Norvégia fellép a tömegturizmus ellen

Az elmúlt években, hogy rekordmennyiségű turistát fogadó Norvégiában új marketingstratégiával igyekeznek terelgetni a hozzájuk érkező turistákat. Egyre kisebb csoportokban viszik el a látogatókat a népszerű helyekre, és törekszenek rá, hogy időben és térben is eloszlassák a tömeget.

A látogatók főleg a nyári hónapokban érkeznek, hogy megcsodálják a fjordokat és az északi fényt. Az ilyen nagymértékű turizmus azonban megviseli a természetet, különösen a gleccservidékeket, amelyek a klímaváltozás következtében amúgy is veszélybe kerültek. A turisták pedig, akiknek minden vágyuk, hogy a saját szemükkel és a telefonjuk kamerájával lássák ezeket a természeti csodákat, többek között azért rohannak ész nélkül a gleccserekhez, mert tisztában vannak azzal, hogy belátható időn belül az olvadásuk miatt ezekből semmi nem marad. Ám, hogy az ördögi kör teljes legyen, az egyre növekvő látogatószám csak felgyorsítja a környezet pusztulásának folyamatát.

„All of Norway, All Year Around”

Éppen ennek a lassítására vezették be egyfelől azt, hogy egyre kisebb csoportokban viszik el a látogatókat ezekre a különleges helyekre. Norvégia egyik legismertebb gleccserére, a Nigardsbreenre például régebben egyszerre ötven fővel mentek az idegenvezetők, ma azonban már inkább hatos csoportokban látogatható – derül ki az AdWeek cikkéből. Azonban a norvégok nem csupán a szabályozásban hisznek, hanem abban is, hogy megfelelő kommunikációval magukat a turistákat is rá tudják venni az ésszerűbb, megfontoltabb, tudatosabb utazásra. Ennek érdekében az ország hivatalos turistainformációs oldala, a Visit Norway, ráfeküdt arra, hogy átadja az üzenetet: „All of Norway, All Year Around”. Vagyis abba az irányba próbálják terelgetni a látogatókat, hogy legyenek nyitottak az ország legtöbbet instázott látványosságain túli szépségeire is, valamint ne csak a nyári időszakra tervezzék az utazásaikat.

A mondanivalójukat pedig elsősorban online terjesztik. Nagyban támaszkodnak a Facebookra, blogposztokra és videós tartalmakra, míg korábban inkább kifejezetten utazós oldalakon és különböző klasszikusabb platformokon hirdettek, mint például a National Geographic magazinban.

„Persze ez által kisebb közönséget érsz el, de lehetőséged van sokkal személyesebben kommunikálni – mondta az új stratégiáról Beate Christin Gran az Innovation Norway marketingese. „Mindenképp el szeretnénk oszlatni a forgalmat és át akarjuk adni az üzenetet, hogy nem muszáj júliusban látnod a fjordokat. Szeptemberben ugyanolyan gyönyörű a táj, csak vegyél fel egy kabátot” – egészítette ki a szavait a munkatársa, Hege Vibeke Barnes.

A turizmusban dolgozók, például az idegenvezetők készülnek a változásra. Steinar Bruheim, aki több mint harminc éve visz csoportokat a Nigardsbreenre azt mondja, már tervezi, hogyan fogja a turistákat a gleccserek felől Norvégia egyéb gyönyörű vidékei felé irányítani. Sőt, ő azon az állásponton van, hogy a marketing célközönségét Európára kellene szűkíteni, hogy ezzel is támogassák a hosszú távú repülőutak ritkítását, így csökkentve ezek ökológiai lábnyomát. Hiszen Bruheim és sok más norvég idegenvezető is pontosan tudja, hogy bár sok pénzt hozhat a hirtelen jött turistatömeg, ha ez végül tönkreteszi a látványosságokat, nekik sem lesz hova vinniük a látogatókat.

Forrás: Kreatív Online


WARC-jelentés: a reklámköltések visszaestek a Trump-bejelentések okozta bizonytalan helyzetben

WARC-jelentés: a reklámköltések visszaestek a Trump-bejelentések okozta bizonytalan helyzetben 

A WARC módosított előrejelzése szerint a globális hirdetési kiadásokat 19,8 milliárd dollárral csökkentették az emelkedő makrogazdasági bizonytalanságok miatt.
Hová utaznak a legtöbben külföldre a húsvéti szünetben? – a Kiwi.com adatai alapján

Hová utaznak a legtöbben külföldre a húsvéti szünetben? – a Kiwi.com adatai alapján 

A tavaszi szünetben 36 százakékkal több magyar száll repülőre, mint tavaly.
Látványos fesztivál Máltán

Látványos fesztivál Máltán 

A Nemzetközi Tűzijáték Fesztivál áprilisban visszatér Máltára.
Impozáns termek, hatalmas csillárok – mindezt a föld gyomra rejti egy lengyel sóbányában

Impozáns termek, hatalmas csillárok – mindezt a föld gyomra rejti egy lengyel sóbányában 

Egy legenda szerint a lengyelországi helynek magyar kötődése is van.
Thaiföldre készül? Akkor mostanában kerülje el a magas épületeket!

Thaiföldre készül? Akkor mostanában kerülje el a magas épületeket! 

Péntek hajnalban két rendkívül erős földrengés is megrázta Délkelet-Ázsiát. A thaiföldi Bangkokban összedőlt egy épülő 30 emeletes toronyház, de külföldi turisták nem kerültek veszélybe.
Súlyos földrengés Délkelet-Ázsiában – Mianmar, Thaiföld is érintett – VIDEÓVAL

Súlyos földrengés Délkelet-Ázsiában – Mianmar, Thaiföld is érintett – VIDEÓVAL 

Erős, 7,7-es erősségű földrengés rázta meg pénteken Délkelet-Ázsiát. 
Belépés az Egyesült Királyságba: kötelező az ETA

Belépés az Egyesült Királyságba: kötelező az ETA  

Jön az ETA, vagyis az elektronikus utazási engedély, és máris emelik az árát.
OTP Travel: ütős katalógusbemutató exkluzív helyszínen

OTP Travel: ütős katalógusbemutató exkluzív helyszínen 

Az OTP Travel rendhagyó rendezvényén mutatta be viszonteladói partnereinek a 2025. évi utazási katalógusát.
Versenyeznek a művészek a Sagrada Familia főhomlokzatának kialakításáért

Versenyeznek a művészek a Sagrada Familia főhomlokzatának kialakításáért 

Mindhárom alkotótól „művészeti javaslatokat” rendelnek, és ezek alapján dönt majd a kuratórium arról, hogy kire vagy kikre bízzák az úgynevezett Dicsőség homlokzat elkészítését.
Indul a főszezon: Milánóban fokozottan védik a turistákat

Indul a főszezon: Milánóban fokozottan védik a turistákat 

Ezzel a Róma utáni második legnagyobb olasz városban nyolcra emelkedett az úgynevezett vörös zónák száma, ahol a megszigorított biztonsági intézkedések érvényesek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.