hirdetés
hirdetés

Komplex turisztikai minőségfejlesztési program indult a Bükkben

Január elején elindult a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság komplex turisztikai minőségfejlesztési programja.

hirdetés

A program célja az, hogy az Igazgatóság által működtetett bemutatóhelyeken (Lillafüred: Szent István-barlang és Anna-barlang, Ipolytarnóci Ősmaradványok természetvédelmi terület, Szilvásvárad: Millenniumi kilátó és Szalajka-ház, Felsőtárkány: Nyugati Kapu Látogatóközpont), valamint az Igazgatóság szálláshelyein a vendégek minél magasabb színvonalú szolgáltatásokkal találkozzanak, de az Igazgatóság egyéb ökoturisztikai szolgáltatásai (pl. tanösvények, túrák) is minél magasabb szinten feleljenek meg a vendégelvárásoknak.

A minőségfejlesztési program keretében az Igazgatóság összes tanösvénye elérhetővé válik a GUIDE@HAND BNPI mobil alkalmazásban, ahol offline is elérhető tanösvény-túrákon vehetnek részt az érdeklődők, több esetben idegen nyelven is elérhető audioguide funkcióval kiegészítve. Mindemellett az Igazgatóság hamarosan megújuló honlapján is lehetőség lesz a túrák egyéni megtervezésére, amit a QARD outdoor modulja segítségével le is tölthetünk majd a telefonunkra vagy a GPS készülékünkre.

Ipoltyarnóci túravezetők a Pannon- tenger Múzeumban
Ipoltyarnóci túravezetők a Pannon- tenger Múzeumban

A programon belül fontos szerep jut a bemutatóhelyek ökoturisztikai hálózattá szervezésének, amelynek keretében egységes, a BNPI teljes területét lefedő élményközpontú tájékoztató rendszert alakít ki az Igazgatóság (pl. VR szemüveges bemutatók, touch info tornyok interaktív fejlesztése). A hálózatosságot erősíti az egységes jegyrendszer, illetve a márciustól elérhető online foglalási lehetőség, amely kedvezményekkel és / vagy VIP szolgáltatásokkal is várja majd a vendégeket.

A minőségfejlesztési program része az ökoturisztikai munkatársak továbbképzése is, amely során egyszerre cél a személyiség (önismeret) és a szakmai tudás fejlesztése is.

A továbbképzés négy modul köré épül:

1. Vendégbarát magatartás: cél, hogy a résztvevők megismerjék, mely tényezők alakítják ki a vendég elégedettségét, fejlődjön asszertív viselkedésük és problémamegoldó készségük.

2. Panaszkezelés: a cél, hogy az ökoturisztikai munkatársak megismerjék a saját konfliktuskezelési stratégiájukat és ehhez kapcsolódóan a személyiségükből fakadó kommunikációs eszközöket, tanulják meg ezek optimális használatát.

3. Helyismeret: a modulban az egyes bemutatóhelyek tágabb környékének a gyakorlatorientált megismerése áll, pl. Lillafüreden vagy Szilvásváradon a Bükki Nemzeti Park, míg Ipolytarócon a Novohard-Nógrád Geopark turisztikai kínálatának az alapos ismerete. A képzési modul során a szervezők tanulmányutakon ismerkednek meg a környék, valamint a témájukhoz kapcsolódó más attrakciók turisztikai kínálatával, amit elméleti szakmai programok egészítenek ki.

4. Közösségfejlesztés: cél a BNPI-n belül működő attrakciók hálózatosodása az egységes látogatómenedzsment érdekében, annak a szemléletnek az elsajátítása, hogy együttműködve könnyebb eredményeket elérni. Alapvető követelmény, hogy a kollégák ne csak ismerjék, de ajánlani is tudják a többi szolgáltatást, s eljussanak addig, hogy minél több "BNPI élményt" tudjanak és akarjanak ajánlani a vendégeknek a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság ökoturisztikai értéktárából.

A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság vendégforgalmi szempontból nagyon jó évet zárt, s a 2018-as évvel kapcsolatban is bizakodóak – a minőségfejlesztési programtól azonban nem feltétlenül a vendégforgalom, hanem az elégedett vendégek számának jelentős növekedését várják a program kidolgozói.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol az idei Utazás kiállításról?

Kiadónk társoldalai