hirdetés
hirdetés

A Z generáció utazási szokásairól

Egy Z generációs magyar fiatal előre, tudatosan tervezi az utazásait, sokszor szeptemberben kel útra, és pár napot tölt el valamelyik európai nagyvárosban, ahová kevés holmit visz magával és szinte sosem köt biztosítást. A Kiwi.com online utazási technológiai vállalat azonosította a Z generáció jellemző utazási szokásait.

hirdetés

A Z generáció (a 90-es évek végétől a 2010-es évekig születtek) csoportja világszinten nézve is meglehetősen homogén: ugyanazokat a zenéket hallgatják, ugyanazokat a tartalmakat fogyasztják az interneten és ugyanazok hatnak rájuk. Az okoseszközökön kívül kevés tárgyi dologra költenek, inkább utazásokat, élményeket gyűjtenek. Íme, utazási profiljuk.

Megfizethető árú repülőjegyek, 1-3 napos utazás: A megfizethető árú repülőjegyek és az utazások rövid időtartama miatt az európai fővárosok, London, Párizs, Milánó, Barcelona vagy Berlin évek óta a legtöbbet foglalt desztinációk listájának élén állnak. A Z generáció nagy része (80%) leginkább a villámlátogatásokat kedveli és 1-3 napot tölt a kiválasztott városban.

Előre terveznek, de az utasbiztosítással nem törődnek: Jellemző, hogy előre terveznek, mivel 35 százalékuk több mint 30 nappal korábban, közel negyedük pedig 15-30 nappal az utazás előtt lefoglalja repülőjegyét. Szeretnek könnyen utazni, 10-ből 8-an egyáltalán nem adnak fel poggyászt és csupán minden 25. köt utasbiztosítást. Leginkább egyedül vagy kortársaikkal kelnek útra: 71 százalék egyedül vág neki az útnak és csak 23% visz magával valakit az utazásaira. Az adatok azt mutatják, hogy aki nem a magányos utazást választja, azok közül 22,48% utazik az azonos korú, 18-25 év közötti fiatalokkal, és csak 2,51% a 41-60 évesekkel.

Sláger a nyár és a szeptember, minden 4. foglalás alkalmazáson keresztül történik: A generáció körében legnépszerűbb időszak utazás szempontjából a nyári hónapok és a szeptember, novemberben elég ritkán kelnek útra. A technológia mindennapjaik kulcsfontosságú része.

Vajon a magyar fiatalok különböznek-e a többi európai Z generációstól? Minden vizsgált ország* Z generációs fiataljainak kedvenc városa London, ide repülnek a legtöbbet. A csoport nagy része a magyarokhoz hasonlóan 1-3 napos utazásokra megy elsősorban kedvenc európai nagyvárosaiba, a spanyol fiatalok szívesen maradnak országhatáron belül is. A többség szintén szeret egyedül utazni, bár ebben mi magyarok vezetünk, de csak hajszálnyival a lengyelek (70%), szlovákok (68%) és csehek (67%) előtt.  

*Spanyolország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország adatait vetettük össze a magyar adatokkal

(forrás: kiwi.com)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai