Csökkent a Danubius Hotels vesztesége

A Danubius Hotels Nyrt. nyilvánosságra hozta 2011 I. féléves és II. féléves, nem auditált eredményeit.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelentés a társaság vezetése által az IFRS, Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok szerint elkészített 2011. június 30-ával végződő időszakra vonatkozó konszolidált pénzügyi kimutatásait tartalmazza. A márciusban kezdődő pozitív tendencia a második negyedévben is folytatódott, a csoportszintű foglaltság, a bevétel és a működési eredmény ígéretes javulásával. Az éles verseny és a szeszélyes piac a kilátásokat bizonytalanná teszik.

1 A Csoport prezentációs pénzneme a magyar forint. A feltüntetett EUR összegek a vonatkozó időszak átlagárfolyamán kerülnek átszámításra

Az összes működési és egyéb bevétel az első félévben 19,4 milliárd Ft volt, ami 2%-os növekedést jelent a tavalyi első félévhez képest. Az euróban kimutatott bevétel 3%-os növekedés mutat csoport szinten, mivel az erős nemzeti valuták a forintban kifejezett bevétel növekedés ellen hatottak, főleg a második negyedévben. A csoportszintű foglaltság 2011 első félévében 56,1% volt, szemben a 2010 hasonló időszaki 54,9%-kal, ráadásul a 2011 második negyedévi 66,2%-os foglaltság 2,6%-al magasabb, mint az előző év hasonló időszakában.

A második negyedévben az EBITDA és az üzemelési eredmény 0,1 mrd Ft, valamint 0,26 mrd Ft-tal növekedett, 2,1 mrd Ft illetve 1,1 mrd Ft nyereségre.

A 2011 első félévben a szegmensek teljesítménye az alábbiak szerint alakult:

A magyarországi szegmens bevétele 2011 I. félévében 11,2 milliárd Ft volt, ami 2%-os növekedést jelent, mivel a szállodák foglaltsága 1,6 százalékponttal, 51,3%-ról 52,9%-ra nőtt. Tekintettel a költségek csupán mérsékelt növekedésére, valamint a foglaltság pozitív alakulására, az üzemi veszteség érdemben nem változott az év első felében, és 1,15 mrd Ft volt, azonban a II. negyedévi üzemi eredmény 73%-os növekedés mellett 0,5 mrd Ft volt.

A cseh szállodák hozzájárulása jelentős, 10%-os bevétel növekedés volt az első félévben. Az üzemelési nyereség 2011 I. félévében 204 millió Ft volt, szemben a tavaly első félévi 147 millió Ft nyereséggel. A bevétel növekedés fele a forintnál átlagosan 5%-kal erősebb korona árfolyamhatásának tulajdonítható, amelynek költségnövelő hatása is volt egyben.

A szlovák szegmens működési vesztsége az első félévben 166 millió Ft volt, szemben a tavaly első félévi 129 millió Fttal, viszont a második negyedévben üzemi szinten 18%-al több, 248 millió Ft nyereséget sikerült elérniük.

A román szegmens bevétele 6%-ot emelkedve 553 millió Ft-ot tett ki 2011 I. félévében tekintettel a foglaltság növekedésére, bár a működési eredmény még így is 45 millió Ft veszteség volt szemben az előző év hasonló időszakában elért 46 millió Ft veszteséggel.

A pénzügyi eredmény 2011 I. félévében 0,45 milliárd Ft nyereség volt, szemben a tavalyi első féléves jelentős, 1,45 mrd Ft veszteséggel, ami főleg a nem realizált árfolyamkülönbségekkel magyarázható. 2011 I. félévében 0,9 milliárd Ft árfolyamnyereség (többsége nem realizált) keletkezett a pénzügyi eszközök és kötelezettségek átértékelésével, szemben a 2010 első félévi 1,05 mrd Ft kitevő árfolyamveszteséggel. A kamatköltségek 2011 I. félévében mérsékelten, 459 millió Ft-ra növekedtek a 2010 I. félévi 437 millió Ft-ról, a növekvő EURIBOR rátának köszönhetően, valamint az összehasonlító időszak kamatköltségét növelte a cap&collar kamat swap ügylet valós értékének változása.

Az adózás előtti veszteség 2011 I. félévben 0,7 milliárd Ft volt, szemben a 2010 I. félévi 2,6 milliárd Ft-tal.

A működésből származó nettó pénzeszköz 2011 első félévében 19 millió Ft volt szemben a 2010 első félévi 189 millió Ft készpénztermeléshez képest, a működő tőke változása miatt.

A beruházások és befektetések értéke a cseh, szlovák és romániai gyógyászati beruházások következtében 2011 I. félévében 2,8 milliárd Ft-ot tett ki szemben a 2010 I. félévi 0,8 milliárd Ft-tal.

Mivel a Danubius a hatékonyság növelésének elkötelezettje, ami a jelenlegi és a jövőbeni siker záloga, a csoport átlagos létszáma 2011. év első félévében tovább csökkent, 4 358 fő volt, szemben a tavalyi 4 605 munkavállalóval.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.