Azt vizsgálták munkatársaival, hogy mennyibe kerül egy balatoni nyaralás egy pár, illetve egy család esetén, és az árak vajon mennyit nyomnak latba annak eldöntésekor, hogy végül hová indulnak idén a magyarok nyaralni?
Megtudtuk, hogy
a Balaton jött ki nyertesként a felmérésük szerint, azonban sok kategóriában elenyésző volt a különbség, illetve volt olyan eset, amikor a horvátországi adatok kerültek előtérbe a balatoni számokkal szemben.
Kutatásukban a helyszínek vizsgálatakor a legnépszerűbb balatoni városokat hasonlították össze a minimum 40 ezer magyar vendégéjszakát realizáló horvát tengerparti úti célokkal. A költségelemeket
- közlekedés,
- szállás
- étkezés
- és látnivalók alapján vizsgálták.
A kutatásvezető turisztikai szakértő elmondta,
a magyarok esetén nagyon is hangsúlyosan szerepel döntésük esetén az ár-érték arány, a magasabb minőségű szolgáltatásokért fizetnek többet is akár, a személyre szabott szolgáltatásokért és a fenntartható megoldásokért is sokszor nyílnak meg a pénztárcák. Fontos még az autóval való megközelítés kérdése, valamint honfitársaink gyakran hasonlítják össze különböző desztinációk ajánlatait, az ár-összehasonlító platformokat is sűrűn keresik fel a neten.
A Balatonnal kapcsolatban elmondta Sulyok Judit, hogy egységesen pozitív a kép a magyarok körében, a természet szépségét sokan emelték ki, a jó minőségű szállás- és vendéglátóhelyeket is sokan említették, a biztonság és a jó megközelíthetőség is fontos szempont esetükben. Érdekességként kiemelte a szakértő, hogy a személyes tapasztalatok sokszor nem számítanak a magyarok értékítéletének kialakításakor.
A fő üzenetek kapcsán pedig kiderült, a kategóriákat külön-külön megvizsgálva, hogy egyedül
a családi nyaralás legolcsóbb kategóriájában (kemping önellátással) jön ki olcsóbban egy horvátországi nyaralás - ez esetben 25 ezer forinttal olcsóbb egy család horvátországi nyaralása a balatonival szemben (605 ezer vs. 630 ezer forint).
A többi vizsgált területen a Balaton került ki győztesként.
Végül a szakértőtől elhangzott egy kulcsmondat, amelyet érdemes megszívlelnie annak, aki a balatoni vendégvárás területén dolgozik. Így hangzott:
A turizmusban a kulcs: megérteni az utazó gondolkodását, elvárását, és az árakat, értékkínálatot ez alapján kell kialakítani.