Rolexet a távozó alkalmazottaknak!

A szállodákban a reggeliztetés kulcsszerepe, a tophotelekben dolgo­zók motivációjának és dicséretének fontossága, a színes likőrök, gyöngyözőborok és a prosecco fokozódó uralma, a sötét színekre váltó porcelánok divatja és a természetes alapanyagú, százszázalékos gyümölcslevek előretörése – nagyjából így összegezhető idei salzburgi látogatásunk az Alles für den Gast toprendezvényen tapasztaltak alapján.

Vendéglátónk, a Rauch Hungária Kft. ezúttal fontos hazai szállodai partnereit hívta meg a nemzetközi szakkiállítás megtekintésére, a salzburgi Arena és a Messe területén lévő, immár tíz ha­talmas pavilonban helyet foglaló topgasztronómiai beszállítók bemutatójára.

Előtte azonban „Rauch Akadémia” elnevezésű workshopjukon vettünk részt, amelyen Klaus Kobjoll szállodai szakértő egy nem mindennapi német hotel hétköznapjairól számol be.

A nürnbergi ötcsillagos Hotel Schindlerhof az ország 209 businesshotelje közül a következőkkel tűnik ki: közel százszázalékos éves töltöttséggel büszkélkedhet, ehhez 767 médiamegjelenést rendeltek 2013-ban, amiből 5 tévéhirdetés volt, és Herr Kobjoll büszkén teszi hozzá, hogy printben viszont egyetlenegy klasszikus hirdetést sem helyeztek el. Áraikból nem engednek egy centet sem: náluk ismeretlen a Rack Rate-ből, a listaárból adott en­gedmény. A ház dolgozóinak motivációja viszont kiemelt projekt a német luxushotelben: az újonnan érkezőt végigvezetik a házon (ez mondjuk nálunk sem szokatlan), folyamatosan dicsérik és ajándékokkal halmozzák el (ez viszont még nem annyira bevett szokás). Céges szinten olyan apróságokra is odafigyelnek, hogy kinek mikor van a születésnapja. A vendégek kutyáit is felköszöntik a születésnapjukon… Sőt, tízéves hűséges, kemény munka után a távozó főszakács Rolex órát kapott a vezetőségtől ajándékba azért, hogy „jó hírnevét vigye a cégnek”.

Jó, hogy… Most egyébként a német tophotel konyháján Stefan Marquard akciózik, akit rockséfnek is neveznek hazájában, hiszen nemcsak az ét­terme falain belül, hanem a médiának köszönhetően országosan is ismert és elismert laza stílusú sztárséf.

Amikor egyik ámulatból a másikba esve lassan felocsúdunk, a Rauch beszámolója következik. A vendéglátószegmens kiemelt partnereként az osztrák székhelyű, kilencven éve vezető európai családi vállalkozásként működő topgyümölcslé-gyártó cég képviselőjétől megtudjuk, a jövő év slágerei a vendéglátóhelyeken a száz százalékban gyümölcsalapú, cu­kormentes italok, valamint a friss teából, tartósítószer hozzáadása nélkül készített Rauch Ice tea termékek lesznek.

A hazai kínálat bővüléséről Bodnár Péter, a cég hazai leányvállalatának kereskedelmi igazgatója számol be.

Szilva-, körte- és bodzavirág-kivonattal készült új termékek színesítik jövőre a magyarországi Rauch-palettát a Horeca-szegmens szá­mára, és szélesítik Bag in Box választékukat is. Növelik megrendelői körüket azzal a lépéssel, hogy 2015-től nyitnak a négy- és ötcsillagos házakon kívül a háromcsillagos szállodák felé, amelyeknek nemcsak prémiumtermékeket, hanem alacsonyabb árkategóriájú italokat is ajánlanak. Az idei év különben kifejezetten jól alakult a cégnek, a korábbi szűkös esztendők után végre fellendülőben van a hazai gyümölcslépiac. Emiatt magyarországi beru­házásokra is vállalkoztak az osztrák tulajdonosok, új Bag in Box-töltősort telepítettek Pestre, valamint növelték a magyar gyártósorok kapacitását. Végül egy magyar fülnek különös hírt árul el a hazai Rauch-vezető: a dobozos kiszerelésű őszibarack-gyümölcsleveket bár idehaza imádják és keresik partnereik,

Ausztriában erős kihívás lenne sikeresen értékesíteni őket.

És ha már az italfronton tartunk: a mintegy 700 kiállítót felvonultató, öt napig nyitva tartó topgasztronómiai, az „Alles für den Gast”, azaz „Mindent a vendégért” elnevezésű őszi szakkiállítás bemutatóján látottak alapján elmondható, melyek a következő év italtrendjei.

A színes, könnyen fogyasztható, kék, rózsaszín és zöld színekben pom­pázó likőrök ideje következik, valamint aki kicsit is ad magára, jövőre proseccót rendel aperitifnek, és rozé helyett gyöngyöző bort kortyolgat egy-egy fogás kísérőjeként. Az energiaitaloknak egy időre befellegzett, ellenben a gyümölcslevek, a száz százalékban gyümölcs-alapanyagú italok egyre divatosabbá és trendibbé válnak. A kézműves magánsörfőzdék háttérbe szorulnak, mivel nagy erőkkel törnek előre a multik a legkülönfélébb és meghökkentőbb ízesítésű sörszortimenttel. Aki pedig valamennyire is ad magára 2015-ben, az a fine dining ebédet vagy vacsorát whiskyvel öblít le, sőt, ha igazán divatos akar lenni, akkor japán whiskyt kér záróitalként.

A kiállítás különben nemcsak az italpiacon, hanem a beszállítók tel­jes szortimenjének területén bemutatja, mi a luxus- és topkategóriában a trend. A terítékeknél a porcelánok jövőre sötétszürke, homokfúvott barna és zöldes árnyalatban pompáznak, a textilek sokszor fémes csillogásúak, arany, ezüst, zöld, barna színvariációkban tündökölnek, étkezés terén pedig egyre előrébb tör a minőségi street food vonal és a bisztróhangulat. A kiállítás minden egyes napján egymást tapossák a vendégek a falatnyi standok közötti szűk folyosókon: 46 500 szakmai látogatót regisztráltak előzetesen. És olyan csúcsra járatott ez a rendezvény évről évre, hogy bár nem tematikusan helyezkednek el a különböző vendéglátói beszállítói témák, hanem össze-vissza, egymással keveredve, mégis mindenki jó előre a következő évre is ugyanoda foglalja le a helyét, így csak kihalásos alapon tud új kiállító megjelenni Salzburgban.

Este vendéglátóink egy (osztrák mérce szerint mért!) 18 Gault & Millau-pontos vendéglátóhelyre, a Döllerer’sbe invitálnak, a Salzburghoz közeli Golling falucskába, ahol annyira igényes és minőségi vendéglátást produ­kálnak a 240 fős vendégtérben, hogy még a legkényesebb gasztroítészek sem találnának semmi kivetnivalót. Ezt is bizonyítja többek között a mosdóval szemben kihelyezett számtalan díj, Év vendéglőse cím, rangos osztrák és nemzetközi elismerés.

A hazautazás napján még ellátogatunk Salzburg repülőterére. No nem azért, mintha buszról repülőre szállnánk, hanem mert itt található a Hangar–7 étterem, amellyel lapunk is több éve gyümölcsöző és jó kapcsolatot ápol. Ennek eredményeképpen csapatunkat körbevezetik a házban, sőt Marisa Wutschl segítségével olyan titkos és féltve őrzött helyekre is bejutunk, mint a tetőn található topbár, a hihetelen designnal rendelkező fine dining étte­rem és a konyha világa, ahol Európa egyik vezető éttermének főszakácsát is látjuk akció közben: épp hagymát vág…


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.