Idén is keresik az Év Szállását, majd kiosztják a magyar turisztikai piac legkiemelkedőbb szakmai, népszerűségi és minőségi elismeréseit. A verseny július 8-án indult el. Az év turisztikai kulcseseményét a Szallas.hu immáron hetedik alkalommal szervezi meg. A megmérettetés és a rangos díjátadó célja felhívni a figyelmet a turizmus szakma remekeire és Magyarország kincseire. „A verseny időtartama alatt, a díjátadón és azon túl is kiemelt figyelmet kapnak a szálláshelyek és a turisztikai attrakciók üzemeltetői, valamint a szakma képviselői –mondta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketingmenedzsere. – Ily módon teremtünk nyilvános teret és lehetőséget az alázatos munkát nyújtó partnerek kellő mértékű elismeréséhez, hiszen az általuk képviselt és megvalósított folyamatos fejlesztések nagyban hozzájárulnak a hazai turizmus bővüléséhez.”
Az Év Szállásának járó fődíj és díjak mellett idén is kitüntetik az Év Turisztikai Attrakcióját. „A programturizmusra évek óta kiemelt figyelmet fordítunk, ezért is vezettük be a belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponokat, melyek aktív kikapcsolódásra, hosszabb ott-tartózkodásra és a térség felfedezésére ösztönzik a vendégeket – árulta el Keresztes Nóra. – Ezzel a kategóriával és a díjjal szeretnénk még több figyelmet irányítani az adott országrészre és turisztikai nevezetességre.” Az Év Konferencia Hotelét és az Év Romániai Szálláshelyet is díjjal jutalmazzák. Átadják az Év Turisztikai Települése díjat is, ugyanis minden olyan magyarországi település is megméretteti magát, ahol legalább egy szálláshely megtalálható a Szallas.hu rendszerében. „Természetesen nem maradhat ki a kitüntettek sorából a turizmus szakma példaképének elismerése sem –ismertette a részleteket Keresztes Nóra. – A Turizmus Szakma Példaképe - ifj. Papp Imre-emlékdíjra nevezett elismerést szeptember 28-áig leadott jelölés vagy pályázat útján nyerheti el az a személy a szakma képviseletében, aki kiemelkedő belföldi turisztikai terméket hozott létre szálláshelyével, turisztikai attrakciójával vagy rendezvényével." Olyan szakmabeliek közül kerül ki a nyertes, akik újító ötleteikkel irányt mutatnak.
A díjak odaítélésében a vendégek szavazatainak és a honlapon leadott valós véleményeknek kiemelkedően fontos szerepük van. „Mi sem tükrözheti vissza pontosabban a szálláshelyek, turisztikai attrakciók minőségét, mint a vendégek véleménye – fűzte hozzá Keresztes Nóra. – Több mint 200 ezer utazó szavazatát és 950 ezernél is több véleményt veszünk figyelembe.” Az előző évhez hasonlóan már nemcsak a több mint 10 ezer belföldi szálláshelyre szavazhatnak a vendégek, hanem a Szallas.hu által elérhető közel 1800 turisztikai attrakcióra is. Idén is összeáll a szakmai zsűri, akik bizonyos kategóriák rangsoráról döntenek.
Az ítészek a Szallas.hu képviseletében Szigetvári József ügyvezető és Papp István termékmenedzser. A bírák sorát folytatja Hegedűs Attila, a BDOnline ügyvezetője, Szántó Zoltán, a Turizmus.com főszerkesztője, Vágó Ágnes, a Pont Itt magazin főszerkesztője, Pataki Zita, televíziós, rádiós műsorvezető és a november 28-ai gála háziasszonya. A zsűritagok között kap helyet Horváth Tibor is, az Év Szállása 2018 nyertes képviselője, a Park Inn By Radisson Zalakaros Hotel & Spa**** igazgatója. Az idei év újdonsága, hogy a szakmai zsűri tagjai közé bekerült a tavalyi év Turizmus Szakma Példaképe, Katona Zoltán, a Morgens Design ügyvezetője. A verseny főtámogató partnere az OTP SZÉP-kártya, kiemelt támogatói a Google, a Lidl és az NLC, kommunikációs támogatói pedig a Turizmus.com és a Pont Itt magazin.
Díjazott kategóriák
Top kategóriák Év Szállása - 2019 - Összesített eredmények (versenyszavazatok és szakmai zsűri döntése) alapján Év Turisztikai Attrakciója 2019 - Év Szállása verseny szavazatai alapján Év Turisztikai Települése 2019 - Év Szállása verseny szavazatai alapján Év Konferencia Hotele 2019- Szakmai zsűri döntése alapján Év Romániai Szálláshelye 2019 - Vendégértékelések és szakmai zsűri döntése alapján Turizmus Szakma Példaképe 2019 - ifj. Papp Imre-emlékdíj - Szakmai zsűri döntése alapján
Népszerűségi díj (1-3 helyezett) 4-5 csillagos hotelek - Év Szállása verseny szavazatai alapján 1-3 csillagos hotelek - Év Szállása verseny szavazatai alapján Panzió, Apartman, Vendégház - Év Szállása verseny szavazatai alapján
Minőségi díj (1-3 helyezett) 4-5 csillagos hotelek - Vendégértékelések alapján 1-3 csillagos hotelek - Vendégértékelések alapján Panzió, Apartman, Vendégház - Vendégértékelések alapján
Szakmai díj (1-3 helyezett) 4-5 csillagos hotelek - Szakmai zsűri döntése alapján 1-3 csillagos hotelek - Szakmai zsűri döntése alapján Panzió, Apartman, Vendégház - Szakmai zsűri döntése alapján |
Az esemény támogatói, partnerei
OTP SZÉP-kártya - főtámogató partner
Google, Lidl, NLC - kiemelt támogatók
Kommunikációs támogatók: Turizmus.com, Pont Itt