A Turizmus Trend/Vendég&Hotel idén 11. alkalommal meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből.
Idén is több újítás volt a verseny lebonyolításában. Idén is 7 kategóriában vártuk a nevezéseket, azonban a web és mobil pályázatokat idén összevontan, digitális megoldások kategóriába vártuk. A másik újítás idén, hogy kerestük a legjobb pr megoldásokat a turisztikai szektorból. A print kiadványokat, a tavaly életre hívott három alkategóriába, utazási irodai katalógusok, szállodai kiadványok és településmarketing szerinti bontásban kerestük. Ezen kívül eseménymarketing, kommunikáció az eladáshelyén, hirdetések és integrált reklámkampányok kategóriákba vártuk a nevezéseket.
Közel 60 nevezés érkezett az Iránytű 2016 versenyre. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kiadványok és digitális megoldások kategóriába érkezett, de az új pr megoldások kategória sem sokkal volt lemaradva. Nem csak a dobogós munkákat díjaztuk, hanem a döntőbe/shortlistre jutott megoldásokat is. A díjátadón összesen 35 oklevelet osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken és a dobogósokon kívül három különdíjat, valamint egy fődíjat is odaítélt a szakmai zsűri, az év turisztikai kommunikációs kampányáért.
Mit kell tudni a zsűrizésről?
A beadott munkákat szakmai zsűri értékelte, március 23-án a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Mészáros Péter, grafikus, Berende Alexa, Turizmus Trend, online szerkesztő, Dr. Horváth Péter, Colonnade Insurance Magyarország, utasbiztosítás értékesítési igazgató, Krémer Julianna, Professional Publishing Hungary, művészeti vezető, Németh Tamás, McCann/Lowe, art director, Szabó Zsuzsanna, Professional Publishing Hungary, grafikus, Szántó Zoltán, Turizmus Trend, főszerkesztő, Víg Tamás, Vitalentum, turisztikai tanácsadó.
A pályázatokban nem csak a tartalmat és a hatékonyságot figyelte a zsűri, hanem a kreativitás, dizájn, és a pályázatok koherenciája is fontos szempont volt. Maga a beadott pályázatok színvonala is sokat nyom a latba.
És most nézzük az Iránytű 2016 legjobbjait:
Print kategória
a) Szállodai kiadványok
3. helyezett: Room Service - Radisson Blu Béke Hotel - Radisson Blu Béke Hotel
Döntőbe jutott: Pandora magazin - a mezőkövesdi Pandora Zsóry Apartmanok kiadványa senior korsztálynak - Spa Hotel Relax
b) Településmarketing
1. helyezett: Győri meséskönyvem III. - Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
3. helyezett: Időtálló ízek - Büki recepteskönyv - Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület
3. helyezett: Szegedi turisztikai kiadványok – Fingerprint
Döntőbe jutott: Zalaegerszeg titkai - Városkalauz a múlt tükrében - Tourinform Zalaegerszeg
c) Utazási irodai katalógusok
Döntőbe jutott: Tengeri hajóutak katalógus 2016 – OTP Travel
Döntőbe jutott: IBUSZ zsebünkben a világ - Élmények korhatár nélkül - IBUSZ Utazási Irodák
Digitális megoldások
1. helyezett: Amadeus - Irodák Viadala - Merlin Communications
2. helyezett: Mellow Mood Hotels virtuális sightseeing app - MMG Hotels - GPS City Guide
3. helyezett: Mellow Mood Hotels központi weboldal - MMG Hotels
Döntőbe jutott: Hello Miskolc! - Integrált online turisztikai információszolgáltatás Miskolc módra - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.
Döntőbe jutott: Eletreszolo.hu blogoldal - Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.
Döntőbe jutott: KidsOasis - Álom másodállás – Kidsoasis
Döntőbe jutott: Bajai séták / Baja walk - Bajai Turisztikai Nonprofit Kft.
Eseménymarketing
1. helyezett: Strandbusz - MyAd Marketing - Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
2. helyezett: Lépj be a múltba! - Történelmi időutazás Ópusztaszeren – Fingerprint
Kommunikáció az eladás helyén (POS)
2. helyezett: Memories of Hungary: vásárlóközpontú turisztika - Memories of Hungary Bazilika
Hirdetések
Döntőbe jutott: Miskolc PASSzol Hozzád! - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.
Pr megoldások a turizmusban
1. helyzett: EYOF (Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál 2017 Győr) film - Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
2. helyezett: Budapest's Finest negyedévente megjelenő ingyenes angol nyelvű magazin – BFTK Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft.
Döntőbe jutott: Körös-menti imázsfilm (Szarvas, Békésszentandrás, Kondoros) - Körös-menti Turisztikai és Kulturális Egyesület
Döntőbe jutott: Miss Zselicvölgy 2015 - KRQ Kommunikációs Kft. - Zselicvölgy Szabadidőfarm
Integrált kampányok
1. helyezett: Hollókő, az élő falu - Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft.
2. helyezett: Miskolc PASS - Mert Miskolc PASSzol hozzád! - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.
3. helyezett: Zsolnay Kávéház - Tradíció és megújulás - Danubius Radisson Blu Béke Hotel - Upfront Média
Döntőbe jutott: Megyünk egy kört? Az Országos Kékkör projekt kommunikációja - Café PR
Különdíjak
A minőségi tartalomért: Zalaegerszeg titkai - Városkalauz a múlt tükrében - Tourinform Zalaegerszeg
A kiváló márkaépítésért: Eletreszolo.hu blogoldal - Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.
Az egyedülálló ötletért: Miss Zselicvölgy 2015 - KRQ Kommunikációs Kft. - Zselicvölgy Szabadidőfarm
Az év turisztikai kommunikációs kampánya fődíj
Hollókő, az élő falu - Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft.