A turisztikai szakma közel félszáz utazásszervező és sajtó képviselője gyűlt össze, hogy betekintést nyerjen Szlovákia lenyűgöző természeti és kulturális kincseibe, valamint megismerjék az ország új turisztikai kampányát. Az eseményen összegyűlt résztvevőket a Szlovák Turisztikai Hivatal vezetője, Sona Jelinková köszöntötte nyitotta meg és őt követte kollégáinak a prezentációja, ami bemelegítette a terepet a beszélgetésnek.
A rendezvényen Szlovákia számos kiemelkedő turisztikai szolgáltatója és desztinációja mutatkozott be, köztük a Grand Hotel Bellevue, a CPI Hotels Slovakia, a Grand Hotel Kempinski High Tatras, a Magas-Tátra régió, a Vizivár Hronsek – Garamszeg, a Tatry Mountain Resorts, a Sheraton Hotel Bratislava, valamint több turisztikai desztináció menedzsment szervezet, mint például a Visit Košice, Csallóköz, és Nagyszombat. További kiállítók között szerepeltek a Hotel Club Késmárk, a Villa Sandy City Park Resort Kassáról, és a Demänová Resort Jasná térségből.
Az üzleti megbeszélések közel három órán keresztül tartottak, és az eseményt a Magas- és az Alacsony-Tátra prezentációja zárta Lucia Blasková előadásával. Ezt követően a workshop résztvevői közösen fogyaszthatták el az aznapi ebédjüket a Marriott Courtyard éttermében.
Kolozsvári workshop: Román turisták figyelmében Szlovákia
A rendezvény második állomását Kolozsváron tartották, két nappal a budapesti esemény után, melynek a Vibre Hotel tetőterasza adott helyet a különleges alkalomnak.
A kolozsvári eseményen új kiállítók is megjelentek, köztük a ParkSnow Donovaly, a TDM Stredné Slovensko (Közép Szlovákia – Besztercebánya), a TDM Bratislava Régió, a TDM Levočská Dolina (Lőcse völgye), a Hotel Roca Kassáról, az Aplend, valamint a TDM Dobrý kraj. Ezek az új résztvevők tovább színesítették a programot és bővítették Szlovákia turisztikai kínálatának bemutatását.
A workshopra két tucat román turisztikai és sajtós szakember érkezett, akiknek célja az volt, hogy új lehetőségeket találjanak a román turisták Szlovákiába való c sábítására.
A Szlovák Turisztikai Képviselet Magyarországi vezetője, Sona Jelinková, hangsúlyozta, hogy az utóbbi években jelentős, 20%-os növekedés tapasztalható a román turisták számában, amihez nagyban hozzájárult a Debrecen és Kelet-Szlovákia közötti autópálya kiépítése.
Sikeres kapcsolatépítés és szakmai fejlődés
Mindkét helyszínen nagy sikert arattak az események, amelyek nemcsak szakmai tartalommal, hanem kapcsolatépítési lehetőségekkel is gazdagították a résztvevőket. A vendégek elismeréssel beszéltek a szervezés magas színvonaláról és az értékes információkról, amelyek hozzájárulhatnak Szlovákia turisztikai vonzerejének további növeléséhez.
A HotelPremio PR csapatának szervezésében megvalósult események bebizonyították, hogy a turisztikai szakma és a marketing innovatív megközelítései képesek áthidalni a határokat, és új perspektívákat nyitni mind a magyar, mind a román piacon.