A vasútvonal a nevét azokról a felhőkről kapta, melyeket az ablakokon kitekintve láthatunk. A 217 kilométers út során a vonat 29 hídon, 21 alagúton, 13 viadukton és pár szerpentinen halad át, 1 187 méter magasról 4 200 méter magasra kapaszkodik fel.
A világ leglátványosabb vasútvonala
A vasútvonalat eredetileg az 1920-as években kezdték építeni, és a Salta városát kötötte össze a chilei határral, hogy megkönnyítsék az áruszállítást a két ország között - különösen a rézbányászat számára. A hegyi terepen az építkezés ien nagy kihívásokkal járt, de az 1948-as megnyitó után a turistaforgalom csak 1972-ben indult meg.
2008 óta pedig a lélegzetelállító sínpár felújítva várja az utazókat, és mára egy lélegzetelállító turistalátványosságként működik.
Az évente 30 000 utas számára a vonatút különleges élményt tartogat. Az Andok lenyűgöző tájait kényelmes körülmények közül csodálhatják. Az út során fenséges hegycsúcsok, mély szakadékok és sivatagos területek váltják egymást.
Az áprilistól novemberig, hetente kétszer közlekedő vonat maximális sebessége mindössze 35 km/h, amely lehetővé teszi, hogy az utasok nyugodtan gyönyörködhessenek a tájban. A felhővonat két helyen, San Antonio de los Cobres városában és a Polvorilla völgyhídnál áll meg. A jegy nem olcsó, de a vonatjegyen kívül két étkezés is van benne (reggeli és uzsonna).