Van-e gazdája az országimázsnak?

Az országimázsnak mindnyájan gazdái vagyunk - lebbentette fel a fátylat Kovács Zoltán, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár. Hozzátette: a falugondnoktól a miniszterelnökig mindenki felel érte. De először magunkban kell rendet tenni - vélte több előadó is. Történt mindez az I. Országimázs Konferencián, csütörtökön, a budapesti Corvinus Egyetem aulájában.

Kovács szerint helyesebb inkább országmárkázásról beszélni, melynek során, „guanóként egymásra rakódott” évszázadok óta létező sztereotípiákat kell lebontani. De - figyelmeztetett - minél tovább tétlenkedünk, a sztereotípiák annál kevésbé megváltoztathatók. Szerinte különösen fontos helyreállítani a 20. század miatt zavarossá vált identitást, melyre az elmúlt évek még rátettek néhány lapáttal.

Különösen, hogy utóbb sokat foglalkozik velünk a nemzetközi sajtó, és nem feltételen pozitív értelemben. A nemzetközi visszhangú események pedig igenis befolyásolják a turizmust és az országimázst - ismerte el Bánki Erik, az Országgyűlés Sport- és Turizmusbizottságának elnöke. „Nem szabad külföldön a sajtónak mindent elhinni” - figyelmeztetett a nyitó előadásokat követő kerekasztal-beszélgetésen Káel Csaba, a MÜPA vezérigazgatója utalva egy londoni konferenciára, melynek során brit szakembereket győzködtek, hogy nyugodt szívvel jöhetnek Magyarországra.

Nem hatott az újdonság erejével, de bizonyára el kell rajta gondolkodni, ha hosszú évek óta újra meg újra előkerül, hogy hiába minden próbálkozás a külföld felé, ha mi magunk nem vagyunk tisztában erényeinkkel, nem tartjuk rendben magunkat. „Jó üzenet a külföld felé, ha belül rend van” - szögezte le Zoób Katalin, divattervező. „A turisták ott érzik magukat jól, ahol a helyiek is” - így Kincses Márk, a Magyar Turizmus Zrt. marketingstratégiai igazgatója. „Meg kell szeretni magunkat!” - mondta Káel Csaba. Mindez nyilván nem mindig könnyű, például olyan helyzetben, amikor a belső piacot élénkíthető társadalom nem kis része a puszta létért küzd. A hazai fizetőképes kereslet kisebb, mint az üdvös lenne Száraz István, a We Love Budapest portál ötletgazdájának véleménye szerint.

Szintén elhangzott már számos fórumon, hogy széttartás helyett összefogással lehet pozicionálni magunkat, vagy bármely termékünket. Káel Csaba e helyen utalt a 2011 novemberében hét hazai kulturális intézmény és az utazásszervezői szakma között létrejött együttműködésre. „Elszigetelve építjük az országimázst” - világított rá a problémára Lobenwein Norbert, a Sziget igazgatója.

Szintén dob az imázson, ha nem az „egy sör - egy euró” alapján vadásszuk a keresletet; az csak igénytelenséget szül - fejtette ki Lobenwein Norbert. Ezzel egyetértve mondta Száraz István, hogy a minőségi szolgáltatókat kell helyzetbe hozni. Persze a minőségi turista igényli a minőségi légi kiszolgálást is - tudtuk meg. Illetve azt, hogy utóbbi a Malév kikukázása miatt némi hiányosságot mutat. Persze hiába a minőségi turista, ha undokok vagyunk. Száraz István szerint meg kéne már tanulni szolgáltatni.  

Ennek ellenére jól állunk idén - derült ki Bánki Erik beszámolójából. Elmondta: 2012-ben elérjük a válság előtti 2007-es év vendégéjszakáinak számát és bevételi szintjét. Ugyanakkor elismerte: nem reagáltunk a versenytárs szomszédos országokhoz hasonlóan gyorsan a válság jelentette kihívásokra. Osztrák példát hozva hívta fel a figyelmet a turisztikai marketing kiadások növelésére. „Minden egyes ebbe fektetett forint negyvenszeresen térül meg” - tett hozzá.

„Merészség, progresszivitás, legyünk kevésbé kirekesztőek, legyen divat szeretni az országunkat, legyünk a sokszínűségre büszkék!” - adta ki a sikeres országimázs ukázát Zoób Katalin.



Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.