Mellékhatások 

Azt mondják, a turizmus érzékeny szeizmográfként mindig jelzi a gazdaság változásait. Most nem jelez: a megkérdezett szakemberek szerint a megszorító intézkedések nem vetik nagymértékben vissza az ágazatot, és a zavargások legkomolyabb hatása is a katasztrófaturisták számának növekedése lesz.

Az első fecskék 

A marketingben régóta ismert a co-branding fogalma. A megfelelően kiválasztott, együtt megjelenő márkák erősítik egymás imázsát. A hazai idegenforgalomban eddig alig alkalmazott módszer bevezetésével a közelmúltban két légitársaság is megpróbálkozott.

A focilázon túl 

Az idei nyár legjelentősebb sporteseménye kétségkívül a németországi futball világbajnokság volt, amelynek ideje alatt minden korábbi várakozást felülmúlva közel 21 millió turista érkezett az országba. A sporteseménynek otthont adó 12 város egyike, a bajor tartományi központ, München és környéke azonban az év minden részében kínál érdekes látnivalókat, így nem véletlen, hogy Németország turisták körében legkedveltebb tartománya éppen Bajorország.

Kunta Kinte nyomában Gambia tengerpartján 

Kenyát és a Dél-afrikai Köztársaságot leszámítva Fekete-Afrika legnagyobb része még fehér folt a magyar turisták térképén, elsősorban a közvetlen közlekedési kapcsolat hiánya miatt. Nyugat-Európából viszont a menetrendi összeköttetéseken túl telente charterjáratok szállítják a turisták tömegeit egyes úti célok felé: Gambia népszerű Nagy-Britanniában és Skandináviában, míg Szenegál elsősorban a francia nyelvű államok polgárai körében felkapott.

A földi paradicsom és Kelet Velencéje 

Kína egyik legfejlettebb tartománya a Sanghajtól délre elterülõ Zhejiang (Csödzsiang). Magyarországon túl sokat nem lehet hallani errõl a vidékrõl, arrafelé viszont annál többet tudnak rólunk, mivel Zhejiangból származik a hazánkban letelepedett kínaiak többsége.

A világörökségektől az olimpiáig 

Kínáról a nagy fal, az agyagkatonák, a tiltott város jut rögtön az eszünkbe, ugyanakkor az 1,3 milliárd lakosú távol-keleti nagyhatalom a szupergyors fejlődés jelképe is, ahol néhány évtized alatt halászfalvakból világvárosok alakultak ki.

Tökfesztivál kékfrankossal 

A Nyugat-Dunántúl egyesíti a történelmi városok kifinomult világát az egykori határvidék, az Őrség érintetlen természeti környezetével. Ebben a régióban őseink szokásai, konyhája keveredik a poncichterek meg a szomszédos népek, a szlovének és osztrákok gasztronómiájával.

Jövőre elkezdhetik az Afrika-Európa alagút építését 

Már jövőre elkezdődhet a Gibraltári-szoros alatt húzódó, Afrikát Európával összekötő alagút építése, ha az előzetes mérnöki tanulmányok kielégítő eredményeket hoznak.

Német nap a Goethe intézetben 

Október 20-án délután a Német Turisztikai Központ a Német Nagykövetséggel, a Lufthansával és a Goethe Intézettel karöltve „Német Nap”-ot szervezett a Goethe Intézetben.

Újdonságok Kékestetőn 

A december 15-20. között induló téli síszezonra több újdonsággal várja Kékestető a téli sportok szerelmeseit.

A kormányzat felosztotta a ROP forrásokat 

A kormány múlt heti döntése alapján a Dél-dunántúli régió mintegy 186 milliárd forintos támogatást kap a regionális operatív programokra (ROP) fordítható keretből 2007. és 2013. között.

1956 a turisztikai marketingben 

A nemzeti turisztikai marketing szervezet ez évi tevékenységében fontos szerepet játszik az 1956-os forradalom ötvenedik évfordulójának méltó megünneplése.

Minisztériumi ünnepség október 23-a alkalmából 

Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériumban Ujhelyi István államtitkár - a külföldön tartózkodó miniszter nevében - nemzeti ünnepünk, október 23-a alkalmából elismeréseket adott át október 20-án.

Európai Fórum a Turizmusról 

Az idén Ciprus ad otthont az „5. Európai Fórum a Turizmusról” című rendezvénynek, amelyet az Európai Unió finn elnöksége, az Európa Tanács és a Ciprusi Kormány közösen szervez.

A Hochtief lehet Ferihegy új tulajdonosa 

A brit repülőtér-üzemeltető BAA pénteken arról tájékoztatta a magyar pénzügyminisztert, hogy a magyar állam jóváhagyásának függvényében el kívánja adni érdekeltségét a Budapest Airportban a HOCHTIEF AirPort GmbH által vezetett konzorciumnak.

Mexikó és Thaiföld: a politika szorításában 

Mexikó városainak egyik legszebbike, Oaxaca hónapok óta tüntetések és emberéleteket is követelő zavargások helyszíne.

Magyar TUI: már repülőjegyet is árulnak 

Csákány Csaba, a Magyar TUI ügyvezető igazgatója sikeresnek értékelte a nyári szezont: az utasszámban 30 százalékos növekedést értek el, jóllehet az árréstömeg a tavalyi szinten maradt.

Padlógázra satufék 

Tavasszal már sejteni lehetett, hogy a nyári szezonban túlkínálat jellemzi majd a charteres kiutazások piacát. A tour operátorok félelmei beigazolódtak, rengeteget kellett a nyáron akciózniuk. Tanulva a történtekből, illetve tartva a kereslet visszaesésétől, a chartereztetők a tavaly téli kapacitásoknak mindössze kétharmadával vágnak neki a hamarosan induló új szezonnak. A tervezett utasszám csökken ugyan, de több új egzotikus úti cél is megjelenik a charterkínálatban: Mexikó, Namíbia, a Zöldfoki-szigetek, és a két év szünet után visszatérő dél-afrikai Durban.

Gúzsba kötve táncolnak 

A hazai fesztiválok látogatottsága évre évre növekszik, ami viszont az állami támogatást illeti, épp az ellenkezője figyelhető meg. Egyre kevesebb pénz jut a közös kasszából a rendezvények megsegítésére, sőt sok esetben az ígért pénzösszegek jóval a rendezvény befejezése után érkeznek meg. Ez pedig nehéz helyzetbe hozhatja a szervezőket: a késedelmes fizetés miatt beszállítóik esetenként kötbérrel, bírósági perekkel fenyegetőznek.

Most már a lét a tét 

A turizmus – abban a formában, ahogy eddig ismertük – a múlt iparága. Hosszú távon jövője csak a környezetvédelmi, etnikai, kulturális és humanitárius szempontokat is szem előtt tartó, etikus, felelős vagy más néven fenntartható turizmusnak van. A témát komplexitása miatt négyrészes cikksorozatban próbáljuk meg körüljárni. Elsőként a turizmus környezetvédelemmel, azon belül is a klímaváltozással kapcsolatos felelősségvállalásával foglalkozunk, hogy 25 év múlva is legyen a bolygón olyan hely, ahová érdemes elutazni, mert még nem nyelte el a tenger, vagy nem perzselte fel a nap...

Online tesztelés II. 

Az előző hónaphoz hasonlóan most is online kutatást végeztünk: külföldi vendégünk jött, és budapesti városnézésre szeretnénk befizetni. Kíváncsiak voltunk, hányféle lehetőséget kínálnak, milyen a honlap, a telefonos ügyintézés, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik-e róla. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1.) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

A turizmus helye a gazdaságban 

Telt ház előtt zajlott le egy szeptemberi szombat délután Budapesten az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) turizmuspartnerségi találkozója, ahol a turisztikai szakma képviselői találkozhattak az ágazat irányítóival, köztük Lamperth Mónika miniszter asszonnyal.

Szüretelünk, de egy kicsit savanyú a szőlő 

Évekig próbálkozott Magyarország a Welcome to Hungary beutaztató vásár megszervezésével, ám az átütő siker elmaradt. Egyértelmű, hogy a nagy nemzetközi konszernek, a tengerentúli bevásárlók számára egy vagyunk a sok közép-európai ország közül, s magunkban nem jelentünk igazi vonzóerőt. Számukra legfeljebb Európa vagy ennek nagyrégiói (Nyugat-, Dél-, Középvagy Észak-Európa) jöhetnének számításba.

Turisztikai fejlesztési lehetőségek itthon és a régióban 

Szeptember közepén első ízben rendezték meg Budapesten a REevolutio közép- és délkelet-európai fejlesztési és befektetési kiállítást, projektvásárt és pályázati fórumot, amely lehetőséget kínált projektek és fejlesztők, fejlesztők és befektetők egymásra találására.

A kampányév második szakasza 

A „Nagy Ízutazás 2006” második szakaszához érkezett: a 15. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztiválon már mindenki megtalálhatta a kampányév második programfüzetét, amely szeptembertől decemberig tartalmazza a még hátralévő több mint 200 gasztronómiai programot.

Finn workshop 

Több mint hatvan hazai utazási iroda képviselője vett részt azon a bemutatón, amelyet a Finn Idegenforgalmi Hivatal szervezett Budapesten.

Idegenvezetői keres-kínál honlap 

Szeptemberben indult útjára egy olyan új internetes portál, amelynek célja, hogy egymásra találjanak az utazási irodák és az idegenvezetők.

Új tulajdonosnál a Turizmus Trend 

A Süddeutscher Verlag megvásárolta a Geomédia Kiadó szaklapjait, az erről szóló megállapodást a két fél augusztus 29-én írta alá.

Szexuális orientáció alapú marketing 

A leszbikus és homoszexuális utasok sokkal szívesebben keresnek fel olyan desztinációkat, országokat, amelyek turisztikai hivatala marketingkampánya során rájuk fókuszál – derül ki az amerikai Community Marketing Inc. által végzett felmérésből.

Öt árkategória és új Airbusok a CSA-nál 

Megújult imázsát, új árrendszerét és módosított szerződési feltételeit mutatta be a minap repülőjegy- értékesítő partnereinek a CSA légitársaság magyarországi képviselete.

Örökifjú skandináv friss nyugdíjas 

Szeptember 17-én ünnepelte fennállásának 60. évfordulóját a SAS skandináv légitársaság.

Fürdő és luxusszálloda Egerszalókon 

Egy augusztus végi egerszalóki gyógyturisztikai konferencián Tőgyi Gábor polgármester elmondta, hogy a novemberben megnyíló fürdőbe érkezőket jövőre már összesen 5000 fős szálláshelykapacitás várja a 2000 lakosú településen.

Élményfürdő a balatonfüredi strandon 

Augusztus 18-án befejeződött a balatonfüredi Esterházy strand élményfürdőrészlegének építése, jelentette be a beruházó Probio Zrt.

A jövő Ciprusa 

Játékos vetélkedővel és wellnessprogrammal egybekötött prezentáción ismertette meg Ciprus megújult kínálatával a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal az utazási irodákat és a szaksajtót. Ács Viktória, a hivatal vezetője azt hangsúlyozta, hogy a szerelem szigete a napsütésen és a tengeren túl számos más lehetőséget tartogat.

Túra ’56 nyomában 

Politikai események évfordulói ritkán kerülnek be a tour operatorok programjaiba.

Új régiós kiadvány 

A Magyar Turizmus Zrt. Középdunántúli Regionális Marketing Igazgatósága gondozásában megjelent a „Fogalommá vált értékek a királyi régióban” című kiadvány.

Madridi bázist nyit az easyJet 

Az easyJet bővíti spanyolországi szolgáltatásait, ennek egyik lépéseként a madridi Barajas repülőtéren alakítja ki 17. bázisrepterét.

A bécsiek szeretik a turistákat 

Az osztrák főváros lakosságának 82%-a tisztában van azzal, hogy jólétét a turizmusnak is köszönheti, 67% pedig hisz abban, hogy a tavalyi 8,8 millióról 2010-re sikerül elérni az évi 10 millió vendégéjszakát – derül ki a Wien Tourismus legújabb felméréséből.

UTAZÁS 2007 

Eldőlt a jövő évi UTAZÁS kiállítás időpontja: 2007. március 29. és április elseje között kerül sor a turisztikai szakma legnagyobb hazai seregszemléjére.

A Ryanairnél lehet mobilozni 

A Ryanair ír fapados légitársaság – az OnAir kommunikációs céggel kötött megállapodása nyomán – Európában elsőként lehetővé teszi, hogy utasai a kontinens bármely pontján használhassák mobiltelefonjukat a repülés ideje alatt.

Oroszokat várnak a V4-ek 

Augusztus 21–22-én Poprádon találkoztak a négy visegrádi ország (Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Magyarország) turisztikaimarketing-szakemberei, akik a találkozón megvitatták a közelmúltban lezajlott marketingakciók eredményeit, és áttekintették a feladatokat.

Főiskolai egészségturisztikai képzés Gyulán 

Egészségturizmus-szervező szak indul Gyulán a Tessedik Sámuel Főiskola egészségügyi fakultásán, ahova 130-an nyertek felvételt.

Kártyás fizetés: fő a biztonság! 

A MasterCard International új globális biztonsági programot indított, amelynek célja, hogy korszerű eszközöket és megfelelő motivációt biztosítson a bankkártyát elfogadó kereskedők részére ahhoz, hogy a vásárlói adatokat minél biztonságosabban kezelhessék.

Együtt az FCm és a DER Business Travel 

Az FCm Travel Solutions kizárólagos partneri szerződést kötött Németországra vonatkozóan az ország vezető utazási irodájának üzleti utaztató leányvállalatával, a DER Business Travellel, amelynek több mint 90 irodája van Németországban, és éves árbevétele eléri a 680 millió eurót, főbb ügyfelei közé tartozik a Siemens, a Deutsche Post és a KPMG.

Wyndham, Ramada és Corinthia 

A Wyndham Hotel Group (WHG) és a máltai székhelyű Corinthia Group of Companies képviselői elvi megállapodást írtak alá arról, hogy Wyndham és Ramada márkanév alatt közösen fognak szállodákat üzemeltetni Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.

Szakmai teniszverseny 

Immár 12. alkalommal rendezték meg Budapesten a Nemzetközi Turisztikai Teniszversenyt 2006. szeptember 1. és 3. között a Park Teniszklubban.

Időpontváltozás 

Mivel megváltozott a jövő évi budapesti Utazás kiállítás időpontja, és azt a Hungexpo a vidéki szervezőkkel való egyeztetés után a miskolci kiállítás tervezett időpontjára tette át, a miskolci vásár szervezői is új időpontot kerestek rendezvényüknek.

Kölcsönös vízummentesség az ASEAN-ban 

A Délkelet-ázsiai Államok Szövetsége (ASEAN) legutóbb Kuala Lumpurban megtartott ülésén a részt vevő miniszterek aláírták azt az egyezményt, amelynek értelmében maximum 14 napos, magáncélú utakra vízum nélkül utazhatnak egymás országaiba az ASEAN 10 tagállamának (Brunei, Kambodzsa, Indonézia, Malajzia, Myanmar, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Thaiföld és Vietnam) polgárai.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére