Restart felmérés: aki teheti, nyaralni megy

Az európaiak erősen növekvő utazási kedve új perspektívát nyújt Németország beutazó turizmusának A megkérdezettek 70 százaléka szeretne a következő hat hónapon belül elutazni.

Erőteljesen növekszik azon európaiak száma, akik az elkövetkező hónapokban szeretnének külföldi utazásra indulni. Az ETC (European Travel Commission) „Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel” aktuális felmérése szerint a megkérdezettek 70 százaléka szeretne az elkövetkező hat hónapon belül elutazni.

Az emberek utazási szándéka ezáltal a 2021. májusi mostani hetedik felmérési hullámban jelentős növekedést mutat az előző felmérések adataihoz képest (2020. december 54 százalék, 2021. február 56 százalék). Az utazást tervezők több mint fele (51 százalék) az európai külföldi célokat favorizálják, jó egy harmaduk (36 százalék) lakóhelyük országában szeretne maradni.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke: „Az európaiak erősen növekvő utazási szándéka a súlyos megbetegedések csökkenő száma, illetve az oltási kampányok sikere mellett a fontos küldőpiacokon és az Európai Unió digitális COVID igazolványa által elért utazási könnyítések mind fontos momentumai az európai turizmus felépülésének. Az emberek erős koncentrációja az európai utazásokra szintén nagyon jó jel: a járvány kitörése előtt is a német beutazási volumen kereken három negyedét európai küldőpiacok generálták, ez a piaci rész a 2020-as krízisévben 85 százalékra emelkedett. Az úticél Németország márka erőteljes vonzereje, illetve a kiemelkedő piaci jelenlétünk, amelyet anticiklusos marketinggel a krízisben is fenn tudtunk tartani, jó feltételeket teremt arra, hogy a koronavírus utáni időkben tovább erősítsük Németország beutazó turizmusának helyzetét a nemzetközi porondon.”

A kereslet különösen magas a nyári szezonra nézve: az utazást tervezők 31 százaléka már június-júliusban, 41 százalékuk augusztus-szeptemberben, míg 16 százalékuk csak késő őszre tervez üdülést. A foglalási státusz azt mutatja, hogy az utazni szándékozók meg is valósítják utazási szándékukat: 42 százalékuk már konkrét utazási szolgáltatásokat foglalt le, 40 százalékuk meghatározta az úti célját, csupán az utazni szándékozók 19 százaléka bizonytalan, hogy hova szeretne utazni.

A Tourism Economics legfrisebb felmérései megerősítik az úticél Németország hosszú távú pozitív perspektíváját. Ezek alapján Németország akár 2023-ra elérheti a kereken 92,1 millió nemzetközi vendégéjszakát és ezáltal túllépheti a krízis előtti 2019-es 89,9 millió vendégéjszakák szintjét. 

A felméréshez kapcsolódó videó ITT található.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.