hirdetés

Most először lesz LMBTQ stand az Utazás Kiállításon

Többek között ez is kiderült az LMBTQ (azaz a leszbikus, meleg, biszexuális, transzszexuális és queer) közösség utazási szokásait bemutató Pink Marketing Brunch-on, amelyet idén harmadik alkalommal rendezett meg a Humen Media a Rudas Étteremben.

hirdetés

Az LMBTQ utazási szokásokat tavaly részletesen taglaltuk a néhai Turizmus Trend hasábjain, ezúttal a legfrissebb fejleményekről kérdeztük Erdei Zsoltot, a Humen Media ügyvezető igazgatóját, aki elmondta, hogy most először állítottak ki a madridi FITUR LMBTQ pavilonjában, és mind a szakma mind a nagyközönség részéről nagy érdeklődés övezte a Budapestet mint melegbarát úti célt népszerűsítő füzetüket, a Pink Budapest Guide-ot. A kiadvány Budapest, Madrid és Barcelona után hamarosan Bécsben és Prágában is elérhető lesz a közösség tagjai számára.

A FITUR pink pavilonja
A FITUR pink pavilonja

A közép-kelet-európai turisztikai vásárok történetében ritkaságként, idén először lesz LMBTQ stand az Utazás Kiállításon is, amelynek gazdája a Humen Media. Erdeiék igyekeznek elhozni például Svédországot (idén Göteborg és Stockholm ad otthont az Europride-nak), Máltát, Kolumbiát, Mauritiust, a spanyol Ibizát és Valenciát. A vásár első napján idén is rendez konferenciát a Humen Media LMBTQ-turizmus témában Gay Travel Day címmel. A közelgő berlini ITB-re készül el a társaság új pinkbudapest.com weboldala, kibővített tartalommal, túraútvonalakkal, a jövőben pedig az a terv, hogy még több szolgáltatást nyújtsanak a fővárosunkba látogató LMBTQ utazóknak: például lehessen Budapest kártyát vásárolni, vagy melegbarát városnéző sétákat és szálláshelyeket foglalni.

"Egyre nagyobb az érdeklődés Budapest iránt Közép- és Dél-Amerikából (pl. Mexikó és Kolumbia) és Ázsiából (Kína, Tajvan, Thaiföld). A tengerentúlon azonban egy úti cél önmagában nem eladható. Úgyhogy a már bevált Budapest-Bécs-Prága desztinációs csomag mintájára Pink Europe néven két melegbarát húzónévvel, Berlinnel és Barcelonával kiegészítve népszerűsítenénk Budapestet" - mesélte el Erdei. "A célcsoport igényeire szabott, hamarosan készülő LMBTQ város-imázs videó, sajtóutak szervezése külföldi újságírók számára is ezt a célt szolgálják majd. Folyamatban van egy LMBTQ-barát turisztikai szövetség létrehozása is, amely a szektorban tevékenykedő hazai vállalkozásokat (melegbarát szállodák, kávézók, bárok, szaunák, utazási ügynökségek, stb.) fogná össze, így könnyebb lenne a Budapestre látogató célcsoport számára vonzó és egyedi utazási csomagot kialakítani" - tette hozzá. A Humen Media azontúl, hogy sajtótermékeivel turisztikai marketingfeladatokat lát el a ki- és beutazásban egyaránt nagy potenciált jelentő LMBTQ piacon, kacérkodik egy melegbarát utazási iroda nyitásának gondolatával is, amely hiánypótló lenne a hazai palettán.

Így készül az LMBTQ közösség tagjaira a Hungexpo
Így készül az LMBTQ közösség tagjaira a Hungexpo

A rendezvény egyik előadójaként Karlik Cintia, a Budapest Pride szóvivője elmondta, hogy a napjainkban már több mint 20 000 látogatót vonzó LMBTQ fesztivál idén már nem 10 napos lesz, hanem a nemzetközi trendeket követve egy egész hónapon át kínál programokat június 8. és július 8. között. Újdonság az is, hogy Budapest mellett vidéki helyszínek is bekapcsolódnak 2018-ban: Pécs, Szeged, Miskolc és Debrecen. A Pink Marketing Brunchon több társaság (Német Turisztikai Hivatal, Magnet Bank, Szamos Marcipán, Orlai Produkciós Iroda, Marionnaud Parfüméria) is tartott prezentációt arról, miért fontosak számukra az LMBTQ közösség tagjai.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

A koronavírus elleni oltás kötelezővé tétele lehet-e a légiközlekedés újraindításának garanciája?

Kiadónk társoldalai