Norvégia fellép a tömegturizmus ellen

Az elmúlt években, hogy rekordmennyiségű turistát fogadó Norvégiában új marketingstratégiával igyekeznek terelgetni a hozzájuk érkező turistákat. Egyre kisebb csoportokban viszik el a látogatókat a népszerű helyekre, és törekszenek rá, hogy időben és térben is eloszlassák a tömeget.

A látogatók főleg a nyári hónapokban érkeznek, hogy megcsodálják a fjordokat és az északi fényt. Az ilyen nagymértékű turizmus azonban megviseli a természetet, különösen a gleccservidékeket, amelyek a klímaváltozás következtében amúgy is veszélybe kerültek. A turisták pedig, akiknek minden vágyuk, hogy a saját szemükkel és a telefonjuk kamerájával lássák ezeket a természeti csodákat, többek között azért rohannak ész nélkül a gleccserekhez, mert tisztában vannak azzal, hogy belátható időn belül az olvadásuk miatt ezekből semmi nem marad. Ám, hogy az ördögi kör teljes legyen, az egyre növekvő látogatószám csak felgyorsítja a környezet pusztulásának folyamatát.

„All of Norway, All Year Around”

Éppen ennek a lassítására vezették be egyfelől azt, hogy egyre kisebb csoportokban viszik el a látogatókat ezekre a különleges helyekre. Norvégia egyik legismertebb gleccserére, a Nigardsbreenre például régebben egyszerre ötven fővel mentek az idegenvezetők, ma azonban már inkább hatos csoportokban látogatható – derül ki az AdWeek cikkéből. Azonban a norvégok nem csupán a szabályozásban hisznek, hanem abban is, hogy megfelelő kommunikációval magukat a turistákat is rá tudják venni az ésszerűbb, megfontoltabb, tudatosabb utazásra. Ennek érdekében az ország hivatalos turistainformációs oldala, a Visit Norway, ráfeküdt arra, hogy átadja az üzenetet: „All of Norway, All Year Around”. Vagyis abba az irányba próbálják terelgetni a látogatókat, hogy legyenek nyitottak az ország legtöbbet instázott látványosságain túli szépségeire is, valamint ne csak a nyári időszakra tervezzék az utazásaikat.

A mondanivalójukat pedig elsősorban online terjesztik. Nagyban támaszkodnak a Facebookra, blogposztokra és videós tartalmakra, míg korábban inkább kifejezetten utazós oldalakon és különböző klasszikusabb platformokon hirdettek, mint például a National Geographic magazinban.

„Persze ez által kisebb közönséget érsz el, de lehetőséged van sokkal személyesebben kommunikálni – mondta az új stratégiáról Beate Christin Gran az Innovation Norway marketingese. „Mindenképp el szeretnénk oszlatni a forgalmat és át akarjuk adni az üzenetet, hogy nem muszáj júliusban látnod a fjordokat. Szeptemberben ugyanolyan gyönyörű a táj, csak vegyél fel egy kabátot” – egészítette ki a szavait a munkatársa, Hege Vibeke Barnes.

A turizmusban dolgozók, például az idegenvezetők készülnek a változásra. Steinar Bruheim, aki több mint harminc éve visz csoportokat a Nigardsbreenre azt mondja, már tervezi, hogyan fogja a turistákat a gleccserek felől Norvégia egyéb gyönyörű vidékei felé irányítani. Sőt, ő azon az állásponton van, hogy a marketing célközönségét Európára kellene szűkíteni, hogy ezzel is támogassák a hosszú távú repülőutak ritkítását, így csökkentve ezek ökológiai lábnyomát. Hiszen Bruheim és sok más norvég idegenvezető is pontosan tudja, hogy bár sok pénzt hozhat a hirtelen jött turistatömeg, ha ez végül tönkreteszi a látványosságokat, nekik sem lesz hova vinniük a látogatókat.

Forrás: Kreatív Online


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.