Divat és turizmus

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 2017. december 5-én a divatipar területén újító gondolkodású, a maga területén úttörő jelentőségű rendezvényt tartott a Budapest Music Centerben. A #hellodivat Divatipari Stratégiai Nap célja az volt, hogy a divatszakma hazai képviselőivel közösen alapozzák meg egy átfogó, a magyar divatipar minden területét érintő Stratégia létrejöttét.

Az egész napos konferencia a divatipar négy alappillére – az oktatás, a stratéga, a gyártás és a kereskedelem – legfőbb kérdéseit, trendjeit és kihívásait tárta fel panelbeszélgetésekben, melyek segítségével az MTÜ a stratégiaalkotásban a szakmai szereplők észrevételeit is felhasználja.

A rendezvény háziasszonya Epres Panni volt. Az előadók között olyan szakemberek szerepeltek, mint Lászlóffy Vivien, az AÉRON ügyvezető igazgatója; Abodi Dóra, az ABODI tervezője és art directora; Tomcsányi Dóri divattervező; Koós Pál, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Design Intézetének igazgatója; Tömpe Lia, a Mod’Art International Hungary főigazgatója; Szabó Edit, a Széchenyi Tőkealap-Kezelő Zrt. szakembere; valamint Gém Péter, a DORKO ügyvezető igazgatója.

A Magyar Turisztikai Ügynökség Divatipari Marketing Igazgatósága jelenleg a magyar divatipar 5 éves stratégiáján dolgozik, amely nem lehet teljes a hazai szakma aktuális szereplőinek bevonása nélkül, hiszen nincs annál értékesebb, mint a tapasztalatok megosztása – hangsúlyozta Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ igazgatója. A #hellodivat Divatipari Stratégiai Nap nem titkolt célja, hogy a vitaindító beszélgetések tanulságait levonva fogalmazzák meg a hazai divatipar alapjait meghatározó új, stratégiai alapelveket.

A panelbeszélgetések résztvevői egyetértettek abban, hogy a stratégiaalkotás elengedhetetlen, mert ez biztosítja azt a sikerhez segítő keretet, amit a piac igényei határoznak meg. A divatnak reagálnia kell a piac változásaira úgy, hogy közben a márkáknak meg kell őriznie a víziójukat, az identitásukat. Az egyensúly megtalálásához jelentős a piaci szereplők igénye egy egységes, határozott keretrendszer létrehozására is – hangzott el a beszélgetéseken.

Az oktatásról külön panelbeszélgetést szerveztek, amelynek előadói elmondták: a divatiskolák általános problémája, hogy a végzett diákok tandíjra szánt összege ritkán térül meg, nehéz itthon elhelyezkedni a szakmában. A béremelés szükségessége mellett lényeges a szabászat, a varrás presztízsének emelése is. Erre már a képzés során is nagy hangsúlyt kell fektetni a jövőben, mert jelenleg szinte minden fiatalt kizárólag a divattervezés területe vonz.

A gyártás szerepéről szóló vita résztvevői ennek kapcsán példaként említették a Fashion Revolution-mozgalmat, amelynek résztvevői 2014-től kezdve a világ több mint száz országában dolgoznak az ipar transzparenciáján úgy, hogy megmutatják a nyilvánosságnak, kik vesznek részt a ruhák készítésében.

Az utolsó panelbeszélgetés a kereskedelem szerepéről szólt: felmerült, hogy a szakemberek megtartása érdekében fontos lenne, hogy a magyar márkák kapjanak kedvezőbb feltételeket a kereskedelemben és az adózás területén, mint a nemzetközi márkák, hogy előnyösebb legyen számukra a versenyhelyzet.

Azzal, hogy az MTÜ-n belül kapott helyet a Divatipari Marketing Igazgatóság, az Ügynökség ezzel a nemzetközi gyakorlatot követi, hiszen a divat turisztikai attrakcióként való értelmezése más országokban már megvalósult. Felismerve a tendenciát, hogy az emberek utazási motivációiban az ismeretszerzés mellett egyre inkább a kikapcsolódás, az élményszerzés dominál, és turistaként szívesen ismerkednek meg egy-egy ország művészetével, életstílusával, elérkezett annak az ideje, hogy Magyarország is felmutassa, milyen színes és vonzó a divatszcénája. A divatipar által előállított magas minőségű termékek révén is színesíthető és bővíthető a Magyarországról alkotott kép, aminek köszönhetően hazánk friss, fiatalos és modern prémium márkaként mutatható be.


Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben

Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben 

Koncertek, színházi előadások és különleges programok.
Extrém élménypark Budapesten

Extrém élménypark Budapesten 

Csúszdák, légvárak, mászófalak 4000 nm2-en.
Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál

Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál 

A MOL Nagyon Balaton eseményei várhatóan félmilliónál is több turistát vonzanak idén.
Ötéves a különleges nemzetközi kiállítótér

Ötéves a különleges nemzetközi kiállítótér  

Miközben az immerzív élményeket kínáló spanyol márka, az IKONO világszerte ötödik születésnapját ünnepli, a budapesti helyszíne is mérföldkőhöz érkezett.
Százezrek járták a kiállítói helyeket a Múzeumok Éjszakáján

Százezrek járták a kiállítói helyeket a Múzeumok Éjszakáján 

Évről-élvre töretlen népszerűségnek örvend hazánk legnagyobb kulturális rendezvénye, a Múzeumok Éjszakája.
A Velencei-tó gyorsabban melegszik, mint a levegő

A Velencei-tó gyorsabban melegszik, mint a levegő 

Megvizsgálták, hogy a tó mely évszakban melegedett a legjobban, és ez mennyire függ a levegő hőmérsékletétől.
Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden

Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden 

A Balatonhoz költözik a művészeti világ krémje.
A pop királyának relikviája Budapesten

A pop királyának relikviája Budapesten 

Különleges relikviával lepi meg a Madame Tussauds Budapest Michael Jackson rajongótáborát.
Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél

Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél 

Váratlan vezetőváltás történt a Magyar Turisztikai Ügynökségnél.
Jön Budapest egyetlen éjszakai félmaratonja

Jön Budapest egyetlen éjszakai félmaratonja 

A futóest különlegessége abban rejlik, hogy minden táv napnyugtakor, garantáltan sötétben indul.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.