Rekordot döntött az osztrák turizmus

2012 abszolút rekordév volt az osztrák turizmusban.

Ausztriát tavaly összesen 36 millió turista kereste fel, ez 4,4%-os növekedést jelent a 2011-es évhez képest. A 36 millió vendég összesen 131 millió éjszakát töltött Ausztriában – ez minden idők eddigi legjobb eredményének számít.

A 36 millióból 24 millióan érkeztek külföldről, a legnagyobb küldő ország 2012-ben is Németország volt 11,4 millió vendégérkezéssel, jelentősen maga mögött hagyva a többi küldő piacot.

Németországot követte Hollandia 1,7 millió vendégérkezéssel, majd Svájc 1,3 millióval. Oroszország első ízben került a 10 legnagyobb küldő ország közé, 19%-os növekedéssel, közel félmillió vendéggel.

Az első 15 küldő ország közül csak Olaszország (–2,4%), Franciaország (–0,5%), Lengyelország (–2,7%) és Románia (–3,6%) mutatott némi visszaesést, azonban a többi küldő ország pozitív mérleget zárt.

A legtöbben Tirolt keresték fel, majd Salzburg tartomány, Bécs és Stájerország következik a sorban. A legtöbb, turizmusból származó bevételt Bécs, Tirol, Salzburg és Vorarlberg könyvelhette el. „

2012 valóban nagyszerű év volt, amely megfelelő kiindulási alapot jelent a jövőre nézve is” – véli Emanuel Lehner, az Österreich Werbung közép-európai regionális vezetője.

2012 a Magyarországról érkező vendégek számát tekintve is rekordév volt: 472 000 magyar (+1,2%) töltötte üdülését Ausztriában, 1,63 millió vendégéjszakát (+1,9%) generálva.

A magyarok által leginkább kedvelt osztrák tartományok Stájerország, Karintia, Salzburg tartomány és Bécs. Kiemelkedő növekedést könyvelhetett el magának Felső- és Alsó-Ausztria, valamint Tirol is.

Emanuel Lehner így kommentálta a 2012-es számokat: „Nagy örömünkre szolgálnak a remek eredmények. A 2012-es év kezdete ugyan nem volt könnyű, azonban az erős nyárnak köszönhetően pozitív teljesítményt könyvelhettünk el, és a 2012/13-as téli szezon is jó irányba mutat. A magyar vendégek jelentős mértékben járultak hozzá a 2012-es év sikereihez, és ezt nagyra értékeljük. A jövőben erősíteni szeretnénk Ausztria mint nyári desztináció kommunikációját; az ország egyedülálló és különleges úti cél, amely vonzó alternatívát sokak a tömegek által felkeresett Földközi-tengeri nyaralóhelyekkel szemben.”

A turizmus Ausztria meghatározó gazdasági ágazatai közé tartozik, a bruttó hazai termék 8%-a származik a turizmusból.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?