Szlovénia? Szlavónia?

Régi történet, mely szerint a két nem is olyan távoli földrajzi egységet honfitársaink közül többen is összekeverték - mondta Ksenija Skrilec, Szlovénia budapesti nagykövete. Merjük remélni, hogy ez a veszély ma már nem áll fenn, az ugyanakkor tény, hogy délnyugati szomszédunk ismertsége továbbra is hagy némi kívánnivalót maga után.

Na persze nem arról van szó, hogy mondjuk Trbovljében, a legendás Laibach szülővárosában milyen gyárak vannak, hanem, hogy hova és hányan utazunk Szlovéniába. Válasz az első kérdésre: Júliai Alpok még mindig rulez. „A kultúrát és a városokat a magyarok még nem fedezték fel” - ismertette a nagykövet a Budapesten csütörtökön 5. alkalommal megrendezésre került szlovén idegenforgalmi workshopon, ahol a szakmai érdeklődésre nem lehet panasz. A 22 szlovén résztvevőt több tucatnyi hazai szereplő rohanta le.

A másodikra adott felelet szerint tavaly 64 ezren 164 ezer vendégéjt háltunk el, 2-4 napos átlagos tartózkodási idővel. Ezzel a 11. helyen állunk Szlovénia küldőpiacai közt, melyek a 2 milliós országnak 3,3 millió érkezést, 9,5 millió vendégéjszakát és 2 milliárd eurónyi bevételt termeltek.

Bár az utóbbi évtizedben egyre növekedtek szlovéniai turisztikai mutatóink (2004-ben 37 ezren 105 ezer vendégéjt hagytunk náluk), a tavalyi eredménynél többet is ki lehetne húzni a 10 milliós szomszédból - vélték a workshopon megjelentek. Ez azonban nem csupán rajtunk múlik. A magyarok hiányoljak a Szlovéniáról szóló információkat Skrilec tájékoztatása szerint. Az igazuk az igaza: a szlovén idegenforgalmi hivatal egyébként igen jó minőségű és informatív brosúrái közül kevés jelenik meg magyarul. Nem nyomulnak óriásplakátjaikkal úgy, mint a horvátok.

A miértre a workshop résztvevői közül többen azt a fránya pénzt hozták fel első számú okként. Persze ebből a helyzetből is ki lehet hozni a lehető legtöbbet. A szlovén idegenforgalmi hivatalt képviselő Livija Kovac Konstantinovic optimista; szerinte sokkal hatékonyabb, költségkímélőbb és mérhető elérést biztosítanak az internetben rejlő lehetőségek. Ezen bizonyára sokat lendít majd, ha a turisztikai hivatal honlapja magyarul is hozzáférhető lesz. Szintén üdvösnek tartaná egyik hazai megkérdezettünk, ha a már hagyományosnak mondható vonzerők mellett - aktív pihenés, természet - nagyobb hangsúlyt kapna a magyar piac meggyúrására szánt kommunikációban a kultúra és városlátogatás.

A többlettudással felvértezve többen ülnénk majd be Szlovénia felé az autóba, és ugranánk le egy hétvégére csak Ljubljanába, ennek a valóban csodálatos országnak nyüzsgő fővárosába. Utóbbi népszerűségén sokat dobhat, ha autó helyett egyszer végre nem 9 órát kellene vonaton zötykölődni Budapestről, hanem maximum fele annyit emberi időben induló szerelvényen.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.