A stagnáló mennyiség mellett a forgalom értéke mintegy 7 százalékkal nőtt tavaly. Megjegyezték, hogy a számos árfelhajtó hatás ellenére az édességek átlagos áremelkedése lényegében nem tért el az élelmiszerárak KSH által mért 6 százalékos szintjétől, derült ki az MTI híradásából.
A szakmai szervezet szerint a magyar fogyasztók nem mondanak le az édességekről, ez különösen megmutatkozik az ünnepi időszakokban. Húsvétkor például az édességeladások jellemzően 15-20 százalékkal emelkednek az év többi részéhez képest.
Fotó: Depositphotos
A drágulás évek óta folyamatos, ezért a fogyasztók egyre inkább az ár-érték arányt helyezik előtérbe, egyre tudatosabban választva a saját márkás vagy a kedvezőbb árkategóriájú, de jó minőségű termékeket – írták.
A közleményben a szövetség jelezte: szinte biztosra vehető, hogy a húsvéti szezonban drágábbak lesznek a csokoládék, cukorkák és más ünnepi édességek a tavalyinál. A gyártók igyekeznek a drágulást kezelhető szinten tartani, de a termelési költségek jelentős növekedését nem tudják teljesen „lenyelni”.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége az idei évre a szektorban stabil, de továbbra is kihívásokkal teli időszakot vár, további nyersanyag- és energiaár-ingadozásokra, valamint munkaerőköltség- és logisztikai díjnövekedésre számítanak.