A radikális lépéssel a közösségi platformok mentális egészséget károsító hatásaira hívnák fel a figyelmet – írja a CNN nyomán a Forbes.hu portál.
A vállalat még hétfőn közölte, hogy november 26-án deaktiválják közösségi média fiókjai nagy részét. Az időzítés azért is lényeges, mert a hálaadás utáni napokon a legtöbb márka és kereskedő éppen felpörgeti a közösségi aktivitását, hogy így serkentsék a vevőiket a további vásárlásokra az ünnepek előtt. Azonban a Lush, ami világszerte 900 üzlettel rendelkezik, globálisan befagyasztja csatornáit.
A szünet addig tart, amíg a márka úgy ítéli meg, hogy a felületek nem képesek biztonságosabb környezetet biztosítani a felhasználók számára.
A vállalat 2019-ben már hasonló lépésre szánta el magát, akkor az egyesült királyságbeli fiókjait deaktiválta, mert „elegük volt az algoritmusokkal való örökös harcokból” és közvetlenül szerették volna elérni az ügyfeleiket.
A mostani eset azonban egy olyan időszakban történik, amikor a közösségi média cégek egyébként is górcső alatt vannak. Intenzíven vizsgálják azok káros hatásait, amik mentális, fizikai, vagy akár egészségügyi problémákhoz vezethetnek. Ez főleg azok után vált egyértelművé, hogy magának a Facebooknak is voltak információi arról, hogy főként a fiatal korosztályra milyen káros hatással van az Instagram használata.
A teljes cikk megtalálható: ITT
Forrás: CNN / Forbes.hu