5 új tengeren túli járat idén télen a KLM-től

Idén télen, október 30-tól kezdődően a KLM öt új tengerentúli járatot és egy európai járatot vezet be.

A KLM továbbra is fenntartja a legutóbbi nyári menetrend során bevezetett menetrend-szerkezetet. Ugyanakkor javították az európai és tengerentúli járatok közötti csatlakozást, és így az utasok több választási lehetőséggel rendelkeznek. A Hét hullám – új egyensúly elnevezésű új menetrend-szerkezetnek köszönhetően a KLM terjeszkedik a dél-amerikai és ázsiai úticélok irányába. Ez a menetrend-kialakítás ugyanakkor megfelelő rugalmasságot biztosít többek között az észak-afrikai új politikai és gazdasági körülményekhez való hozzáigazodásra is.

Európa: A KLM folytatja járatai gyakoriságának növelését

A KLM folytatja a járatai gyakoriságának nyáron elkezdett növelését Európában. A korábbi téli időszakhoz képest a KLM napi 15 menetrend szerinti járatot vezet be, ezek közül nyolcat Nagy-Britanniában, Dániában, Norvégiában és Svédországban a KLM hagyományosan erős piaci pozíciójának megtartásának céljából ezekben a régiókban. A KLM továbbra is üzemelteti a nyáron sikeresen bevezetett Amszterdam–Aalborg járatot.

A KLM erős terjeszkedést mutat Svájcban a Zürichbe és Genfbe tartó új járat bevezetésével, és napi két járat átvételével Bázel/Mulhouse-ba a CityJet-től, az Air France leányvállalatától. Németországban a KLM növeli járatai gyakoriságát Frankfurt és Berlin irányába. Kelet-Európában a KLM egy újabb járatot vezetett be Prágába, és megerősíti együttműködését a partner légitársaságokkal (Aeroflot, Bulgaria Air, Belavia, Georgian Airways és Olympic Air), és nagyobb kapacitású repülőgépek alkalmazásával Budapest, Bukarest, Varsó és Moszkva irányába.

Észak-Amerika: a közös vállalkozás optimalizálása

A Delta Air Lines társasággal, a transzatlanti közös vállalkozás partnerével a KLM hozzáigazítja kapacitását a kereslet szezonális változásához és a transzatlanti piaci szegmensen tapasztalható túl nagy kapacitás kezeléséhez. Ennek keretében nyárig felfüggesztik a Dallas–Forth Worth járatot.

A most következő téli szezonban heti négy alkalommal indítják a Miamiba tartó közvetlen járatot, mert Miami fontos floridai célállomás a holland piac számára. Houston esetén a teljes business osztállyal felszerelt napi második járatot helyettesíti a KLM Airbus 330-200-as repülőgéppel, vagyis a KLM növeli a kínált férőhelyeket Houston irányába az economy szegmensen. A Vancouver-be tartó járat is Airbus A330-200-as repülőgéppel üzemel majd. A WestJet partner légitársasággal való kódmegosztás keretében a KLM 12 új járatot kínál Kanadában.

Továbbra is indulnak a korábbi járatok a Delta Air Lines fő csomópontjai irányába az Egyesült Államokban, hogy a lehető legjobb csatlakozásokat biztosítsák az amerikai piacon: napi két járat Atlantába, két járat Minneapolisba és három járat Detroitba. A Delta Air Lines-szal közösen a KLM összesen 26 járatot kínál hetente New Yorkba, amiből napi három járatot a John. F. Kennedy repülőtérre és heti öt járatot Newarkba.

Dél-Amerika: fontos növekvő piac

Dél-Amerika fontos növekvő piacot jelent a KLM számára. A KLM jelentős mértékben növeli a járatait a turista és üzleti utazók számára is, és ugyanakkor javítja járatai menetrendjét.
A KLM felvette Rio de Janeiro (Brazília) és Buenos Aires (Argentína) célállomásokat hálózatába. Heti három közvetlen járatot indít ezen metropoliszok felé Boeing 777-200-as repülőgéppel. Így a KLM visszatér ezekre a célállomásokra a járatok átmeneti felfüggesztése után. A Sao Paulo-i kapacitását tovább növeli Boeing 777-300-as repülőgép használatával egyes napokon. A Gol és Aerolineas Argentinas kódmegosztási partnereivel nagyszámú másodlagos célállomást kínál Dél-Amerikában Sao Paulo, Rio de Janeiro és Buenos Airesen keresztül. Az utazási idő csökkentése és járatai hatékonyságának növelése céljából az idei téli szezonban közvetlen járatokat vezet be Quito/Guayaqui irányába a Bonaire-i átszállás nélkül.

Közép-Amerika: jelentős kapacitásnövelés

A KLM növeli kapacitását a Karib-térségben. Az újonnan bevezetett célállomásokkal Havanna (Kuba) és Punta Cana (Dominikai Köztársaság) a KLM most már hat különböző járatot kínál a Karib-térségben. Összesen heti három járatot üzemeltet Havannába, amiből kettő Punta Canával kombinálva.

A Holland Antillákra tartó járatok továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek. Ezért növelik a járatok gyakoriságát: A Curacao járat heti hét alkalom helyett kilencszer indul, míg az Aruba-i járat három helyett öt alkalommal, és a Bonaire-i járat hat helyett heti hét alkalommal indul.
A KLM napi rendszerességű járatot kínál Panamába. Emellett tovább javítja a csatlakozásokat más közép-amerikai célállomások irányába a csatlakozási idő csökkentésével a Copa Airlines partner légitársasággal együttműködve. Ez újra igazolja a Copa Airlines társasággal való sikeres együttműködést.

Afrika: a KLM pozíciójának megerősítése

A KLM felvette hálózatába Angola és Luanda olaj érdekeltségű célállomásokat. Luandába heti két járat indul Boeing 777-200-as repülőgéppel. A KLM emellett növeli a fokvárosi járata gyakoriságát heti ötről hét alkalommal, hogy eleget tegyen a szezonális kereslet-növekedésnek.

A téli időszakban a KLM megtartja járatai gyakoriságát Afrikában az olyan célállomások vonatkozásában, mint Kigali, Entebbe, Lagos, Accra és Johannesburg, és a Kenya Airways közös vállalkozási partnerrel számos másodlagos célállomást is kínál Nairobin keresztül.
Az észak-afrikai instabil politikai helyzet miatt a KLM módosította kapacitását Tripoli és Kairó irányába. A KLM továbbra is napi járatot üzemeltet Kairóba 737-700-as repülőgéppel. A Tripoliba tartó járat újraindul, amint a körülmények azt lehetővé teszik.

Közel-Kelet: szelektív terjeszkedés

A KLM célja a hálózata stabilizálódása és szelektív növekedése a Közel-Keleten. Ennek keretében heti ötről hatra növeli a menetrend szerinti járata gyakoriságát Damman és Doha irányába, valamint növeli kapacitását Teherán vonatkozásában 777-200-as repülőgép üzemeltetésével. A Dubaiba tartó járat továbbra is vonzó marad a turista és üzleti utazók számára egyaránt a reggeli és délutáni menetrend fenntartásával.

Ázsia: a piaci pozíció erősítése

Idén télen a KLM tovább erősíti pozícióját Kínában. A Pekingbe, Hong Kongba és Shanghaiba tartó napi járatok mellett (heti 12 járat) a KLM idén télen heti három járatot üzemeltet Chengdu, Hangzhou és Xiamen fele is. Chengdu esetén ez a járatsűrűség növelését jelenti heti kettőről három alkalomra a korábbi téli időszakhoz képest. A Xiamen szolgáltatás múlt nyáron indult, és továbbra is megmarad. A China Southern Airlines, a KLM partner légitársasága továbbra is üzemelteti járatát Amszterdam és Guangzhou között (heti három alkalommal) szoros együttműködésben a KLM-mel.

Japán esetén a KLM hozzáigazítja kapacitását a kereslet szezonális változásához. Így a KLM heti tízről hétre csökkenti Tokióba tartó járata gyakoriságát, és újabb járatot vezet be Oszakába. Így a KLM napi rendszerességű járatot kínál mindkét célállomásra.
Dél-Kelet Ázsiában a KLM heti négyről öt alkalomra növeli járatai számát a Denpasar (Bali, Indonézia) sikeres célállomás irányába szingapúri átszállással.
A Delta Air Lines-szal közösen növeli kapacitását Mumbai (India) irányába Airbus 330-300-as repülőgép használatával idén télen.

Repülőgép-flotta

A KLM további befektetéseket végez a tiszta és hatékony repülőgépekbe, hogy ügyfeleinek optimális szolgáltatásokat nyújtson. Az idei téli időszaktól kezdődően a teljes középtávú hálózata új generációs Boeing 737-es repülőgépekből áll majd. A hosszútávú flottát két Airbus 330-300-as repülőgép egészíti ki.


Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?