Menő lett belföldön pihenni

Az elmúlt évek örömteli tendenciája a belföldi utazások felértékelődése, legyen szó aktív kikapcsolódásról, családi nyaralásról, gasztrotúráról, vagy gyógy- és wellnessturizmusról. A célzott fejlesztések mellett a koronavírus-járvány is felgyorsította ezt a folyamatot.

Közismert, hogy az érett turizmussal rendelkező országokban nagyjából 50-50 százalék a belföldi és a beutazó turizmus aránya. Örvendetes, hogy Magyarországon is ebbe az egyensúlyi irányba indult el a szektor. A Covid idején a belföld lett az új külföld, de a hazai turizmus felértékelődése messzebbre nyúlik, és összefügg azzal, hogy országszerte egyre színesebb, komplexebb és színvonalasabb szolgáltatások várják a turistákat.

Felértékelődtek a magánszálláshelyek

A 2017-ben elindult Kisfaludy-program forrásainak köszönhetően új és megújult szálláshelyek találhatók országszerte. Nemcsak a korábban leginkább fejlesztett három- és négycsillagos hotelkínálat fejlődött, de 600 panzió és 14 ezer magánszálláshely korszerűsítése is megtörténhetett. A legnagyobb megújuláson kétségkívül a magánszálláshelyek estek át, összesen 42 milliárd forint támogatás segítségével, aminek kedvezett az utazási szokások fokozatos átalakulása is. Egyre többen keresik a természetközeli, autentikus élményeket és a kis szálláshelyeket, ahol ma már gyakran szauna vagy akár szabadtéri, panorámás dézsafürdő várja a vendégeket.

Budapest egyre fontosabb belföldi úti cél

 Szintén pozitív változás, hogy sok-sok vidéki helyszínen fejlődik a gasztronómiai kínálat a helyi és környékbeli alapanyagokra építve, gyakorta minőségi boros programokkal gazdagítva. Izgalmas trend az is, hogy mind több magyar választja Budapestet úti céljául. Nemcsak a széles kulturális és gasztronómiai kínálat miatt, hanem olyan nagyrendezvények kedvéért is, mint amilyen a tavalyi Szent István Nap programsorozata volt.



Fejlődő aktív turizmus, szépülő Tourinform Irodák

Részben uniós, részben hazai támogatásoknak köszönhetően az általános turisztikai infrastruktúra is szintet lépett, országszerte látogatóközpontok, vallásturisztikai fejlesztések, a vízi és kerékpáros turizmust, illetve a természetjárást segítő fejlesztések történtek. 2021-ben több mint 30 ezren indultak el a Kéktúra útvonalain, ami 25 százalékos bővülést jelentett. A turisták még színvonalasabb kiszolgálására országszerte 27 Tourinform-iroda újult meg egységes, barátságos, modern arculattal és kialakítással. A több mint 100 tagot számláló országos hálózat ma is a legfelkészültebb és legmegbízhatóbb információforrásnak számít mind a hazai, mind a külföldi turisták tájékozódásához.

Látványosan nőtt a SZÉP-kártyák forgalma

A belföldi turizmus élénkülését segítette az is, hogy a kedvező adózás és megemelt keret miatt a járvány alatt különösen népszerű lett a SZÉP-kártya. A versenyszférában 450 ezerről 800 ezerre, a költségvetési szférában 200 ezerről 400 ezerre emelkedett az éves feltöltés felső határa. A belföldiek éltek is ezzel a lehetőséggel, a legnagyobb kibocsátónak számító OTP SZÉP-kártya birtokosai tavaly 300 milliárd forintot meghaladó összeget költöttek az előző évi alig 200 milliárdhoz képest.

Adatvezérelt és tematikus kampányok

A belföldi rejtett kincsek és változatos kikapcsolódási lehetőségek megismerését a Magyar Turisztikai Ügynökség számos belföldi kampánnyal támogatta, amelyek a tavalyi évtől adatvezérelt módon és célzott üzenetekkel szólítják meg a közönséget. Minden évszakban más tematika mentén valósultak meg, így például ősszel a borturizmus, télen a rekreáció, egészség állt a középpontban. Új arculatot kaptak a borrégióink, és a kampányok azt is népszerűsítették, hogy legyünk turisták saját fővárosunkban, amely mindig tud újat mutatni.



Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.
Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?