Az olasz influenszereknek saját szakszervezetük van

Az Assoinfluencer nevű szervezet a webes tartalomkészítők jogait védi, igyekszik feltárni a joghézagokat, és azokra megoldást keresni. A jogvédelmen túl az adózásban is igyekeznek segíteni azokat, akik influenszerként adóköteles jövedelemmel rendelkeznek, de teljes jogú munkavállalóknak mégsem ismerik el őket.

Jacopo Ierussi, az Assoinfluencer elnöke szerint a webes tartalomkészítőknek járatosnak kell lenniük a vállalati kommunikációban és a márkákkal való kapcsolattartásban, a statisztikák értelmezésében, saját működésük adminisztrációjában, ez pedig nem egyszerű, adja hírül az euronews.com tudósítása.

 

Az Euronews tudósítója az érintettekkel beszélve úgy tapasztalta, hogy az érdekvédő által felsorolt kompetenciák szerteágazók, széleskörű odafigyelést kíván az influenszerektől. A világhálón nem csak el kell érni a sikereket, hanem azokat meg is kell tudni védeni.

Daniele egy fiatal színész és egyben webes tartalomkészítő. Egyike azoknak, akik úgy döntöttek, hogy csatlakoznak a szakszervezethez. Azt mondja, bár sokan hobbinak hiszik a webes tevékenységeket, de ez is lehet teljes értékű munka, ami akár több órát igényel, mint egy hagyományos munkaidő. Ugyanúgy védeni kell a végzőit, mint más dolgozókat.

Jacopo Ierussi szakszervezeti vezető a jogvédelemre azt a példát említi, amikor egy influenszer részt vesz egy rendezvényen, de arcát a programon túl is reklámként mutatják egyéb, más felületeken. Az influenszereknek ismerniük kell a jogaikat, hogy írásbeli kötelezvényeket kérjenek és adjanak.

A legtöbb európai országban, így Magyarországon is, az influenszerek egyéni vállalkozóként vagy másmilyen céges formában tevékenységi körüknek megfelelő besorolással működhetnek és adózhatnak munkaerőpiaci szereplőként.

Forrás: Euronews


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.