hirdetés
hirdetés

„A németeknél minden zöldbe öltözött”

- állapította meg Czeiszing Miklós, a DZT Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetője a hivatal évnyitó sajtótájékoztatóján, Budapesten, utalva a DZT 2016-os kampányévére, mely a „lenyűgöző természeti üdülések” jegyében telik. 

hirdetés

Ha valaki Németországra gondol, az ipar, a gyárak jutnak eszébe, sokszor fel sem merül bennük, milyen természeti értékekkel bír az ország” - folytatta a képviseletvezető. Természetesen az ipari kép sem ördögtől való, hiszen Európa egyik, ha nem a legfejlettebb ipari országáról beszélünk.

Az ipari ország azonban Európa második legzöldebb országa az első Szlovénia (!) mögött. Ez a számok nyelvén azt jelenti, hogy területének 48%-a természetvédelem alatt áll. Tovább bontva azt látjuk, hogy a több mint 300 ezer négyzetkilométer területű Németországban 16 nemzeti park, 100 natúrpark, valamint 15 UNESCO bioszféra rezervátum található. Területe egyharmada erdős. A zöldségben pedig mintegy 9 500 fajta vadnövény és 48 000 különböző állat lel otthonra. És akkor még nem beszéltünk a vizekről, melyek az ország területének 2,4%-át adják. Az végképp keveseknek fordul meg a fejében, hogy Németországhoz 350 névvel rendelkező és/vagy lakott szigete van. 30 középhegysége fölé az alpesi Zugspitze tornyosul majd' 3 kilométeres magasságával.

Az idei kampányévben a németek nagy hangsúlyt fektetnek mindezek megismertetésére, melynek egyik igazán zöldbe illő módja, ha a 200 ezer kilométernyi turistaút valamelyikén indul neki az utazó. Vagy nyeregbe pattan, hogy legalább pár százat kerekezzen a rendelkezésre álló 70 ezer kilométernyi bringaútból, vízitúrázhat, mászhat, síelhet, siklóernyőzhet stb.

Kereslet bőven akad a fentiekre. Mint Czeiszing Miklós ismertette, a németországi beutazások 37%-át motiválja a táj és a természet, messze megelőzve olyan szempontokat, mint a régiók, városok imázsa. Arról nem tudni, hogy a tavaly novemberig 667 714 vendégéjszakát hozó magyar beutazók esetében a természet milyen hatással bírt az utazási döntésre, azonban a szintén 37%-os üdülési célú utazási rátánkba bőven belefér Németország zöld motivációja. De még az is meglehet, hogy a 39%-nyi üzleti utazás résztvevőinek egyike másika egy-egy húzósabb tárgyalást követően kicsit kiszabadul a természetbe hasonlóan a maradék 25% család- és rokonlátogatóhoz.

Ha idén kellő betekintést nyert az utazóközönség Németország természeti üdülési lehetőségeibe, térjen vissza 2017-ben egy kis spirituális tripre Luther évében, hogy 2018-at ismét a test örömöknek szánja. Két év múlva a kulináris örömök éve jön el. Megszokhattuk már, hogy a mindenkori német kormány által nem hol ide, hol oda pakolt, stabil költségvetésű DZT évekkel előre tudja és tudatja milyen téma jegyében zajlik egy adott év, így már most biztosra vehetjük, hogy 2019-ben a Bauhaus születésének 100. évfordulóján nagy hacacáré lesz Dessau-tól Berlinig.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai