hirdetés
hirdetés

Helyszíni beszámolónk a berlini ITB-ről

A németek az idén is utazni akarnak

Másfél óráig araszoltunk a dugóban, mire megérkezett a transzferbusz a szállodából a berlini ITB-re – ekkor már sejtettük, hogy idén is teltházas a rendezvény.

hirdetés

És valóban, talán néhány tucattal kevesebb volt a kiállító, mint egy évvel ezelőtt, de az immár 64. berlini Internationale Tourismus Börse (ITB) nem mutatja a kifáradás jeleit. Sőt, az idén március 7-11. között megrendezett vásár 160.000 négyzetméteres területén 187 ország 10.644 kiállítója vonultatta fel turisztikai kínálatát.

Brit a javából
Brit a javából

Egy-két nap alatt jóformán lehetetlen volt végigjárni a regionálisan elrendezett közel 30 pavilont, ha pedig a szakmai rendezvényekre, konferenciákra is kíváncsi volt valaki, akkor reggeltől estig egy perce sem maradt.

De lássuk a szervezők számait: a statisztikák szerint 20%-kal több látogatót regisztráltak idén, mint 2011-ben, a 113,006 szakmai látogató 39,7%-a ráadásul külföldről érkezett. A szakmai látogatókra való speciális odafigyelés olyan újdonságokban nyilvánult meg, mint az ITB Buyers Circle-program: a kiválasztott vásárlókat limuzinok szállították a jókora kiterjedésű vásárközpont pavilonjai között, egyik megbeszélésről a másikra.

Élő közvetítés Egyiptomból

Az ünnepélyes megnyitó
Az ünnepélyes megnyitó

A vásár idei díszvendége Egyiptom volt. Az ország turisztikai minisztere, Mounir Fahkry Abdel Nour kijelentette, hogy a politikai jellegű problémák ellenére óriási volt standjukon az érdeklődés, és támogatást mutattak a tárgyalópartnerek Egyiptom iránt. Az érdeklődők az egyiptomi pavilonban élő internetes kapcsolatba léphettek kinti netezőkkel, és valósidejű csatornákon követhették az eseményeket számos egyiptomi üdülőhelyen.

A kiállítás konferenciaprogramjában idén a bloggerek és az utazási technológia került a középpontba. A bloggerek számára rendezett fogadáson 120-an jelentek meg, a szombati napot pedig teljes egészében az utazási applikációknak szentelték. A turizmus és a fenntarthatóság kapcsolatrendszerét is boncolgatták az idei ITB-n, a hátrányos helyzetű utazók ötmilliárd eurós forgalmat generáló piacával külön rendezvény foglalkozott.

Optimista a német szakma

Klaus Laepple, a Német Turisztikai Iparági Szövetség (BTW) elnöke elmondta, hogy a vásáron a hangulat nagyon pozitív volt. Az ott megkötött szerződések összértéke minden bizonnyal meghaladta a hatmilliárd eurót. „Az emberek, különösen a németek, még mindig utazni akarnak. Minden jel arra utal, hogy az idei egy jó év lesz a német turisztikai ágazat számára. Optimistán tekintünk a jövőre” – hangsúlyozta Laepple.

Az ukrán stand
Az ukrán stand

Jürgen Büchy, a Német Utazási Szövetség (DRV) elnöke szerint az eddigi foglalások és az előrejelzések alapján a németek idén nyáron még többet fognak utazni, mint korábban. „Várakozásaink szerint a német utazási piac 2-3%-kal nőhet az idén” – tette hozzá.

94 országból 6975 újságírót akkreditáltak a vásárra, amelyet 64 nemzetközi delegáció keresett fel, köztük a thaiföldi Ubolratana Mahidol hercegnő. Jövőre március 6-10. között rendezik meg az ITB-t Berlinben, a hivatalos vendég Indonézia lesz.

 

Politikusok a magyar standon

Amint arról korábban már beszámoltunk, az ITB-n hazánk turisztikai kínálatát a Magyar Turizmus Zrt. és 26 társkiállító képviselte egy 308 m2-es standon. Magyarország a korábban már számos nemzetközi vásáron elismert, felszín alatti vízkincsünket középpontba állító nemzeti standon mutatkozott be.

Hazánk idén is abban a megtiszteltetésben részesült, hogy az ITB-t megnyitó hivatalos sajtórendezvény után, már a kiállítás előtti napon megtarthatta sajtótájékoztatóját.

Az ITB-n részt vett Becsó Zsolt, az Országgyűlés Sport- és turizmusbizottságának tagja, továbbá a Magyar Turizmus Zrt. szakemberei: Maráczi Gábor stratégiai igazgató, Hrabovszky Zsolt nemzetközi értékesítés ösztönzés igazgató és Mezősi Csilla, a Zrt. egészségturisztikai szakértője. A vásári megjelenést és a kapcsolódó szakmai programokat a helyszínen Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. németországi igazgatója irányította.

Női foci Lengyelországból
Női foci Lengyelországból

A kiállítás ideje alatt került sor az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) és az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) szakmai rendezvényére, melyen Maráczi Gábor is részt vett.

Maráczi Gábor kérdésünkre elmondta, hogy az ETC és az UNWTO együttműködési megállapodást kötött, az UNWTO alelnöke, Somogyi Zoltán, illetve Petra Hedorfer, az ETC Elnöke, a DZT vezérigazgatója kezdeményezésére. Ennek értelmében a két szervezet közös ernyő alatt hajt végre bizonyos aktivitásokat. Az együttműködés egyik legfőbb célja, hogy bemutassák a döntéshozóknak, milyen fontos gazdasági ág a turizmus.

Maráczi Gábor emlékeztetett arra, hogy az UNWTO előrejelzése szerint idén egymilliárd turistaérkezés lesz a világban, 2030-ra pedig 1,8 milliárd várható, erre pedig fel kell készülnie a turizmusnak.

A közvélemény Magyarországnak drukkol

Március 7-én este, a Magyar Nagykövetséggel együttműködésben az MT Zrt. fogadást szervezett szakmai partnerei részére a „Magyarország – az egészség forrása” mottó jegyében. A magyar standon Dr. Czukor József nagykövet és Sztojanovits Kristóf köszöntötte a több mint 200 meghívott vendéget.

A magyar standot március 8-án az FDP – CDU/CSU koalícióban kormányzó – párt turisztikai munkacsoportja, valamint Klaus Brähmig, a Német Parlament Turisztikai Bizottságának elnöke is felkereste.

A nagykövet a megbeszélések után lapunknak hangsúlyozta, hogy „mindent megteszünk azért, hogy a Magyarországgal kapcsolatos sajtóvita ne hasson a turizmusra”. Hozzátette, hogy „jól átjön a stand üzenete, miszerint Magyarország az egészség forrása. Magyarország egészséges, az ételeink is azok, érdemes hozzánk jönni. Megvan a szimpátia Magyarország iránt. A közvélemény Magyarországnak drukkol! Ezt kell a turizmusnak ügyesen kihasználni" – emelte ki a diplomata.

Arra is emlékeztetett ugyanakkor, hogy a Malév eltűnésével két berlini járat tűnt el, ezért (is) elemi érdekünk a nemzeti légitársaság újraindítása.

A magyar stand
A magyar stand

Magyarország legfontosabb küldőpiacainak rangsorában Németország megőrizte első helyét. A KSH 2011. évi előzetes adatai szerint a tavalyi több mint félmillió (516 ezer) német vendég közel kétmillió (1963 ezer) vendégéjszakát töltött el hazánk kereskedelmi szálláshelyein.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai