Minden mutató emelkedett 2017 első félévében Budapesten is

A KSH adatai szerint 2017 júniusában valamennyi szállástípusnál nőtt mind a szoba-, mind a férőhely-kapacitás kihasználtság, ezzel együtt az egy kiadható szobára jutó bruttó szállásdíj-bevétel (REVPAR) is. 

A REVPAR júniusban 21.801 Ft volt, az előző évhez képest 26,7%-kal növekedett. A szálloda típusú egységeknél a REVPAR 22.734 HUF, a 3 csillagosos szállodáknál a növekedés 32,2%, a 4 csillagos szállodáknál 28%.

Ugyanez elmondható a 2017. január-június időszakára vonatkozóan is: a kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó szállásdíj árbevétele 26,9%-kal nőtt a 2016 júniusi számokhoz képest, a félév tekintetében 22,1%-os ez a növekedés.

Budapesten 2017 júniusában 312 kereskedelmi szálláshelyként regisztrált egység 21.292 szobával és 50.333 férőhellyel rendelkezett. A férőhelykapacitás 85%-át a szállodák jegyezték.

A bruttó átlag szoba ára 23.041 Ft (+10,4%), a szobakapacitások kihasználtsága Budapesten – az országos átlagot jóval meghaladó mértékben – megközelíti a 70%-ot!

Még tovább nő a Budapestre érkező vendégek és vendégéjszakák száma is – szűrhető le a KSH legfrissebb kereskedelmi szálláshelyi adataiból 2017 első hat hónapjára vonatkozóan.

Júniusban 391.635 vendég 892.243 vendégéjszakát töltött el, ez 8,8%, illetve 13%-os növekedést jelent 2016 júniusához képest.

A külföldi vendégek száma június hónapban megközelítette a 340 ezret (338.408, +8,2%), ők 791.075 (+13,2%) vendégéjszakát generáltak, míg az 53.227 (+12,7%) belföldi vendég közel 101.168 (+11,5%) vendégéjszakát töltött el Budapesten. 

A fővárosba tehát egyre többen érkeznek a magyarok már a nyár első hónapjában is, turisztikai célzattal. 

Januártól júniusig Budapesten 1 millió 978.570 vendég mintegy 4 millió 563 ezer vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 10,4 és 12,8%-os növekedésnek felel meg.

Az összes szállástípus tekintetében 2017. júniusában a belföldi vendégek 12,7%-kal többen érkeztek Budapestre, az előző év júniusához képest, a január-június időszak számának tekintetében 10,5%-os a növekedés, a vendégéjszakák tekintetében pedig 9,1% az előző év azonos időszakához képest; a külföldi vendégek esetén 2017 júniusában 8,2%-kal, a január–június időszakban 10,4%-os volt a növekedés, a vendégéjszakák tekintetében pedig 13,3% az emelkedés az előző év azonos időszakához képest.

A külföldi küldőpiacok között júniusban 82.642 vendégéjszakával az Egyesült Királyság (+4,5 %) vezet, a második újra Németország 66.122 vendégéjszakával (+39,8 %), őket követi Olaszország 32.229 vendégéjszakával (-7%).

Az oroszok mind a júniusi hónap, (+17,4%), mind pedig a január–június időszak (+ 37,6!) tekintetében magasabb vendégéjszaka számot mutatnak.

Európából még az osztrák, francia, holland és lengyel vendégek által generált vendégéjszaka szám markáns növekedése tapasztalható.

Budapest a transzkontinentális piacokon is egyre magasabban jegyzett célpont. Júniusban az Ázsiából érkező vendégek száma 68.414 (+25,6%). Ez a szám január–június tekintetében 307.672 (+32,5%).

A vendégéjszakák számai 2017. június: 133,785 (+22,8%), január-június: 593.418 (+26,5%).

Ázsiából Budapest kereskedelmi szálláshelyeire továbbra is a kínai vendégek érkeznek legtöbben, a 2017. január-júniusi időszakban 80.730 vendég (+51,1%) 126.081 (+23,7%) vendégéjszakát töltött el a magyar fővárosban. Indiából és Japánból jelentősen többen érkeztek, mint tavaly.

Az első félév tekintetében 55,2% és 14%-os a vendégéjszakák számának növekedése ezekből az országokból. A japán trend felfelé fordulása különösen örvendetes a piac korábbi gyengélkedése után.

A kerületek között júniusban továbbra is az első helyen áll az 5. kerület mind a külföldi mind a belföldi vendégéjszakák vonatkozásában, a második helyen a 7. kerület áll.

Érdekes bizonyos kerületeknél a turizmus markáns térhódítása. Tavaly júniushoz képest a 3. kerület 30%-kal, a 12. kerület 70,9%-kal magasabb vendégéjszaka számot ért el.

A hivatalos statisztikák később reflektálnak a nyári hónapokra, azonban július és augusztus számaiban – a globális nagyrendezvényeknek is köszönhetően – további emelkedést vár a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), Budapest hivatalos turisztikai desztinációs és fesztiválszervező cége.

A BFTK stratégiai célja a városba érkező turisták hiteles információval és magas minőségű szolgáltatásokkal történő, professzionális gondozása, ezáltal is a desztinációban realizálódó közvetlen és közvetett bevételek növekedésének ösztönzése.

A BFTK a rendezvényeken Budapestinfo Pont kitelepülésekkel is erősít, jelenleg a FINA Masters Market-en és a Sziget Fesztiválon teljesít információs (köz)szolgálatot.


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.