Szlovénia? Szlavónia?

Régi történet, mely szerint a két nem is olyan távoli földrajzi egységet honfitársaink közül többen is összekeverték - mondta Ksenija Skrilec, Szlovénia budapesti nagykövete. Merjük remélni, hogy ez a veszély ma már nem áll fenn, az ugyanakkor tény, hogy délnyugati szomszédunk ismertsége továbbra is hagy némi kívánnivalót maga után.

Na persze nem arról van szó, hogy mondjuk Trbovljében, a legendás Laibach szülővárosában milyen gyárak vannak, hanem, hogy hova és hányan utazunk Szlovéniába. Válasz az első kérdésre: Júliai Alpok még mindig rulez. „A kultúrát és a városokat a magyarok még nem fedezték fel” - ismertette a nagykövet a Budapesten csütörtökön 5. alkalommal megrendezésre került szlovén idegenforgalmi workshopon, ahol a szakmai érdeklődésre nem lehet panasz. A 22 szlovén résztvevőt több tucatnyi hazai szereplő rohanta le.

A másodikra adott felelet szerint tavaly 64 ezren 164 ezer vendégéjt háltunk el, 2-4 napos átlagos tartózkodási idővel. Ezzel a 11. helyen állunk Szlovénia küldőpiacai közt, melyek a 2 milliós országnak 3,3 millió érkezést, 9,5 millió vendégéjszakát és 2 milliárd eurónyi bevételt termeltek.

Bár az utóbbi évtizedben egyre növekedtek szlovéniai turisztikai mutatóink (2004-ben 37 ezren 105 ezer vendégéjt hagytunk náluk), a tavalyi eredménynél többet is ki lehetne húzni a 10 milliós szomszédból - vélték a workshopon megjelentek. Ez azonban nem csupán rajtunk múlik. A magyarok hiányoljak a Szlovéniáról szóló információkat Skrilec tájékoztatása szerint. Az igazuk az igaza: a szlovén idegenforgalmi hivatal egyébként igen jó minőségű és informatív brosúrái közül kevés jelenik meg magyarul. Nem nyomulnak óriásplakátjaikkal úgy, mint a horvátok.

A miértre a workshop résztvevői közül többen azt a fránya pénzt hozták fel első számú okként. Persze ebből a helyzetből is ki lehet hozni a lehető legtöbbet. A szlovén idegenforgalmi hivatalt képviselő Livija Kovac Konstantinovic optimista; szerinte sokkal hatékonyabb, költségkímélőbb és mérhető elérést biztosítanak az internetben rejlő lehetőségek. Ezen bizonyára sokat lendít majd, ha a turisztikai hivatal honlapja magyarul is hozzáférhető lesz. Szintén üdvösnek tartaná egyik hazai megkérdezettünk, ha a már hagyományosnak mondható vonzerők mellett - aktív pihenés, természet - nagyobb hangsúlyt kapna a magyar piac meggyúrására szánt kommunikációban a kultúra és városlátogatás.

A többlettudással felvértezve többen ülnénk majd be Szlovénia felé az autóba, és ugranánk le egy hétvégére csak Ljubljanába, ennek a valóban csodálatos országnak nyüzsgő fővárosába. Utóbbi népszerűségén sokat dobhat, ha autó helyett egyszer végre nem 9 órát kellene vonaton zötykölődni Budapestről, hanem maximum fele annyit emberi időben induló szerelvényen.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.