hirdetés

Eladja orosz gyorséttermeit a McDonald's

A McDonald's Corp. amerikai gyorsétteremlánc több mint három évtized után elhagyja Oroszországot és egy helyi vevőnek adja el éttermei teljes portfólióját - számolt be hétfőn a McDonald's bejelentését idézve több sajtóorgánum és hírügynökség.

hirdetés

"Az ukrajnai háború okozta humanitárius válság és az azt előidéző kiszámíthatatlan működési környezet arra a következtetésre késztette a McDonald's-t, hogy az oroszországi üzletág további tulajdonlása már nem tartható fenn, és nem áll összhangban a McDonald's értékeivel sem" - áll a gyorsétteremlánc közleményében. A McDonald's ukrajnai éttermei egyelőre zárva tartanak, de a dolgozókat továbbra is fizetik. Az amerikai gyorsétterem-hálózat egy oroszországi helyi vevőnek kívánja eladni érdekeltségeit, és arra törekszik, hogy szerződésben gondoskodjon a 62 ezer dolgozó jövőbeni foglalkoztatásáról. A cég 847 étteremmel rendelkezik Oroszországban. Védjegyeit megtartja ugyan Oroszországban a McDonald's, de az értékesítés után nem fogja engedélyezni a cégnév, a logó, a márkajelzés és az étlap használatát.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos
 

Az amerikai gyorsétteremlánc tavaly bevételének 9 százalékát, mintegy 2 milliárd dollárt termelt ki az orosz és az ukrán piacon. Az oroszországi és az ukrajnai éttermei bezárása óta a a vállalat havi 55 millió dollárt veszített. Az oroszországi távozással kapcsolatban felmerülő költségek miatt a cég 1,2-1,4 milliárd dolláros egyszeri leírásra számít a mérlegében. A McDonald's 40 százalék körüli bevételarányos jövedelmezőséggel számol az oroszországi terhek miatt, egyszeri tételekkel kiigazítva pedig valahol 45 százalék környékén. A tőzsdén kívüli forgalomban a cég részvényeinek az árfolyama 0,5 százalékkal csökkent hétfőn a bejelentés ismeretében. Az év eleje óta a McDonald's részvénye 9 százalékkal, míg a DJIA-30 index több mint 11,4 százalékot esett.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk