A TDM Szövetség állásfoglalása a GINOP-pályázat javasolt visszavonásáról

Állásfoglalásban reagált a TDM Szövetség arra, hogy a Magyar Turizmus Ügynökség a a TDM-ek számára kiírt GINOP-pályázat visszavonását javasolja.

Ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk, a december 1-jei TDM konferencián dr. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese „Fókuszban a desztinációk fejlesztése” címmel tartott előadást, mely során felvázolta: az MTÜ a TDM-ek számára kiírt GINOP-pályázat visszavonását javasolja, és egy új kiírását sürgeti, annak ellenére, hogy az első körben pályázók már csak az eredményhirdetésre várnak.

Magyarics Gábor, a Magyar TDM Szövetség alelnöke már ezt követő előadásában is erre reagálva elmondta: a TDM Szövetség nem tartja jó ötletnek a pályázat visszavonási javaslatát. Az alelnök akkor azt javasolta, hogy a jelenlegi pályázati kört ne vonják vissza, hanem hagyják meg az eredményhirdetésig, és a második kört fordítsák közösen a térségi szintek megerősítésére.

A Magyar TDM Szövetség most egy külön állásfoglalásban reflektált a Magyar Turisztikai Ügynökség a „Turisztikai szervezetek (TDM) fejlesztése” elnevezésű pályázat visszavonására vonatkozó javaslatára. Az állásfoglalást változtatás nélkül közöljük:

"A Magyar TDM Szövetség továbbra is kiáll a több mint 10 éve tartó folyamat során létrejött turisztikai desztináció menedzsment (TDM) rendszer komplex fejlesztése mellett. A rendszer alapelveinek érvényesülését továbbra is kiemelt jelentőségűnek tartja az ország turizmusának sikere és versenyképessége szempontjából, mert ezek képesek garantálni, hogy minden turizmusban érdekelt fél a közös célokért együttműködve jelentősen magasabb hozzáadott értéket teremtsen.

A rendszer alapja és megkerülhetetlen eleme a helyi szint, amely 2008 óta állami támogatás nélkül, alulról építkezve, megfelelő jogi szabályozás nélkül is professzionális munkát tudott végezni, amely nagyban hozzájárult az elmúlt évek eredményeihez. A helyi TDM-ek működését az önkormányzatok és a turisztikai szolgáltatók finanszírozták, azonban fejlesztésre eddig külső forrásokból nyílt lehetősége. Ezek nélkül a helyi TDM-ek nem fognak tudni jelentős eredményeket elérni a következő években. Mindez ellehetetleníti a magasabb szintű – térségi, régiós, országos – tudatos szakmai munkát is. A helyi szintű TDM szervezetek fejlesztéseinek hiányában

  • nem lesznek képesek lépést tartani az európai trendekkel,

  • nem tudnak megújulni a minőségi vendégfogadást biztosító jelenlegi szolgáltatások: a Tourinform és más információs irodák, a vendégtájékoztatás korszerű eszközei és az annak hátterét biztosító IT-rendszerek, a komplex élmények érdekében végzett program- és rendezvényszervezés, a települési marketing koordináció, a turistákat fogadó humánerőforrás képzése és kompetenciáinak fejlesztése, 

  • nem biztosított a helyi szintű desztinációfejlesztési stratégia következetes megvalósítása, koordináció nélküli spontán folyamatok indulnak be, melyek gyengítik a tudatos pozícionálás eredményeit,

  • gyengül a turizmusban érintett KKV szektorhoz tartozó vállalkozások (a turizmusban gyakorlatilag a vállalkozások 99%-a) piaci pozíciója, ami végső soron a munkahelyek, s ezzel együtt a települések népességmegtartó erejének csökkenéséhez vezet, 

  • nehéz helyzetbe kerül a desztináció tudatos minőségmenedzsmentje, épp ott, ahova a látogatók érkeznek, ami jelentős versenyhátrányt okoz, úgy a belföldi, mint a nemzetközi piacon,

  • az egymástól elkülönült fejlesztések nem jutnak el a komplex ajánlati csomagként történő kiajánlásig és értékesítésig, aminek következtében a fejlesztések megtérülése bizonytalanná válik, s ez a befektetési kedv csökkenéséhez vezet,

  • a turizmussal kapcsolatos feladatok visszakerülnek a helyi önkormányzatokhoz, akik éppen azért adták át azok ellátását a TDM szervezeteknek, hogy a turizmusszakmai szempontok és kompetenciák maximálisan érvényre juthassanak, 

  • a helyi TDM szervezetek nem lesznek képesek megfelelő szakmai partnerei lenni az országmarketingért felelős magasabb szintű szervezeteknek,

  • jelentősen lelassul az információáramlás az egyes szintek között, adatgyűjtési hiányosságok miatt információhiány lép fel a döntéshozói szinten, ami piaci hátrányt jelent.

A felsoroltak elkerülése és a turizmus rendszerének optimális működés biztosítása érdekében azt kérjük, hogy a visszavonás helyett kerüljenek elbírálásra a GINOP 1.3.4. – 15 számú pályázatra 2016. február és október 7. között beadott támogatási kérelmek, és induljon el széles körű egyeztetés a 2017. évi pályázati kiírás tartalmi kérdéseiről. A Magyar TDM Szövetség továbbra is partner minden együttműködésben és párbeszédben annak érdekében, hogy Magyarország turizmusa az őt megillető helyet foglalja el a nemzetközi piacon a versenyképesség tekintetében."


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.