Emanuel Lehner, a középeurópai régió új vezérigazgatója

Húsz év után búcsúzik budapesti állomáshelyétől Kapus György, az Österreich Werbung regionális képviseletének vezetője. Helyét Emanuel Lehner veszi át, aki az ÖW moszkvai irodájából érkezik hozzánk. Munkatársunk az osztrák szakembert terveiről kérdezte.

Emanuel Lehner, aki 2000 januárja óta áll az Österreich Werbung alkalmazásában, 2010 áprilisától veszi át a közép-európai régió vezetését Budapesten. Emanuel Lehner 2002-től 2004-ig az Österreich Werbung berlini képviseletét, valamint a németországi régiót vezette, majd 2004 júliusától az Oroszországot és Ukrajnát magában foglaló régió élére került, az Österreich Werbung moszkvai irodájába. Lehner 1972-ben született, a salzburgi Paris- Londron Egyetemen végzett, német fi lológia és romanisztika szakon, valamint elvégezte a Bécsi Diplomáciai Akadémia posztgraduális képzését. Szakmai karrierjét idegenvezetőként és nyelvtanárként kezdte, majd a „Salzburger Volkszeitung” szabadúszó újságírója lett, ezt követően 2000 januárjában került az Österreich Werbunghoz. A folyékony angol és francia nyelvtudás mellett rendelkezik spanyol és orosz nyelvismerettel is. Dédanyja magyar volt, nagyapja még beszélt magyarul. Ő ellenben most kezd el nyelvünkkel ismerkedni. Hobbija a foci, a főzés és természetesen az utazás. Az online interjú kérdéseire Ománból küldte el válaszait.

Melyek az orosz piac sajátosságai?

Oroszország kiutazási piacát jellemző módon tour-operátorok dominálták az utóbbi 15 év során. Mostanában azonban az emberek egyre inkább felfedezik az egyéni foglalási lehetőségeket. Kezdik követni az európai utazó-fogyasztók szokásait. Az internet fontossága is folyamatosan nő, de az orosz emberek főleg az orosz keresőmotorokat (pl. Yandex) részesítik előnyben a nemzetközikkel (pl. Google) szemben. Népszerűbben a speciális orosz online szociális hálózatok, például az Odnoklassniki, mint a Facebook. A nagy távolság miatt pedig az orosz utasok 95%-a repülővel érkezik Ausztriába.

Milyen piaci trendek figyelhetők meg?

Az utóbbi tíz év során folyamatosan nőtt az Ausztriába utazó orosz turisták száma. 20-30%-os volt a növekedés évről-évre, 2008-ben pedig 40%-os pluszt regisztráltunk. Természetesen ebben közrejátszott az orosz labdarúgó válogatott sikeres szereplése az UEFA EURO2008 kupában. 2009-ben persze nálunk is visszaesés volt: 12%-os. De az idei év nagyon reménykeltőn indul: szerintem visszatértünk a normál kerékvágásba. Ukrajnában a helyzet érdekesen alakult 2009-ben. Mindenki arra számított, hogy komoly lesz a visszaesés, meglepő módon ez a piac nőtt a legjobban 2009-ben! Úgy tűnik, hogy kialakult az ukrán társadalomnak egy olyan rétege, amelynek marad elég pénze még válság idején is.

Mi lesz az első dolga Budapesten?

Azt hiszem, elmegyek a Gerbeaud-ba vagy a Gundelbe egy fantasztikus vacsorára. ☺ Természetesen találkozni akarok a csapatommal, meg akarom ismerni a partnereinket, az újságírókat, a tour-operátorokat, az Austrian Airlines magyarországi képviselőit. És valószínűleg hosszú beszélgetéseket fogok folytatni Kapus Györggyel, hogy megszerezzem tőle azokat az információkat, amelyeket 20 éves, lenyűgöző budapesti munkája során összegyűjtött.

Milyen konkrét lépéseket tervez?

Először mindent megbeszélek a csapat tagjaival. De néhány dolog evidens: folytatjuk márkaépítési stratégiánkat, profi és megbízható partnerei leszünk mind a magyar, mind az osztrák szakma számára. Nagy hangsúlyt kap munkánk során az internet, hiszen az utazók döntéshozatalában is ez történik.

Milyen tanácsot adna utódjának?

Csak nyugodtan. ☺ És még talán azt, hogy ne becsülje alá ennek az országnak a méreteit. Oroszország tényleg speciális ország és különleges piac. Nagy kihívást jelent, ugyanakkor borzongató is néhanapján. Néha nehéz ezt az országot megérteni, máskor meg leveszi az embert a lábáról kedvességével.

Helycserés támadás

Kapus György, aki a kezdetektől, 1990-től vezette az Österreich Werbung budapesti képviseletét és hosszú éveken át a közép-európai régió vezérigazgatója volt, 2010 áprilisától az Oroszországot és Ukrajnát magában foglaló régió vezetéséért felel majd moszkvai székhellyel.

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.