Magyarországon elsőként, tíz évvel ezelőtt, a 2011-es nyári szezonban vezetté be az SZÉP- kártyát. Az új cafeteria elem bevezetésének célja az volt, hogy egy modern, kártya alapú termékkel ösztönözze a belföldi élményszerzést, tudatosítsa a munkavállalók pihenésének fontosságát, valamint, hogy a szabadidős költések minél nagyobb része maradjon a hazai vállalkozásoknál.
Az azóta eltelt egy évtizedben a kártya a magyar cafeteria piac egyik legnépszerűbb juttatásává vált, már mintegy 1,7 millió kártyabirtokossal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a magyar munkavállalók több mint egyharmada adhat magának, családjának, vagy a barátainak élményeket a SZÉP-kártyának köszönhetően.
„Mindannyian, akik a SZÉP-kártya tíz évvel ezelőtti bevezetésében részt vettünk, reméltük, hogy egy hosszú távon sikeres terméket hozunk létre. Tudtuk, hogy a cafeteria piacon újdonság lesz a kártya formátum, és azt is, hogy szeretni fogják a munkavállalók, mert a papír utalványokhoz képest nagyon kényelmes a használata”, mondta Vargáné Jandrasits Ildikó vezérigazgató.
Aki a tavalyi és az idei rendhagyó év kapcsán kiemelte: „A koronavírus-járvány egyik nagy tanulsága, hogy a turizmusnak és a vendéglátóiparnak muszáj egy stabil belföldi keresletre támaszkodni. Büszke vagyok arra, hogy a SZÉP-kártya egy évtizede segíti építeni ezt a biztos alapot, és hozzájárult ahhoz, hogy ezek az ágazatok talpon tudjanak maradni a válság alatt is.”
Kártyájuk elfogadóhelyi hálózatához 2012 decemberében még 18 ezer kereskedelmi egység tartozott, a jelenlegi elfogadóhelyek száma ennek közel két és félszerese, 44 ezer. Ezek közé tartoznak a kereskedelmi és munkahelyi vendéglátóhelyek is.
Forrás: fhcafe / Turizmus Online