Míg 2006-ban közel 10 százalékkal több külföldi vendégéjszakát regisztráltak, mint 2005-ben, tavaly további 3,5 százalékkal nőtt a forgalom. A külföldiek vendégéjszakáinak száma ráadásul már 1993 óta folyamatosan emelkedik. Az előrejelzések szerint 2015-re 58 millió vendégéjszakát töltenek el a turisták Németország kereskedelmi szálláshelyein, míg a kempingekben további hárommilliót. A küldőpiacok többsége dinamikus fejlődést mutat, kiugróan jól teljesített tavaly Oroszország (+13,6%), Ausztria (+8,8%), Spanyolország (16,8%), Szlovákia (32,6%), de nekünk sem kell szégyenkeznünk a vendégéjszakák 8,3%-os bővülésével.
Dernovics László képviseletvezető elmondta, hogy egyre kedvezőbb Németország megítélése a külföldiek szemében, és ebből a turizmus is profitál. Különösen a kultúrturisták körében válik egyre népszerűbbé Németország, amely ma már Franciaország mögött a második helyen áll az európai turisták kulturális úti céljai között. Az idén a kastélyok és kertek állnak a német turizmusmarketing középpontjában, jövőre az aktív turizmus kerül a fókuszba, 2010-ben Európa Kulturális Fővárosa, a Ruhr-vidék lesz a kiemelt desztináció. A kastélyok népszerű rendezvényhelyszínként is szolgálnak egész éven át. A DZT emellett az idén a német konyhaművészetre is fókuszál, de most ünnepli fennállásának 850. évfordulóját München városa is. Néhány nap múlva a nemzetközi turisztikai szakma képviselői találkozhatnak a német szolgáltatókkal minden idők legnagyobb, immár 34. alkalommal megrendezendő Germany Travel Market rendezvényén Münchenben. A rendezvényre 10 hazai utazási iroda képviselője is elutazik. Jövőre a berlini fal lebontására emlékezhetünk. A magyarok számára a legnépszerűbb német városok listáját München, Berlin, Stuttgart és Köln-Bonn vezeti.