A vásárra érkező nagypresztízsű nemzetközi buyerek közül közel százan regisztráltak a rendezvényre – többek között francia, német, spanyol, olasz, dán, norvég, svéd, török, kanadai és brit szakemberek – akik közül többen először találkoztak magyar szolgáltatókkal.
A résztvevőket országprezentáció, networking lehetőség, showelemekkel tűzdelt magyaros vendéglátás és magyar borok is várták. A hatalmas sikert aratott catering tökéletesen illett a rendezvény nagy presztízsű, történelmi helyszínéhez, a Macba Múzeum Capella terméhez. Az eseményt egy magyar zenekar, a Folk on 45 előadása, valamint egy Magyarországgal kapcsolatos kvízjáték is színesítette - olvasható a Magyar Turisztikai Ügynökség honlapján.
A résztvevők visszajelzése szerint a világjárvány hatására Magyarország nemcsak a régióban, hanem központi fekvése, könnyű megközelíthetősége miatt Európa-szerte kiemelt desztinációvá vált. A rendezvény másnapján többen felkeresték az IBTM Magyarország standját is, hogy folytatni tudják tárgyalásaikat az ott kiállító magyar partnerekkel, az MTÜ-vel, illetve a Magyar Kongresszusi Irodával. A barcelonai IBTM World vásár az üzleti turizmus egyik legnagyobb szakvására, amely lehetőséget biztosít új szakmai kapcsolatok kialakítására, valamint a már meglévő kapcsolatok fenntartására, bővítésére. Az idei kiállítás a résztvevők szerint várakozásoknál is mozgalmasabb, nagy érdeklődésre számot tartó rendezvény volt, ahol a hivatásturisztikai szakma széles nemzetközi körben tudott ismét személyesen találkozni.
Az Utazási és Turisztikai Világtanács, a WTTC legfrissebb kutatása szerint a 2020-ban globálisan tapasztalt 61 százalékos visszaesést követően az üzleti turizmusra fordított kiadások már idén várhatóan 26 százalékkal, 2022-ben pedig 34 százalékkal emelkedhetnek, ami így jövőre 66 százalékos visszaépülést jelent a 2019-es évhez képest. Jó hír, hogy a felmérés szerint néhány régióban az üzleti turizmusra fordított kiadások növekedése idén gyorsabb lesz, mint a szabadidős turizmusé. Ilyen régió kontinensünk is. Európában idén 10 százalékkal nagyobb növekedést érhetnek el a MICE ágazatra fordított kiadások, mint a szabadidős turizmus költései.
Magyar megjelenés a barcelonai IBTM-en
16 magyar szolgáltató vett részt Barcelonában a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) exkluzív hivatásturisztikai networking rendezvényén 2021. november 29-én, az IBTM World szakvásár előestéjén.
Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél
Az Erste által kezelt befektetési alapok eszközértéke meghaladja a 2400 milliárd forintot.
Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál
Megnyitotta kapuit a tiszafüredi Kérész Központ.
Erdők és csillagok nyomában a Zselicben
Második alkalommal szervezi meg a Somogy Megyei Erdész és Természetvédő Egyesület a Somogyi Erdők Napja elnevezésű családi programot a zselici erdőben.
Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar
A nyári vitorlás szezont Bujtor István emlékesttel nyitják a Budapesti Fesztiválzenekar zenészei.
Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában"
Csoportos kiállítás és művésztelep a SopronFest keretében.
Ha elvonulna a város zajától...
Május 17-től kinyitja kapuit a Városháza pop-up park.
Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum
Az esztergomi vármúzeum és a zselízi Esterházy-kastély felújítására nyert pályázatot.
Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat
Az ágazat szereplői helyzetüket pozitívnak érzékelték.
Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál
Fazakas F. János a cégcsoport növekedéséért felel ez év május 1-től.
Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik
Ingyenes kultúrális és családi programok június elsején és másodikán.
Interjú
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”
Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.