Elismerés 15 év munkájáért

A Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjével tüntették ki Ali Hamrounit, a Best Reisen tulajdonos- ügyvezetőjét. Az elismerést, amelyet a tuniszi magyar nagykövet, Pataki Pál adott át, a magyar kulturális hagyományok tunéziai terjesztéséért, ápolásáért, a bajba jutott turistáknak való segítségnyújtásért érdemelte ki a tunéziai származású idegenforgalmi szakember.

Ali Hamrouni lapunknak elmondta, hogy meglepte a kitüntetés, ugyanakkor nagyon jólesett neki. Olvasóink közül nyilván sokan ismerik személyesen is a tunéziai származású szakembert, de érdemes néhány mondatban felidézni Hamrouni úr pályafutását. 1980- ban kezdte meg tanulmányait a Budapesti Műszaki Egyetemen, villamosmérnöknek készült. Az egyetem elvégzése után a Külkereskedelmi Főiskolán szerzett másoddiplomát. Friss diplomásként számítógépes hardver- és szoftverkereskedelemmel kezdett foglalkozni, amikor a Tunisairtől megkeresték: vágjon bele az utaztatásba. „Először nem akartam elvállalni, úgy gondoltam, nem értek hozzá” – emlékszik vissza Ali Hamrouni. Végül lépésről lépésre beletanult a szakmába, közben egyre jobban megszerette az idegenforgalmat. 1993-ban kétszemélyes irodaként nyílt meg a Medina Tours, majd ahogy fejlődött az üzlet, úgy töltött egyre több időt és energiát vele, másik vállalkozásából rövidesen ki is szállt.

1994-ben, az első nyáron 500 főt utaztatott a Medina egyetlen desztinációba, Tunéziába, menetrend szerinti járatokon. A forgalom a következő évek során folyamatosan nőtt, egyre többen ismerték meg az irodát, egyre többen bíztak meg benne. Egy évvel később már chartereket indított a Medina Tunéziába, és az utasforgalom több ezerre nőtt. 1995- ben Hamrouni megalapította a Best Reisent, és a mai napig párhuzamosan működik mindkét utazásszervező vállalkozása. A két cég szépen megfér egymás mellett a piacon, a Medina most is, akárcsak indulásakor, csupán három „keleti” desztinációba, Tunéziába, Egyiptomba, Törökországba szervez utakat, míg a Best kínálata jóval színesebb, több távoli, egzotikus úti cél is megtalálható benne. A vállalkozás fejlődését jellemzi, hogy 2008-ban, 15 évvel az indulása után a két iroda teljes utasforgalma elérte a 65 000-et.

A forgalom sikeres felfuttatását azonban nem csupán saját magának és kollégáinak tudja be a magyarul kiválóan beszélő szakember. Fontosnak tartja kiemelni, hogy a fejlődés nem jöhetett volna létre hazai és külföldi partnerei, valamint a viszonteladó irodák segítsége nélkül. Az utóbbiak tiszteletben tartását jelenti az is, hogy nem nyit rájuk saját irodákat. A megfelelő árualap és a jó ár/érték arány kialakítása is nélkülözhetetlen tényezője volt a sikernek. Ali Hamrouni emlékeztet arra is, hogy jókor indult az iroda, akkoriban nagy volt a kereslet, alig győzték kielégíteni az utazni vágyók igényeit. Most egyértelmű, hogy sokkal keményebb a piaci helyzet. Az idei évre két problémát lát, az egyik gazdasági jellegű: senki sem tudja, meddig tart a válság, és milyen mély lesz, mennyire csökken a kereslet. A másik a forint árfolyamának bizonytalansága. Emiatt külföldi partnereivel kénytelen újratárgyalni az árakat és visszafogni a költségeket. Több szükséges lépést már meg is tettek ennek érdekében. „Szükség esetén a kollégáimat azonnal össze tudom hívni, és egy fontos döntést akár 10 perc alatt is meg tudunk hozni” – hívja fel végezetül a figyelmet a Medina és a Best sikerének egyik titkára Ali Hamrouni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?