A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!

A Hotelstars Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjegy újraminősítésének tapasztalatairól Lukács Attila tartott előadást az MSZÉSZ közgyűlésén. A tapasztalatok alapján összességében nagyon sok szálloda szorul felújításra a megkopott infrastruktúra vagy a korszerű berendezések hiánya miatt. A szakember szerint ennek okai a gyenge jövedelmezőség, vagy nem áll rendelkezésre a felújításra pénz, vagy hiányzik a határozott és következetes szakmai vezetés. A tapasztalat azt mutatja, hogy egyre több időt vesz igénybe a hiányosságok pótlása is, csúsznak az újraminősítések, a normál esetben megengedett 30 nappal ellentétben sokszor 6-12 hónapot is igénybe vesznek a pótlások.

Míg a 2010-14 közötti időszakban 424 szálloda minősítése történt meg, jelenleg 327 szálloda került minősítésre, mely 50%-a a teljes kapacitásnak. Idén 180 szálloda újraminősítése esedékes, a hiánypótlás 30%-nál folyamatban van. Lukács Attila kiemelte, hogy a sikeres újraminősítés kizárólag az adott szállodán múlik. Számos új kritérium jelent meg a minősítésnél, ilyenek az alváskomforttal, a korszerű audiovizuális és IT berendezésekkel valamint a környezettudatossággal kapcsolatos kritériumok.

'A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!'

A Hotelstars 18 tagországban van jelent, mintegy 28 ezer minősített szállodával, jelenleg a a legösszefogottabb szállodai minősítő rendszer. Célja a nemzeti védjegy, egy pozitív megkülönböztetés kialakítása, mely a versenyképesség megőrzését, javítását szolgálja. 'A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!' A szálloda ugyanis már megjelenésével is magasan az átlag felett van, széleskörű szolgáltatásokat kínál, azonban siker helyett kudarcélmény lehet, ha nem megfelelően történik a fejlesztése.

Cél: a fogyasztók valóságos tájékoztatása

Lukács Attila felhívta a figyelmet arra is, hogy még mindig előfordul a fogyasztók megtévesztése, a jogtalan csillaghasználat. Az is gyakori, hogy a wellness megnevezést sokszor indokolatlanul használják. 170 feletti volt egy időben a wellness szállodák száma, azonban összesen csak 6 van belőlük! A csillagok vezetik a vendéget az ajánlatok özönében. Ez a minősítés egy fix tájékozódási pont a vendég részére, egyúttal egy ígéret és a vélemények jelzik, hogy mik teljesültek ebből. Bizonyított, hogy a jobb minőséget nyújtó szállodák magasabban tudják tartani az áraikat (forrás: Karakasné dr. Morvay Klára tanulmánya)

A valós helyzet

Összességében nagyon sok szálloda szorul felújításra a megkopott infrastruktúra vagy a korszerű berendezések hiánya miatt, de több esetben a tisztaság és a karbantartás hiánya is jellemző. A szakember szerint ennek okai a gyenge jövedelmezőség, vagy nem áll rendelkezésre a felújításra pénz, vagy hiányzik a határozott és következetes szakmai vezetés. A tapasztalat azt mutatja, hogy egyre több időt vesz igénybe a hiányosságok pótlása, csúsznak az újraminősítések, a normál esetben megengedett 30 nappal ellentétben sokszor 6-12 hónapot is igénybe vesznek a pótlások. Némely esetben ésszerű, költségkímélő módszerek is elegendőek (például tisztaság, kifogástalan, karbantartott berendezések) de a legtöbb esetben ezekhez a felújításokhoz kormányzati támogatások is szükségesek.

Forrás: Vendég&Hotel Online


 Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban

Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban 

A luxusvendéglátás világában minden apró részlet számít – legyen szó egy exkluzív enteriőrről, tökéletesen megkomponált menüsorról vagy az alkalmazottak megjelenéséről.
Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján 

Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.
Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában 

A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.