hirdetés
hirdetés

Európa sereghajtói a magyar KKV-k

A gazdasági eredmények és a fogyasztói bizalom javítása érdekében fogtak össze az üzleti oldal képviselői és a fogyasztóvédők, hogy segítsék a magyar kis- és középvállalatokat az elektronikus kereskedelem területén.

hirdetés

Még van mit fejlődniük a hazai cégeknek, hisz a magyar KKV-k csupán 7.2%-a értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait online. Ez igen alacsony eredmény a 12.8 %-os uniós átlaghoz képest - derül ki az Európai Bizottság által májusban közzétett Digitális Menetrend eredménytáblájából. 

Az Árukereső.hu piacvezető internetes árösszehasonlító portál illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület a PSZÁF és az Európai Fogyasztói Központ - Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság bevonásával szakmai workshopot szervez a magyar webáruházak képviselőinek, hogy az elektronikus kereskedelem nyújtotta lehetőségeket eredményesebben használhassák. 

A forgalom növelését célzó marketinges lehetőségek és az elektronikus kereskedelemmel összefüggő pénzügyi ismeretek mellett a fogyasztói bizalom növelése érdekében elismert szakemberek mutatják be a jelenlegi jogi szabályozás, illetve a napokban elfogadott új uniós fogyasztóvédelmi irányelv rendelkezéseit. Erre különösen azért van szükség, mert egy bizottsági felmérés szerint a fogyasztók távolról sem élnek eléggé az online vásárlás lehetőségeivel, ennek fő oka a bizalom hiánya: a megkérdezettek 62 százaléka attól tart, hogy esetleg csalás, átverés áldozata lesz, 59 százalékuk fél, hogy ellopják a pénzét, 49 százalékuk szeretné megkímélni magát az ilyenkor előforduló szállítási problémáktól. Mindezek mellett az eseményen szó lesz a webshopok könnyű használhatóságának trükkjeiről és a csomagkiszállítás új trendjeiről is. 

"A webshopok üzemeltetői és a fogyasztók közös érdeke, hogy nagyobb vásárlói bizalom alakuljon ki és Magyarországon is egyre többen használják az Internetet árösszehasonlításra, majd vásárlásra " - mondta el Rácz István, az Árukereső.hu marketing igazgatója. 

"A fogyasztók érdekeit leginkább az szolgálja, ha a kereskedői oldal a mindenkori fogyasztóvédelmi szabályozásnak megfelelően jár el. A fogyasztói bizalom megnyeréséhez szükség van arra, hogy a vállalkozók pontosan ismerjék jogaikat és kötelességeiket" - nyilatkozta dr. Morvay György, az OFE elnöke. 

A Webshop Workshop című eseménye 2011. június 29-én délután lesz. 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés