A kerékpársport, a turizmus és az országmárka kapcsolata

A biciklisek jól költő turisták, viszonylag kevés dolgot hordanak magukkal, amire szükségük van, azt megvásárolják. Hogyan hatnak a turizmusra és hogyan lehet számukra számára megfelelő szolgáltatásokat nyújtani? A többi között ezekről beszélgettük a Magyar Turisztikai Szövetség zártkörű sajtóreggelijén. 

Verseny

Nagyjából 150 000 ember kerékpározik Magyarországon rendszeresen (ebbe beleértve a postásokat, az alföldön élőket, szabadidős & versenykerékpárosokat). Azoknak a száma, akik szervezett kerékpáros programokon túrákon, versenyeken vesznek részt, a MKSZ becslése szerint nagyjából 20 000 fő lehet. Ezen belül 4000 ember indul kerékpáros versenyeken.

A beszélgetésen kiderült, hogy egy 2-3-4 napos kerékpárverseny akár egy belföldi turisztikai ajánlatként is értelmezhető: a versenyző jellemzően nem egyedül indul el, hanem segítő személlyel, esetleg családtagokkal. A szervezők erre gondolva bizonyos versenyeken a programot a kísérők számára is izgalmassá teszik: a közép és hosszútávú országúti versenyzésen és szurkoláson túl van gyerekverseny, minijátszótér, ügyességi bringás kreszpark, családi túra is.

Turizmus

A Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Dr. Princzinger Péter a kerékpársport turisztikai vonatkozása kapcsán elmondta, hogy miért kell a verseny szervezőit abba az irányba orientálni, hogy úgy gondoljanak a saját versenyeikre, mint turisztikai attrakciókra: „a Tour de Zalakaroson 2800 online előnevező, körül-belül 300 helyszíni nevező volt, tehát biztos, hogy több, mint háromezren vettek részt a versenyen. Ha mindegyikhez csak egy hozzátartozót vagy kísérőt számolunk, akkor az 6000 ember, ez 2 vendégéjszakával számolva 12000, hárommal számolva 18000 vendégéjszakát jelent Zalakarosnak.”

A versenyek általában szép környezetben zajlanak, szállásfoglalással járnak és gyakran valamilyen kiegészítő programmal, például fürdőlátogatással. Nem elhanyagolható az sem, hogy a bringasport a versenyeken keresztül hozzá tud járulni a tavaszi vagy őszi szezon erősítéséhez, építéséhez.

Vannak tipikusan biciklis nyaralások, de olyanok is, amikor nem az elsődleges cél a kerékpározás, de ha az utazók látják, hogy jó minőségben van rá lehetőség, akkor egy fél vagy egy napos túra keretében élnek is vele. Ehhez szükséges, hogy ingyenes vagy bérelhető eszközök legyenek és könnyen elérhető térképek vagy applikációk a lehetséges útvonalakkal.

Országmárka

Ha egy verseny egy bizonyos láthatóságot, médiafigyelmet elér, akkor alkalmas arra, hogy Magyarországot megmutassa. Ezek a többnapos versenyek csak részben sportesemények: másik részben pedig marketingfelületek. Jelenleg 4 versenyünk látható a világ számára, a hamarosan startoló Tour de Hongrie egyenesen 195 országban lesz látható. (Az Eurosporton közvetítik, ami 2,6mrd háztartásban érhető el.)


Új feladatkörök és bővülő csapat a Karthago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Karthago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.
Fesztiválszervezők, taxisok, szórakozóhely üzemeltetők a célkeresztben

Fesztiválszervezők, taxisok, szórakozóhely üzemeltetők a célkeresztben 

Mindezek fokozott ellenőrzésére készül a fogyasztóvédelmi hatóság a tavaszi-nyári turisztikai szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.