A vasútvonal a nevét azokról a felhőkről kapta, melyeket az ablakokon kitekintve láthatunk. A 217 kilométers út során a vonat 29 hídon, 21 alagúton, 13 viadukton és pár szerpentinen halad át, 1 187 méter magasról 4 200 méter magasra kapaszkodik fel.
A világ leglátványosabb vasútvonala
A vasútvonalat eredetileg az 1920-as években kezdték építeni, és a Salta városát kötötte össze a chilei határral, hogy megkönnyítsék az áruszállítást a két ország között - különösen a rézbányászat számára. A hegyi terepen az építkezés ien nagy kihívásokkal járt, de az 1948-as megnyitó után a turistaforgalom csak 1972-ben indult meg.
2008 óta pedig a lélegzetelállító sínpár felújítva várja az utazókat, és mára egy lélegzetelállító turistalátványosságként működik.
Az évente 30 000 utas számára a vonatút különleges élményt tartogat. Az Andok lenyűgöző tájait kényelmes körülmények közül csodálhatják. Az út során fenséges hegycsúcsok, mély szakadékok és sivatagos területek váltják egymást.
Fotó: Wikimedia Commons
Az áprilistól novemberig, hetente kétszer közlekedő vonat maximális sebessége mindössze 35 km/h, amely lehetővé teszi, hogy az utasok nyugodtan gyönyörködhessenek a tájban. A felhővonat két helyen, San Antonio de los Cobres városában és a Polvorilla völgyhídnál áll meg. A jegy nem olcsó, de a vonatjegyen kívül két étkezés is van benne (reggeli és uzsonna).