Kínaiakat utaztat be a Demján Csoport

Április 2-án írták alá azt a szerződést, melynek értelmében a Demján-Csoport többségi, 70%-os tulajdonosává vált az Atlasz World Travel Kft-nek. A magyar tulajdonú utazási vállalkozás 10 éve dolgozik együtt Kína legnagyobb turisztikai holdingjával, az egész Kínát lefedő CITS, China International Travel Service-szel.

Az Atlasz évek óta a CITS legnagyobb hazai partnere. A több éves kínai kapcsolatok révén egy hazánk turizmusában lényeges méretű szeletet hasítana ki abból az 1 milliós tortából, mely az EU-ba látogató kínaiak száma. Kedd este elhangzott: ebből a jelentős számból hazánkba a vízumkiadás adatai szerint tavaly mintegy 8 ezren vetődtek el - összesen. A turisták száma 5000 körül mozgott.

Az 1954-ben alapított CITS az utaztatás mellett Kína legnagyobb vámmentes bolthálózat üzemeltetője. Elsőként szervezett kiutakat kínaiak számára. Tavalyi éves forgalma 2 milliárd euró volt. Ebből 130 millió eurót tett ki a turizmusból származó bevétel. Hat európai országban 8 vállalatot működtet a CITS.

Egyedül nem ment

Dr. Bottyán Éva, az Atlasz ügyvezetője tájékoztatott: az Atlasz 2001 óta rendelkezik kínai kapcsolatokkal, de kezdetben a beutaztatás feltételei nem voltak adottak, ezért maradt a kiutaztatás lehetősége. Két éve merült fel a beutaztatás. Az Atlasz azonban tőkeerő hiányában nem lett volna képes a nagy volumenű beutaztatást megvalósítani, partnert keresett.

Demján Sándor elmondta: már a Hainan közvetlen járatának megszűnte előtt felmerült a CITS részéről a turisztikai együttműködés. Az együttműködés két vállalat közvetlen kontaktusa zavaró tényezők nélkül - hangsúlyozta Demján Sándor elnök.

Elhangzott: a világ gazdasági motorja Ázsia, melyben a vezető szerep Kínáé. A pénz ott koncentrálódik, utazni pedig az fog, akinek pénze van. De eddig Magyarország elment az idegenforgalmi lehetőségek kiaknázása mellett, ezen változtatni lehet - tette hozzá Bartha Ferenc, a Demján Csoport alelnöke. Változtatni kell viszont a vízum kiadási gyakorlaton. Schengen gyakorlata jelentősen korlátozhatja a beutazást. Egyes országok kiszervezik a vízukiadást, mely gyorsítja és kulturálttá teszi a folyamatot, megnöveli vízumkiadási számot. Magyarországnak is ezt kellene követni. Tekinttel különösen arra, hogy 2015-re Kína a világ vezető küldőországa kíván lenni - ismertette Bartha.

Közvetlenül jobban menne

A CITS alelnöke, Chen Lu javaslatot tett Demjánnak a hazánk és Kína közti közvetlen légi járat visszaállítára is. Az ügyben jövő héten tárgyalásokat kezdenek Kínában a felek.
A kedd esti sajtótájékoztatón kiderült, a közvetlen légi kapcsolat alapvető pillére és feltétele lenne a turistaforgalom remélt mértékű növekedésének. Sajnálatos, hogy a Hainan visszalépése miatt nem sikerült az új Malévet létrehozni, az így keletkezett vákuumban a Hainan is kivonult - idézte a közelmúltat Bartha Ferenc, a Demján Csoport alelnöke.

„Tíz óra helyett 16-ot repültem Budapestig” - illusztrálta Chen Lu a közvetlen járat hiányát. „Nagyon gyorsan meg kell oldani a problémát” - szólított fel.  Ugyan egy Malév-utód lehetősége konkrétan nem merült fel a kedd esti eseményen, de Demján Sándor szóba hozta a Hainannal folytatott sikertelen tárgyalásokat. Ahogy az is elhangzott, a Ferihegynek úgy van értelme, ha - például a kínaiak számára is - átszállási lehetőségeket biztosít, Budapest nem végállomás.


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.