"A Hableány szörnyű tragédiája erősen rányomta a bélyegét a hajózási szakmai idei eredményeire. A távol-keleti turisták száma drasztikusan csökkent, globálisan visszaestek a megrendelések a külföldi csoportoktól és hazai diákcsoportoktól is. A belföldi forgalom azonban szerencsére két-három hónappal a baleset után helyreállt. A dunakanyari útvonalaink hozták a megszokott számokat" - ismertette Spányik Gábor, a MAHART PassNave Kft. ügyvezető igazgatója, és hangsúlyozta, hogy flottájuk minden egyes hajója eleget tesz a biztonsági előírásoknak, az utasok jó kezekben vannak náluk. A szakember azt is elmondta, hogy hajóparkjuk az utóbbi évek során teljesen megújult, jövőre sűrítik a menetrendet, 3 év kihagyás után ismét elindítják Budapest-Vác-Visegrád-Budapest hajójáratukat a Nagy-Dunaágban, Verőcén és Szobon új kikötőket hoznak létre és az elkövetkező három évben 4 szárnyashajót állítanak forgalomba. A szakember szerint a szárnyashajók menetteljesítményével ma semmi nem veszi fel a versenyt, a legrövidebb idő alatt, mindössze 6 óra alatt teszik meg a Budapest-Bécs távot.
A Mahart kollégái egyéb újdonságokról is beszámoltak: a szárnyashajós kirándulós kínálatban újdonság volt idén Esztergom, jövőre a nagy sikerre való tekintettel gyógynövényes, borkóstolós tematikus program is indul az egykori királyi székhelyre. A nemrég átadott Komáromi Csillagerőd bemutatására is létrejön jövőre egy új szárnyashajós kirándulás. A nemzetközi túrák piacán újdonság a háromnapos Pozsony-Bécs hajóút. A menetrendi szárnyashajózás piacán 2020-ban megjelenik majd Budapestről Visegrád, Komárom és Bécs. A Dunakanyarba hajóval közelekedő turisták részéről egyre nagyobb igény, hogy kerékpárt is tudjanak szállítani a járatokon, ezért erre a cég a következő időkben különösen nagy hangsúlyt fordít.
A Kikötő Csoport vezetője, Ádám Andrea arról tájékoztatott, hogy a vállalat évente 3000 kikötést bonyolít a fővárosban, és közel ennyit vidéken. A legfontosabb vidéki kikötők Esztergom, Kalocsa és Visegrád. 2020 szeptemberének végére fejeződik be a vállalat nagyszabású modernizációs programja, amely során megszépülnek a kikötők és azok környéke, új úszóműveket helyeznek el és mederkotrással alacsony vízállás esetén is használhatóvá teszik a kikötőket Komáromban, Esztergomban, Dömösön és Dömös-átkelésen, Visegrádon, Zebegényben és Budapesten. A fejlesztésekről szólva említette, hogy Esztergomban olyan úszóművet állítanak szolgálatba, amely rendezvényhelyszínnek is alkalmas lesz. Dömös-átkelés új úszóművén szállodahajók is ki tudnak majd kötni, Visegrád új úszóműve pedig 2 szállodahajó helyett már egyszerre 4-5-öt tud kiszolgálni. Budapesten a Nemzetközi Hármaskikötő alsó szintje után a felső is megújul majd.
A MAHART PassNave Kft. utazási irodája, a Mahart Tours idén is három üzletágával, kompjegy- tengeri- és folyami hajóút értékesítésével várja a vendégeket.
A vállalat rendezvényszervezői üzletágának két nagy pillére a városnéző, Duna Corso járatok Budapesten és a Dunakanyarban, valamint a zenés-vacsorás városnézés. Az előbbin havonta közel 10 000-en vesznek részt és 11 nyelven kaphatnak idegenvezetést audio guide-on, amely a tavaszi szezonra teljesen megújul és a program videókivetítéssel is korszerűsödik. A cég zenés-vacsorás városnézését jellemző gazdag és változatos büfévacsorát a meghívottak is élvezhették.
Forrás: Turizmus Online