Az Österreich Werbung (ÖW) meghívására Magyarországról 12 fős - utazási irodák és a szaksajtó képviselőiből álló - delegáció érkezett Bécsbe, akik a május 3-tól kezdődő kétnapos ATB beutaztató workshopon is részt vesznek.
Az idei Osztrák Turizmusnapok konferenciabeszélgetései és show case bemutatói a „törzsvendégünk a fenntarthatóság” jegyében ezt a témát járták körbe. AZ OTT keretében bemutatták a "jövő turisztikai standját," amely a legújabb immerzív technikai és digitalizációs megoldások támogatásával adott betekintést, hogy az újturizmus világában miként valósul(hat) meg az utazásra hangoló inspiráció. A jövő kiálltási standján a VR technológia kiegészítve hang-, illat- és fényhatások, valamint légáramlatok segítségével olyan mesterséges környezetet biztosított, amely élethűen utánozza a való világot, így kitűnő lehetőség távoli desztinációk nyújtotta környezetbe való gyors megmerítkezésre.
Az OTT nyitónapjának különleges jelentőséget adott továbbá, hogy itt mutatkozott be először a szakma és sajtó számára az Österreich Werbung (ÖW) új vezérigazgatója Astrid Steharnig-Staudinger, akinek május másodika volt az első hivatalos munkanapja. A frissen hivatalba lépett vezérigazgató rövid programbeszédében hangsúlyozta, hogy az Österreich Werbungot a „szakmai partnerség házaként” kívánja a jövőben működni. Steharnig-Staudinger aszony újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy hobbitáncosként a gyakorlatból tudja: a „tangóhoz két személyre” van szükség, amely els a szakmai partnerség esetében is érvényes.
A rangos eseményen sor került a Young Talents Award és a Best Practice Award díjak átnyújtásra is, amelyekkel a jövő turisztikai szakembereinek új generációját, a közülük kikerülő innovátorokat díjazták.
Forrás: GD Consulting / Bécs