Főszezon: kiemelt szerepet kapott Kassa

Ajándékokkal, kóstolókkal, a szállodáknál foglalási engedményekkel marasztalták a standoknál a vendégeket szeptember végén 29-30-án, a Budai Várban megrendezett Főszezon Turisztikai, gasztronómiai kiállítás és vásáron. 

A díszvendég idén Miskolc és testvérvárosa Kassa volt. Több ezer négyzetméteren száznál több kiállító mutatta meg magát a Hunyadi, a Savoyai és a Halászó Fiú teraszon. A kiállításon a vidék kínálata uralkodott és most először mutatkoztak be külföldi szállás- és utazási ajánlatok.

Fogyasztóvédelem a turizmusért

A kiállításon külön standja volt a fogyasztóvédelemnek is. Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország igazgatója szerint kiadványaikat sokan keresték, a fogyasztóvédelmi totót is többen kitöltötték, melynek eredményei szerint sokan nem ismerik az utazással kapcsolatos jogaikat. Az igazgató elmondta, az ő dolguk, hogy a határokon átnyúló fogyasztóvédelemről bővebb felvilágosítást adjanak.

Kassa kiemelt helyen szerepelt az idei Főszezonban

Mint Sonja Jelínkova, a Szlovák Idegenforgalmi Hivatal vezetője lapunk munkatársának elmondta, Kassa nemcsak itt, hanem a szlovákiai turisztikai marketingben is kiemelt helyen szerepel, hiszen Kassa lesz 2013-ban Európa kulturális fővárosa. A standon kiadványaikkal a Fehér éjszaka nemzetközi művészeti rendezvénysorozatra, és a Márai-útra fókuszáltak, testvérvárosukkal, Miskolccal együtt színes parádét mutattak be. A háromezer darab szlovákiai prospektusukból alig maradt, az 500-600 Kassát bemutató anyagukból is szépen fogyott. Érdekessége a standnak, hogy kínai nyelvű prospektust is kínáltak.

- Az utolsó két esztendőben 34 százalékkal nőtt a magyar vendégéjszakák száma Szlovákiában - tájékoztatta munkatársunkat Sonja Jelínkova, aki annak is örült, hogy a standot felkeresők felkészültek voltak, mindenki tudta, hogy Kassa lesz jövőre Európa kulturális fővárosa.

Újdonságok Tatán, a vizek városában

Kovács Zsófia, a Tata és Környéke Turisztikai Egyesület titkára szerint Tatán mindig történik valami. Mint mondta, az idén elsőként rendezték meg a Tatai Utcazene Fesztivált, valamint némi újítással megfűszerezve várta a látogatókat a Tatai Patara, török kori fesztiválsorozat. A 2011 óta működő egyesület idén júliustól-szeptember végéig elindította a városban garantált gyalogos, illetve kerékpáros városnéző túráit. Idén elindult garantált programjuk, a Borhajó a tatai Öreg-tavon címet viselő út, ahol a hajót működtető Duna Rendezvényszervező Kft.-vel, illetve neszmélyi, tatai borászatokkal együttműködve kínáltak élményeket.

Mi vár még a Tatára látogatókra? A szokásnak megfelelően az Öreg-tavi Nagyhalászat, október 20-21-22-én. Az idei évben az „utolsó nagy durranás” a sokak által kedvelt tatai Vadlúd sokadalom nevű fesztivál november 24-én, ahol az Öreg-tó egyedülálló élővilágának részeként számos vadlúd faj megfigyelhető.

Kedvezmények mindenütt

A Főszezonon, sok szálloda és fürdő kínált kedvezményeket. Többek között a tavaly júliusban Hajdúszoboszlón megnyílt Hotel Atlantis, melynek igazgatónője tájékoztatta lapunk munkatársát az elmúlt egy év eredményeiről és a foglalásokról. Varga Zsuzsanna elmondta, hogy most, a kiállításon sokan kihasználták, hogy 15 százalékos kedvezménnyel foglalhatnak szobát.

Szállodájukban az első év jól sikerült, átlagosan a szobák 50-55 százaléka foglalt volt, és keresettek voltak a hosszú hétvégék, amikor az időseknek és a gyerekeknek külön családi programokat szerveztek. Sikeresek voltak azok az újítások is, amellyel arra törekedtek, hogy olyan szolgáltatásokat is bevezessenek, amelyek más szállókban még nincsenek, vagy csak kevésben találhatóak. Ilyen volt például a Parafango-kezelés, vagy a tibeti hangtál-masszázs.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?