Gyökeres változás a GaultßMillau kalauznál

2017 tavaszától jelenlegi formájában megszűnik a Gault&Millau Magyarország gasztronómiai kalauz.

2017 tavaszától jelenlegi formájában megszűnik a Gault&Millau Magyarország gasztronómiai kalauz és 2017 telén kibővült, regionális formában jelenik meg Gault&Millau Central Europe Restaurant Guide címen. A szervezeti átalakulással egyidőben Molnár B. Tamás lemondott a főszerkesztői pozíciójáról. A Gault&Millau kalauz szerkesztősége köszönetét fejezi ki eddigi munkájáért és továbbra is számít az együttműködésére.

Az új kiadvány Magyarországon kívül Csehország, Szlovákia, Románia, Horvátország, Szerbia és Szlovénia területén értékeli az éttermeket. A közép-európai kalauzban az értékelések az adott ország nyelvén túl angolul is olvashatóak lesznek.

A kalauz alapításától fogva 20-as skálán értékeli az egyes vendéglátó helyeket, amit 2010-től kezdve párhuzamosan az egytől ötig terjedő szakácssapkás rendszer is kiegészít.

A pontszámok az alábbiak szerint alakulnak:

20/20 és 20/19 = 5 sapka a világ legszűkebb élvonalához tartozó étterem

20/18 és 20/17 = 4 sapka kiemelkedő, „egyéni” konyha, emlékezetes élmény

20/16 és 20/15 = 3 sapka nagyon jó, „egyéni” konyha

20/14 és 20/13 = 2 sapka jó konyha

20/12 és 20/11 = 1 sapka jó szívvel ajánlható konyha.

A Gault&Millau Közép-Európai Kalauz a 11 pont feletti teljesítményt nyújtó éttermekről szóló szöveges beszámoló mellett az egyéb hagyományos vagy alternatív vendéglátást kínáló intézmények címlistáját is tartalmazni fogja, további értékelés nélkül. A nyomtatott kalauz kiadása mellett a Gault&Millau Közép-Európai Kalauz kiemelt hangsúlyt fektet az internetes és a közösségi médiában való jelenlétre. Csatlakozik a Gault&Millau hálózat központi oldalához (gaultmillau.com), ugyanakkor továbbra is működteti a már ismert gaultmillau.hu oldalt is, ahol a Bűvös Szakács, a Művelt Alkoholista, a Mese Habbal és a Gault&Millau Magazin rovatokban szolgáltat tartalmakat.

A Gault&Millau Közép-Európai Kalauz megjelenésekor már Android és iOS eszközökön is elérhető lesz az a mobilapplikáció, amely a Gault&Millau hálózathoz csatlakozott országokban teszi lehetővé az éttermek keresését. A Gault&Millau hálózat jelenleg a közép-európai régión túl 15 országot foglal magában: Franciaország, Svájc, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Ausztria, Németország, Lengyelország, Ausztria, Kanada, Marokkó, Japán, Izrael, Grúzia és Oroszország (az utóbbi 3-ban 2017-ben jelenik meg az első kalauz). Jelenleg tárgyalások folynak Spanyolország, Olaszország, Norvégia és Dánia, Ukrajna, a Francia és a Holland Antillák, a Belarusz Köztársaság, Kína, Thaiföld, az Arab Emirátusok, a Dél-afrikai Köztársaság és Szingapúr rövidesen bekövetkező csatlakozásáról.

Forrás: Vendég & Hotel


Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban

Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban 

Hagyományos érlelésű pezsgőkből és tokaji aszúkból rendez kóstolót a Winelovers december 27-én, a budapesti Hotel Intercontinentalban.
Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja

Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja 

Az egyik szakmai portál közönségdíját vehették át.
Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós

Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós 

Mindez az Europion reprezentatív felméréséből derül ki, amelynek során a magyar lakosság karácsonyi és újévi szokásait, valamint a magyarok kedvenc ételeit, filmjeit, zenéit vizsgálták.
Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market

Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market 

2025-ben megnyílhat az első olyan gasztronómiai és kultúrális központ, amely már a világ több nagyvárosában létezik.
Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember

Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember 

A baden-württembergi élelmiszer-ellenőrző hatóságok Dubai csokikat vizsgált meg, és arra jutottak, hogy azok nemkívánatos anyagokat tartalmaztak.
Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés

Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés  

A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) mintegy 70 projektet valósított meg 9 országban a most búcsúzó esztendőben.
A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei

A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei 

A magyar tulajdonú cégcsoport éves gazdasági összefoglalója.
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése

Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.
Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet

Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet 

Egy kisebb jéghegyet és 3 és fél tonnányi macskaalmot szállítottak ki az idén a futárok.
Kihirdették az idei év legjobb mézét

Kihirdették az idei év legjobb mézét 

Egy szolnoki akácméz lett idén a győztes befutó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.