Bővül a oneworld, de...

A valaha a Malévot is magában foglaló oneworld légiszövetség új tagokat egyelőre nem, de csatlakozó partnereket fogad. Az első fecske a Fiji Airways — jelentették be június 3-án, a IATA, Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség éves, 74. közgyűlésének (AGM) előestéjén, Sydney-ben.

Pekka Vauramo, az oszlopos oneworld-tag Finnair vezérigazgatója beismerte: a szövetség híján van potenciális tagjelölteknek, de olyannak is, akit a oneworld látna szívesen tagjai közt. Marad az ún. connect partner program, amivel nagyon újat nem alkottak, amennyiben a légiszövetségek versenyét nézzük. A Star Alliance Chicagóban 3 éve a dél-afrikai South African Airways-leány, diszkont Mango-val egészült ki. Majd 2017 májusában jelentette be „connecting partner” programját a Juneyao Airlines bevonásával. „Nem hasonlítjuk magunkat a Star Alliance-hez, megvan a saját elképzelésünk” — hárította az utánozás lehetőségét firtató újságírói kérdést Rob Gurney oneworld-ügyvezető. Később, amikor az est forgatagában munkatársunk ezt felidézte, Jeffrey Goh, a Star Alliance vezérigazgatója csak sejtelmesen mosolygott.

A lényeg azonban a oneworld esetében is az, hogy a partner nem taggá válva, 3 szövetségi tag szponzor légitársaság által támogatva összehangolja szolgáltatásait a tagokéval. Az összehangolás érinti a törzsutasprogramok, törzsutaspontok kölcsönös elfogadását, beválthatóságát, a csomagok végcélig történő szállítását, lounge-használatot. Szintén meg kell felelnie a connect partnernek a IATA szigorú működési biztonsági előírásainak, az Operational Safety Audit, IOSA-nak. Legmagasabb szolgáltatási színvonalának ki kell tudni elégíteni a prémium utasok elvárásait is — sorolta a feltételeket Rob Gurney.

A szintén a feltételek közt szereplő három tag-légitársaság felkarolásában nem meglepő módon az ausztrál Qantas járt élen. A Fiji Airways 1950-ben ausztrál kezdeményezésre jött létre, a Qantas mai napig részvényese a vállalatnak — tudtuk Alan Joyce-tól, a Qantas Csoport vezérigazgatójától. A kontinenstől egy nagyobb kőhajításra fekvő Fiji-re az ausztrálok közt mindenképp népszerű prémium leisure desztinációként irányítják rá a figyelmet, vagyis egyszerűsítik az eljutást. Szintén hasonló megfontolásból állt az ügy mellé az American Airlines — ismerte el Doug Parker, az American Airlines elnöke-vezérigazgatója. Harmadikként a hongkongi Cathay Pacific „nyúlt alájuk”.

„Bula!” — köszöntötte Fiji módra az egybegyűlt sajtót André Viljoen, a Fiji Airways ügyvezető igazgatója hozzátéve, hogy a connect partnerség révén a világ legtávolibb szeglete is jobban bevonódik a turizmus vérkeringésébe. A Viljoen által elárult adatokból úgy tűnik, nem panaszkodhat a légitársaság a tavalyi 1,6 millió utasukkal 44 millió dolláros nyereséget kaszáltak, az utasszám növekszik; tavaly a Fiji-re látogatók bő 65 százaléka utazott velük. A hosszú távú desztinációikból látszik egyértelműen, hogy a fő küldőpiacaik az USA (Los Angeles, San Francisco), Ausztrália (Sydney, Birsbane, Adelaide, Melbourne), valamint Délkelet-Ázsia (Hongkong, Szingapúr).

„Hány connect partnerre számít a oneworld?” — merült fel a kérdés. „Nincs meghatározott szám, a lényeg, hogy egészen új piacok kapcsolhatók be ekképpen a szövetség útvonalhálózatába” — felelte Pekka Vauramo.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?