Norvégia fellép a tömegturizmus ellen

Az elmúlt években, hogy rekordmennyiségű turistát fogadó Norvégiában új marketingstratégiával igyekeznek terelgetni a hozzájuk érkező turistákat. Egyre kisebb csoportokban viszik el a látogatókat a népszerű helyekre, és törekszenek rá, hogy időben és térben is eloszlassák a tömeget.

A látogatók főleg a nyári hónapokban érkeznek, hogy megcsodálják a fjordokat és az északi fényt. Az ilyen nagymértékű turizmus azonban megviseli a természetet, különösen a gleccservidékeket, amelyek a klímaváltozás következtében amúgy is veszélybe kerültek. A turisták pedig, akiknek minden vágyuk, hogy a saját szemükkel és a telefonjuk kamerájával lássák ezeket a természeti csodákat, többek között azért rohannak ész nélkül a gleccserekhez, mert tisztában vannak azzal, hogy belátható időn belül az olvadásuk miatt ezekből semmi nem marad. Ám, hogy az ördögi kör teljes legyen, az egyre növekvő látogatószám csak felgyorsítja a környezet pusztulásának folyamatát.

„All of Norway, All Year Around”

Éppen ennek a lassítására vezették be egyfelől azt, hogy egyre kisebb csoportokban viszik el a látogatókat ezekre a különleges helyekre. Norvégia egyik legismertebb gleccserére, a Nigardsbreenre például régebben egyszerre ötven fővel mentek az idegenvezetők, ma azonban már inkább hatos csoportokban látogatható – derül ki az AdWeek cikkéből. Azonban a norvégok nem csupán a szabályozásban hisznek, hanem abban is, hogy megfelelő kommunikációval magukat a turistákat is rá tudják venni az ésszerűbb, megfontoltabb, tudatosabb utazásra. Ennek érdekében az ország hivatalos turistainformációs oldala, a Visit Norway, ráfeküdt arra, hogy átadja az üzenetet: „All of Norway, All Year Around”. Vagyis abba az irányba próbálják terelgetni a látogatókat, hogy legyenek nyitottak az ország legtöbbet instázott látványosságain túli szépségeire is, valamint ne csak a nyári időszakra tervezzék az utazásaikat.

A mondanivalójukat pedig elsősorban online terjesztik. Nagyban támaszkodnak a Facebookra, blogposztokra és videós tartalmakra, míg korábban inkább kifejezetten utazós oldalakon és különböző klasszikusabb platformokon hirdettek, mint például a National Geographic magazinban.

„Persze ez által kisebb közönséget érsz el, de lehetőséged van sokkal személyesebben kommunikálni – mondta az új stratégiáról Beate Christin Gran az Innovation Norway marketingese. „Mindenképp el szeretnénk oszlatni a forgalmat és át akarjuk adni az üzenetet, hogy nem muszáj júliusban látnod a fjordokat. Szeptemberben ugyanolyan gyönyörű a táj, csak vegyél fel egy kabátot” – egészítette ki a szavait a munkatársa, Hege Vibeke Barnes.

A turizmusban dolgozók, például az idegenvezetők készülnek a változásra. Steinar Bruheim, aki több mint harminc éve visz csoportokat a Nigardsbreenre azt mondja, már tervezi, hogyan fogja a turistákat a gleccserek felől Norvégia egyéb gyönyörű vidékei felé irányítani. Sőt, ő azon az állásponton van, hogy a marketing célközönségét Európára kellene szűkíteni, hogy ezzel is támogassák a hosszú távú repülőutak ritkítását, így csökkentve ezek ökológiai lábnyomát. Hiszen Bruheim és sok más norvég idegenvezető is pontosan tudja, hogy bár sok pénzt hozhat a hirtelen jött turistatömeg, ha ez végül tönkreteszi a látványosságokat, nekik sem lesz hova vinniük a látogatókat.

Forrás: Kreatív Online


Karintia téli arca

Karintia téli arca 

Télnyitó sajtóeseményen vehettünk részt egy valóban télre hangoló budai magaslaton, a Normafa tetején az Österreich Werbung (ÖW) magyarországi képviselete jóvoltából november 20-án.
Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.