Eltűnt a Malaysia Airlines utasszállítója 239 emberrel

Cikkünk írásakor még nem találták meg a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as gépét, amelynek a fedélzetén 239 ember utazott. A repülő a felszállás után 2 órával vesztette el a kapcsolatot a légi irányítással.

Március 8-án kora reggel a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as típusú, MH370 járatszámú gépe Kuala Lumpurból Pekingbe tartott, amikor a légitársaság közleménye szerint 2 órával a felszállás után megszűnt a légi irányítók összeköttetése a repülőgéppel. A gép ekkor már Vietnám légterében, Tho Chu szigetéhez közel volt, de sem a vietnámi, sem a kínai légi irányítással nem vette fel a kapcsolatot. A fedélzeten 239 ember utazott, ebből 12 a személyzet részét képezte. A Boeingen a legtöbb utas – 154 – kínai, magyar állampolgár nem volt a gépen. A Malaysia Airlines weboldalán közzétette az utaslistát.

Feltételezések szerint a gép a tengerbe csapódhatott, azonban cikkünk írásakor a repülőt még nem találták meg, és egyértelműen a Boeingről származó roncsdaraboknak sem lelték nyomát - emiatt sokan arra következtetnek, hogy a gép felrobbanhatott a levegőben. A keresés során a tenger felszínén olajfoltokat találtak, illetve egy, a vízen lebegő tárgyra is bukkantak, ami akár az eltűnt gép ajtaja is lehet, ám egyelőre semmit nem erősítettek meg. Frissítés: időközben kiderült, hogy az olajfoltok egy hajóból származnak, és a fotón látható tárgy sem az MH370-es járat ajtaja.



Korszerűek a Boeing 777-esek

Repülési szakértők a gép technikai adottságainak ismeretében egyelőre nem találnak elfogadható magyarázatot arra, hogy miként "veszhetett el" nyomtalanul a Boeing 777-es.

A Malaysia Airlines órákkal a repülő eltűnését követően tartott sajtótájékoztatót, ahol közölték, hogy a gép – ami ekkor 11,5 kilométer magasságban repült – a malajziai Kota Bharu városától 220 kilométerre tűnt el a radarképernyőkről. A CNN beszámolója szerint ekkor nem voltak szélsőséges időjárási viszonyok a térségben.

A kínai külügyminiszter-helyettes, Hszia Hang-seng találkozott Malajzia ideiglenes ügyvivőjével és Vietnám nagykövetével, és a hozzátartozók időben történő tájékoztatását kérte, valamint támogatásukat a mentéshez.

Pham Hien, a vietnámi kutatóközpont vezetője elmondta, hogy nincs olyan berendezésük, amellyel meg tudnák határozni a repülőgép által esetlegesen leadott jel forrásának hollétét, ezzel cáfolta azt a korábbi hírt, hogy ilyen jelet észleltek volna.

A repülőt vezető kapitányt, az 53 éves Zaharie Ahmad Shah-t rendkívül tapasztalt pilótának tartják, aki 1981 óta áll a Malaysia Airlines szolgálatában, és több mint 18 ezer órát repült eddig. Ráadásul ezek a típusú Boeingek biztonságosak és korszerűek, amelyet kimondottan jól ismernek a malajziai pilóták.

Forrás: MTI

Forrás: hirado.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.