Nagyon fontos, hogy átgondolt, tudatos koncepció mentén, s a piaci helyzethez igazodva történjenek meg a fejlesztések. Az elmúlt évtizedek fejlesztései főleg mennyiségileg bővítették a kínálatot, melynek következtében a legtöbb szolgáltató hasonló kínálati struktúrával jelent meg a piacon, erősítve a versenyhelyzetet. Számtalan fürdő létesült, a jövőben a kínálat színesítésére kell koncentrálni. Sok létesítmény már jelenleg is széles kínálati palettával rendelkezik, így a fejlesztések fő iránya inkább egy-egy piaci szegmensre, igényre vagy szolgáltatáskörre specializálódott fejlesztés kell, hogy legyen. Cél az egyedi, tematizált kínálati struktúra kialakítása. Ez azért fontos, mert ha hasonló irányú fejlesztések történnek mindenhol, az a fürdők közötti versenyt fokozza. Amennyiben viszont egy-egy szűkebb piacra koncentrálnak, egy adott célközönségnek fejlesztett szolgáltatási struktúrával jelennek meg a piacon, akkor egymás mellett is jól meg tud élni számos fürdő. A stratégia újragondolása az OEP támogatások változása miatti forgalom visszaesés miatt is időszerű. Érdemes átgondolni, hogy a finanszírozási rendszer következtében átalakult kínálat miatt felszabadult kapacitásokat hogyan lehet a leghatékonyabban újra kihasználni, megtalálni hozzá a megfelelő vendégkört. A kínálat, infrastruktúra fejlesztése és a tudatos stratégia mellett nagy hangsúlyt kell fektetni a vendégkezelésre is. Humán erőforrási szempontból a szaktudás mellett a látogatóközpontú szemlélet kialakítására, empatikus készségfejlesztésre is szükséges időt, energiát és forrást áldozni, hiszen a szolgáltatások minőségének megítélésében fokozott szerepe van a vendégekkel való bánásmódnak.
A pályázatok elnyerésénél előnyből indulnak azok a pályázók, akik a fenti aspektusokat már átgondolták és konkrét elképzelésekkel rendelkeznek, de nem késtek el azok sem, akiknek a fejében most fogalmazódnak meg a fejlesztési elképzelések.