A TDM Szövetség állásfoglalása a GINOP-pályázat javasolt visszavonásáról

Állásfoglalásban reagált a TDM Szövetség arra, hogy a Magyar Turizmus Ügynökség a a TDM-ek számára kiírt GINOP-pályázat visszavonását javasolja.

Ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk, a december 1-jei TDM konferencián dr. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese „Fókuszban a desztinációk fejlesztése” címmel tartott előadást, mely során felvázolta: az MTÜ a TDM-ek számára kiírt GINOP-pályázat visszavonását javasolja, és egy új kiírását sürgeti, annak ellenére, hogy az első körben pályázók már csak az eredményhirdetésre várnak.

Magyarics Gábor, a Magyar TDM Szövetség alelnöke már ezt követő előadásában is erre reagálva elmondta: a TDM Szövetség nem tartja jó ötletnek a pályázat visszavonási javaslatát. Az alelnök akkor azt javasolta, hogy a jelenlegi pályázati kört ne vonják vissza, hanem hagyják meg az eredményhirdetésig, és a második kört fordítsák közösen a térségi szintek megerősítésére.

A Magyar TDM Szövetség most egy külön állásfoglalásban reflektált a Magyar Turisztikai Ügynökség a „Turisztikai szervezetek (TDM) fejlesztése” elnevezésű pályázat visszavonására vonatkozó javaslatára. Az állásfoglalást változtatás nélkül közöljük:

"A Magyar TDM Szövetség továbbra is kiáll a több mint 10 éve tartó folyamat során létrejött turisztikai desztináció menedzsment (TDM) rendszer komplex fejlesztése mellett. A rendszer alapelveinek érvényesülését továbbra is kiemelt jelentőségűnek tartja az ország turizmusának sikere és versenyképessége szempontjából, mert ezek képesek garantálni, hogy minden turizmusban érdekelt fél a közös célokért együttműködve jelentősen magasabb hozzáadott értéket teremtsen.

A rendszer alapja és megkerülhetetlen eleme a helyi szint, amely 2008 óta állami támogatás nélkül, alulról építkezve, megfelelő jogi szabályozás nélkül is professzionális munkát tudott végezni, amely nagyban hozzájárult az elmúlt évek eredményeihez. A helyi TDM-ek működését az önkormányzatok és a turisztikai szolgáltatók finanszírozták, azonban fejlesztésre eddig külső forrásokból nyílt lehetősége. Ezek nélkül a helyi TDM-ek nem fognak tudni jelentős eredményeket elérni a következő években. Mindez ellehetetleníti a magasabb szintű – térségi, régiós, országos – tudatos szakmai munkát is. A helyi szintű TDM szervezetek fejlesztéseinek hiányában

  • nem lesznek képesek lépést tartani az európai trendekkel,

  • nem tudnak megújulni a minőségi vendégfogadást biztosító jelenlegi szolgáltatások: a Tourinform és más információs irodák, a vendégtájékoztatás korszerű eszközei és az annak hátterét biztosító IT-rendszerek, a komplex élmények érdekében végzett program- és rendezvényszervezés, a települési marketing koordináció, a turistákat fogadó humánerőforrás képzése és kompetenciáinak fejlesztése, 

  • nem biztosított a helyi szintű desztinációfejlesztési stratégia következetes megvalósítása, koordináció nélküli spontán folyamatok indulnak be, melyek gyengítik a tudatos pozícionálás eredményeit,

  • gyengül a turizmusban érintett KKV szektorhoz tartozó vállalkozások (a turizmusban gyakorlatilag a vállalkozások 99%-a) piaci pozíciója, ami végső soron a munkahelyek, s ezzel együtt a települések népességmegtartó erejének csökkenéséhez vezet, 

  • nehéz helyzetbe kerül a desztináció tudatos minőségmenedzsmentje, épp ott, ahova a látogatók érkeznek, ami jelentős versenyhátrányt okoz, úgy a belföldi, mint a nemzetközi piacon,

  • az egymástól elkülönült fejlesztések nem jutnak el a komplex ajánlati csomagként történő kiajánlásig és értékesítésig, aminek következtében a fejlesztések megtérülése bizonytalanná válik, s ez a befektetési kedv csökkenéséhez vezet,

  • a turizmussal kapcsolatos feladatok visszakerülnek a helyi önkormányzatokhoz, akik éppen azért adták át azok ellátását a TDM szervezeteknek, hogy a turizmusszakmai szempontok és kompetenciák maximálisan érvényre juthassanak, 

  • a helyi TDM szervezetek nem lesznek képesek megfelelő szakmai partnerei lenni az országmarketingért felelős magasabb szintű szervezeteknek,

  • jelentősen lelassul az információáramlás az egyes szintek között, adatgyűjtési hiányosságok miatt információhiány lép fel a döntéshozói szinten, ami piaci hátrányt jelent.

A felsoroltak elkerülése és a turizmus rendszerének optimális működés biztosítása érdekében azt kérjük, hogy a visszavonás helyett kerüljenek elbírálásra a GINOP 1.3.4. – 15 számú pályázatra 2016. február és október 7. között beadott támogatási kérelmek, és induljon el széles körű egyeztetés a 2017. évi pályázati kiírás tartalmi kérdéseiről. A Magyar TDM Szövetség továbbra is partner minden együttműködésben és párbeszédben annak érdekében, hogy Magyarország turizmusa az őt megillető helyet foglalja el a nemzetközi piacon a versenyképesség tekintetében."


A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.