Tripadvisor: Budapest szállodáinak elemzése

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének közgyűlésén Lázár Levente István a Tripadvisor Közép-Kelet-Európáért felelős regionális fejlesztési menedzsere előadást tartott a hazai szállodákról.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szakember elmondta, hogy portáljukon hoteleket, éttermeket, cruise hajókat válogathatnak össze utazásaikhoz a felhasználók és 2023-tól már belépőjegyeket is lehet vásárolni kulturális és szabadidős intézményekbe. 43 országban 22 nyelven vannak jelen, és különlegességük versenytársaikkal szemben abban áll, hogy a tartalmat a felhasználók gyártják értékeléseik nyomán. Négy legfontosabb dolog amit keresnek a felhasználók a portálon: a legjobb árak, megbízható információk, fényképek, értékelések. A Tripadvisor 2023. áprilisi adatai alapján a közönségméret tekintetében globálisan ők a horeca szektor legnagyobb portálja. Őket sorrendben a Booking az Airbnb és az Expedia követi. Tavaly elérték az 1 milliárdos álomhatárt az értékelések számában, a Booking 70 millió értékeléssel rendelkezik jelenleg – tette hozzá Lázár Levente István.

Arra is kitért, hogy jellemzően szobafoglalás előtt használják a vendégek az oldalukat, hogy megnézzék a vendégek által készített fotókat, illetve tájékozódjanak a kiválasztott szállodákról. A felhasználók sorrendben a budapesti, hévízi és siófoki hoteleket nézegetik a leggyakrabban. A menedzser leszögezte: adataik alapján korántsem csak Budapestre fókuszálnak a külföldi felhasználók, a vidék aránya folyamatosan növekszik.

Rámutatott arra is, hogy mivel van egy minimális leütésszám az értékelések terjedelmében, ez egyfajta minőségi garanciát is jelent a részletes véleménynyilvánításra és ezáltal a hitelességre. Felhívta a figyelmet, hogy a Tripadvisor értékelések jó visszajelzések a hotelek menedzsmentje számára a szálloda erősségeire és gyengeségeire vonatkozóan. A platformon érkező értékelések jó eszközök lehetnek a hotel egyéni PR-jában is a szakember szerint, aki hozzátette, hogy a portálon a menedzsment centerbe belépve letölthető és kinyomtatható a QR-kód, amely akár a recepción elhelyezve segít a plusz értékelések begyűjtésében.

Az előadásból kiderült az is, hogy évek után ismét szerepel Budapest egy Tripadvisor toplistán: a Best Cultural Destination 7. helyén áll megelőzve többek között Berlint.


Budapest főbb küldőpiacai 2023 április hónapban a Tripadvisor-felhasználók keresései alapján sorrendben a következők voltak: az Egyesült Királyság, Izrael, Olaszország, USA, Németoszág, Spanyolország, Ausztria, Franciaország, Magyarország és Írország. Lázár Levente István kiemelte azt is, hogy az értékelések száma a budapesti szállodákra vonatkozóan exponenciálisán nő a Covid óta. Ez Bécsben és Prágában is hasonlóan zajlik. De ami a legfontosabb, hogy a budapesti hotelek összeurópai viszonylatban rendre kiemelkedő értékeléseket kapnak a szolgáltatásaik minőségéről. Egyedül Isztambul és Prága éri el ugyanezt a 4,5-ös pontszámot. 3 legnépszerűbb magyar szálloda a Tripadvisoron a Hotel Clark Budapest, a Hotel Vision Budapest és a Hotel Moments Budapest. A szakember azt is elárulta, hogy mi az a 3 dolog, amely szerepet játszik abban, hogy hol áll a rangsorban a szállodánk. Elérhető eredményünk függ az értékelések számától, attól, hogy hány pontosra értékelik a vendégek és, hogy mikor adták az értékelést. Egy öt évvel ezelőtti jó szereplés nem elég a mai éllovassághoz.

Végezetül arra is kitért az előadó, hogy az elkényelmesedő vendégek motiválására érdemes értékeléskezelő rendszert beszerezni, amely automatikusan küldött ARC (automatic review collection) e-mailben értékelést kér a vendégtől távozás után, ez pedig felpörgetheti a hotel Tripadvisoros megjelenését. A szakember még rámutatott, hogy 25 százalékos növekedés tapasztalható az elmúlt hónapokban az érdeklődésben Budapest iránt és globálisan idén minden idők legjobb éve várható a turizmusban.

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.