hirdetés
hirdetés

Új szakaszhoz ért a világörökségre pályázó Duna menti megaprojekt

Újabb, operatív szakaszához érkezett a a Magyar Limes Szövetség tevékenysége, a szövetség további belépőket vár a sikeres működés érdekében.

hirdetés

Ahogy arról többször is beszámoltunk, a Magyar Limes Szövetség tevékenységével egy átfogó turisztikai kínálatépítés elindítása zajlik, amelyet a tervezők projekt helyett inkább programnak neveznek. Ez érkezett el egy újabb, most már operatívabb szakaszához. A program lényege, hogy az integrált gazdaságfejlesztés, turizmusfejlesztés célkitűzésével a Duna mente sokoldalú turisztikai kínálata és a világörökség-rangra pályázó - a teljes 417 km-es Duna szakaszunkon végighúzódó - római emlékek összekapcsolása megtörténjen, és így egy óriási, több termékkomponensből álló kulturális, öko-, egészség-, és aktív turisztikai transzrégiós kínálat épüljön ki.

Brüsszeli forrásból történhet a finanszírozás

A megvalósíthatósági elemzések alapján a vonzerőfejlesztés és a fogadóképesség-fejlesztés infrastrukturális fejlesztése, és azoknak a megelőző tervezése a fogadó-desztinációk teendője, és azok egy részének finanszírozása várhatóan brüsszeli forrásokból történhet meg. A fejlesztés egyik motorja a Magyar Limes Szövetség, amely egyelőre egy maroknyi csapattal építi a programot, és tesz eleget az induló marketingteendőknek is. A világörökségi nevezés ötletgazdája dr. Visy Zsolt nemzetközileg ismert régészprofesszor, a gazdasági lehetőség felismerője és kiaknázásának szervezője Hirschberg Attila a Magyar Limes Szövetség alapítói.

A Magyar Limes Szövetség tavaly elkészítette az Országos Limes kulturális turisztikai fejlesztési koncepció előtervét (Balogh Tamás, Karsai Árpád, Hirschberg Attila), amelynek támogatására, közérthetőségének biztosítására nyomtatásban is megjelentette „A Magyar Limes világörökség vonzásában” című kiadványát, mely ide kattintva érhető el.

A Magyar Limes világörökség vonzásában című kiadvány
A Magyar Limes világörökség vonzásában című kiadvány


A Magyar Limes világörökség vonzásában című kiadvány
A Magyar Limes világörökség vonzásában című kiadvány


Létrejött a Duna-Limes Turizmus Nonprofit Kft.

Az új fázisba lépés egyik leglényegesebb eleme az, hogy a Magyar Limes Szövetség egy, a dunai régiókon átnyúló, TDM-szerűen működő szervezetet hozott létre Duna-Limes Turizmus Nonprofit Kft. néven. Ez nem konkurál az államilag legitimált TDM-rendszerrel, és jelenleg nincs is "hivatalos" TDM regisztrációja, viszont kifejezett célja együttműködni a TDM-ekkel, és hozzájárulni a desztinációk turisztikai fellendüléséhez. Célkitűzése értelemszerűen csak a Duna mente 25 km-es sávjába eső vonzerő és fogadóképesség fejlesztésének segítése, és e területek piachoz juttatása.

További belépőket vár a Magyar Limes Szövetség

A Duna-Limes Turizmus Nonprofit Kft. a Magyar Limes Szövetség Kulturális Egyesület tulajdonában van, amely egyesület azért alakult, hogy Magyarország elérje a Ripa Pannonica in Hungary (ókori Római limes Duna menti határvonalának magyarországi szakasza) UNESCO világörökségi címet, és minél nagyobb hatékonysággal elősegítse az ebből fakadó gazdasági, turisztikai lehetőségek kihasználását, kiaknázását. Az egyesület mindazokat szeretné a soraiban látni, felkérni a közös munkára, akiknek az érdekeltségi körébe esik az egyesület tevékenysége, annak segítése, érdekeinek képviselete. A Duna-Limes Turizmus Nonprofit Kft.-t az egyesület a Duna mente egységes turisztikai megjelenítésére, piacra vitelére, az ehhez szükséges feladatok teljes körű ellátására hozta létre azzal a kikötéssel, hogy az értékesítésből származó árbevételét (jutalékok, egyebek) csak a megjelölt célokra fordíthatja. A Nonprofit Kft. legfőbb döntő testülete a Szövetség közgyűlése.

Így mindenki, aki belép a szövetségbe, tulajdonosává és döntéshozójává válik mindkét szervezetnek. Ennek szellemében a Szövetség várja a további belépőket.

A Szövetség célkitűzéseit akként látja el, hogy a fogadóterületek érdekeltjeit, a turisztikai vállalkozókat, a turizmusban (is) érdekelt kis- és nagykereskedőket, vendéglátósokat, a helyi vállalkozókat mozgósítsa, a projektet megismertesse, a fejlesztésekhez szükséges tervezést mihamarabb megindítsa, és a megnyíló pályázatokhoz sokoldalú muníciót adjon, valamint a közösség egymásra épülő érdekeltségének megvalósításához közös fórumot szolgáltasson.

A piaci bevezetés már a vonzerőfejlesztések és turisztikai infra- és szuprastruktúra-fejlesztést adó projektek indulása előtt kezdetét veszi, az alábbi módokon:

A kiadványok jelen állapotukban a megaprojekt megismertetésére alkalmasak, a vendégek számára történő megnyitásuk egy éven belül várható.

A kereskedelmi célokat szolgáló kiadvány
A kereskedelmi célokat szolgáló kiadvány


A kereskedelmi célokat szolgáló kiadvány
A kereskedelmi célokat szolgáló kiadvány


Danube Tourism Guide mobilapplikáció Androidra
Danube Tourism Guide mobilapplikáció Androidra


Nemzetközi hálózat létrehozása kell

A program nemcsak a hazai régión átnyúló projekt, hanem alkalmas országokon átnyúló nemzetközi program megszervezésére is. A Római Birodalom határai program egy nemzetközi turisztikai programmá kezd összeállni, német, brit elemei már az UNESCO listáján lévő kinálatot képviselnek. A szövetség célja a szlovák, osztrák, német, illetve a horvát, szerb, bolgár és román partnerek Duna menti részének mozgósítása, a programba bevonása egy Európán átnyúló kínálat központi promóciójának kezdeményezése. Fontos tudni, hogy a brit és részben a német „római” UNESCO-listás turisztikai attrakciók piacilag önjárók, nagy bevételt hoznak az érdekelt vállalkozóknak és a desztináció egészét gazdaságilag erősítik. A hálózatba kapcsolás, egy európai kulturális útként való definiálás és főleg a közös értékesítés fontos a belépő, de még gyenge láncszemeknek, többek között hazánknak is.

A Szövetség ezért már kezdeményezője egy nemzetközi hálózatosodásnak, sőt konkrét értékesítési webfelület létrehozásának.

Jó példa Carnuntum és a Savaria Napok

Jelentős kereslet van a látványosan feltámasztott római városra, Carnuntumra, a Hegyeshalom közeli osztrák Deutsch Altenburg és Petronell településeken a római kulisszát rekonstruáló témapark 2009-ben 70 ezer főnek, 2012-ben már 362 ezer főnek adott el belépőjegyet. Szombathelyen a Savaria Napok látogatószáma is 100 ezer fölött van.

A Szövetség egy országon átnyúló gigantikus terület vállalkozásszervezését, termékfejlesztését, marketingjét vállalta fel, a megalapozó tanulmányoktól kezdve az értékesítési portálok üzemeltetéséig. Ezek megismerése után nem túlzás a helyi/térségi/régiós TDM megközelítésben egy régiókon átnyúló TDM-ként definiálni a 417 kilométeres Duna-sáv helyi és magasabb szintű desztinációsmenedzsment-feladatait felvállaló szervezetet.

Budapest vonzereje is tovább erősödhet

Bár a Szövetség elsődleges célja a vidék turizmusának élénkítése, felzárkóztatása, Budapest lehetőségei is óriásiak. A főváros további brand pillére lehet, hogy „római” város kétezer éves római emlékekkel: a római Aquincum, a Hajógyári-szigeten található helytartói palota, Nagytétény fejlesztése tovább erősítheti Budapest vonzerejét,. A limes-programok a fővárosi vendég itt-tartózkodási idejének bővítésére ösztönözné a turistát egy új, addicionális kínálat létrehozásával, például a szélesen elterülő desztináció szolgáltatásainak Duna-Limes Kártyába való felfűzésével.

Karsai Árpád , turisztikai tanácsadó
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai