hirdetés
hirdetés

Hónapról hónapra közelíti a járvány előtti forgalmat Ferihegy

Júniusban több mint 1,2 millióan fordultak meg a reptéren, ami a 2019-es utasforgalom 82 százalékát jelenti. 

hirdetés

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma ismét átlépte az egymillió főt: egészen pontosan 1 208 169-en fordultak meg a budapesti légikikötőben - adta hírül a Budapest Airport. Adataik szerint ez 82 százaléka a 2019-es júniusi utasforgalomnak.

Mint közleményükben írják, az utasforgalom-növekedés ellenére nem tapasztalható a legtöbb európai légikikötőre jellemző fennakadás, az utasok kezelése gördülékeny és folyamatos. Júniusban a légitársaságok hetente átlagosan 15-20 járatot töröltek, a repülőgépek 68 százaléka időben, vagy legfeljebb 30 perc késéssel indult; az induló járatoknál tapasztalt késések időtartama átlagosan 30 perc volt.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről jelenleg 108 város és 119 repülőtér érhető el, 30 légitársaság kínálatában. A legnépszerűbb úticélok között júniusban megjelentek a klasszikus nyaraló úti célok, úgy mint Barcelona, Antalya és Isztambul, de London, Amsterdam, Tel-Aviv, Frankfurt és Párizs továbbra is töretlenül ott van a top 10 célállomás között.

A budapesti repülőtér cargo forgalma az április óta csökkenő globális légiáruszállítási volumenek ellenére továbbra is stabil. Június hónapban a légiáru mennyisége 14 528 tonna volt, ami ugyan 4,6 százalékkal kevesebb, mint 2021 júniusában, azonban a 2019-es adatokat 34,7 százalékkal meghaladja. Az év első hat hónapjában így már összesen 98 536 tonna légiárut kezelt a repülőtér, és ha a tendencia folytatódik, jó esély mutatkozik egy újabb mérföldkő, az évi 200 ezer tonna kezelt árumennyiség elérésére.

(forrás: Budapest Airport)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk