A most elkészült film kilencven, illetve száz- negyven másodperces változatát október 31-én mutatták be a szakmai közönségnek.
„Új kommunikációs keretrendszert dolgoztunk ki” – kezdte tájékoztatóját Horváth Gergely, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, majd hozzátette: az új rendszert azért valósították meg, hogy megújítsák Magyarország külföldi stratégiai márkakommunikációját. Hiszen a mostantól használatos szlogen arra is utal, hogy Magyarország sokkal több, mint amire emlékeznek, amit sejtenek, amire számítanak, amit kép- zelnek rólunk a hozzánk látogató vagy korábban már nálunk járt turisták. A külföldre irányuló kommunikáció egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszközének külön- ben a külföldi sajtó és turisztikai szakemberek számára szervezett magyarországi tanulmány- utak tekintik. Az MT Zrt. ezért az elmúlt három évben nyolcezer főt látott vendégül szervezett tanulmányútjai keretében. Az új imázsfilm feladata, hogy leszámoljon az eddig Magyarországról kialakult sztereotípiákkal: a puszta, gulyás, csikós klisékkel, amelyek a nyolcvanas évek hangulatára utalnak, viszont sajnos a külföldi vendégek nagy része továbbra is ezek alapján azonosítja be hazánkat – érvel a marketingszervezet. A vadonatúj promóciós film hazánk külföldiek- nek szánt legfőbb négy üzenetére, a kiemelt turisz- tikai termékekre összpontosít, ezek a következők: Budapest, Balaton, konferencia- és egészségturizmus. A klasszikus helyszínek mellett (Hősök tere, Lánchíd) feltűnik például a Budapest mo- dern oldalát szimbolizáló Művészetek Palotája is. Hévíz és Balaton képe szintén feltűnik néhány pillanatra. A Rubik-kocka és a Prezi megjelenése a filmben kreatív sikereinkre utal. A kisfilm rendezője a magyar és üzbég szárma- zású, jelenleg Barcelonában élő Kostil Danila és Kostil Luka rendező testvérpáros. A film fülbe- mászó kísérődalát Berger Dalma énekesnő adja elő, a zenét Linczényi Márk szerezte. Ami még érdekes és fontos: ezentúl az MT Zrt. egységes koncepció alapján képviseli majd ha- zánkat külföldön – e koncepció meghatározó eleme az új imázsfilm. És ha a hozzánk utazást tervezők csak egy részének szöget üt a fejében, vajon mi lehet az a változás, amely Magyarországon történik, és amelyet érdemes lenne közelebb- ről is megtapasztalni – már elérik azt a célt, ame- lyért megújították a szakértők hazánk külföldre irányuló teljes marketingkommunikációját.