Kutyás szállásokért és szolgáltatásokért indul kampány

A Magyar Turizmus Zrt. 2015. augusztus-szeptemberében első alkalommal hirdeti meg a magyarországi kutyás turizmus, illetve a kutyabarát szálláshelyek és szolgáltatások népszerűsítését célzó kampányát. Mivel a négy- és kétlábúak közötti összhang utazás során sem képzelhető el megfelelően szocializált és jól tartott ebek, illetve a szabályok betartása nélkül, a kampány fontos eleme a felelős állattartás fontosságának hangsúlyozása. Az MT Zrt. Utazz kutyával! akcióját számos turisztikai és állatvédő szervezet, illetve ismert közéleti személyiség (Rúzsa Magdolna, Pindroch Csaba, Czigány Ildikó és Czigány György) is támogatja. A kapcsolódó kutyás képfeltöltő játékunk augusztus 16-án, a hontalan állatok világnapján veszi kezdetét, és a turizmus világnapján, szeptember 27-én zárul.

Hazánkban az európai átlaghoz képest a családok nagyobb százaléka tart otthonában kedvtelésből állatot, amelyekre mind inkább családtagként tekintenek. Emellett a családok utazás iránti igénye is évről évre nő, bővül a turizmus Magyarországon. Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: az elmúlt néhány évben látványosan emelkedett azoknak a turisztikai szolgáltatásoknak a száma és színvonala Magyarországon, amelyek lehetővé teszik a kikapcsolódást kutyának és gazdájának egyaránt. A kutyatartók felől egyértelmű társadalmi igény mutatkozik ezeknek a szolgáltatásoknak a további bővítésére. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy a kereslet és a kínálat a turisztikai piac ezen szegmensében is bővüljön, illetve egymásra találjon.

Drégely Ágnes, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének alelnöke a MUISZ Belföldi és Beutaztató Bizottsága nevében örömét fejezte ki az Utazz kutyával! program elindítása kapcsán. Úgy véli: a kutyabarát szálláshelyekkel és egyéb, a kutyás utazást megkönnyítő szolgáltatásokkal kapcsolatos információk kommunikálása a belföldi turizmus „kutyás” szeletében remélhetőleg bevételnövekedést eredményez. Krivács András, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség elnöke elmondta: ​​ „Mint szállodatulajdonos is egyre több olyan vendéggel találkozom szállodánkban, akik négylábú társaikkal együtt érkeznek. Ezt a magunk részéről szívesen támogatjuk, segítjük. Állatbarátok vagyunk, és gyakran mi magunk is kedvenceinkkel együtt utazunk.”

A szolgáltatók, kutyatartó és kutya nélkül érkező vendégek közötti összhang nem képzelhető el a kutyákra vonatkozó állategészségügyi, állatjólléti, hatósági stb. szabályok betartása nélkül. A Magyar Turizmus Zrt., és a kampányunkhoz jótékonyságból csatlakozó szakmai szervezetek és közéleti személyiségek úgy vélik: az állat nem játék, és nem is munkaeszköz. Aki kutyát vesz maga mellé, ígéretet tesz neki, hogy élete végéig vigyázni fog rá, és emellett betartja a felelős állattartás szabályait. Kampányunk arcai, Rúzsa Magdolna énekesnő, Pindroch Csaba színművész, Czigány Ildikó, az első női pilóta Magyarországon, és édesapja, Czigány György író, az MTV volt kulturális főszerkesztője pontosan erre szeretnék felhívni a figyelmet.

Az Utazz kutyával! kampány kiemelt szakmai partnere a MUISZ, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, a Rex Kutyaotthon Alapítvány, a Magyar Állatvédelmi és Állatjólléti Társaság, a Vigyél haza! Alapítvány és a kutyabarat.hu is. Magyarországon jelenleg kb. 1,5 millió kutyát tartanak nyilván, egyes becslések szerint valós számuk ennél jóval magasabb. 2012 augusztusa óta - amióta jogszabály írja ezt elő - több mint 1,7 millió ebet láttak már el a mikrochipes állatazonosítóval.

A Magyar Turizmus Zrt. Utazz kutyával! kampányának elemei

Kutyás turizmussal foglalkozó aloldal

A kampány első elemeként augusztus elején elindult az Utazz kutyával! aloldal az itthon.hu portál keretein belül. Itt a Nemzeti Turisztikai Adatbázis minden olyan szolgáltatója elérhető, ahol saját bevallásuk szerint szívesen fogadják a házi kedvenceket. Mindemellett az oldal számos ajánlót, ötletet, cikket, érdekességet tartalmaz, a kutyás városnézésre vonatkozó tippektől a kutyás etiketten át. 

Nyereményjáték

Az Utazz kutyával! nyereményjáték keretében Instagramon fényképeket lehet feltölteni, amelyek akkor vesznek részt a játékban, ha három feltételnek megfelelnek: felismerhetően ábrázolják a kutyát, a gazdáját (kísérőjét), valamint egy magyarországi kutyabarát szálláshelyet, vendéglátóhelyet vagy beazonosítható magyarországi turisztikai látványosságot (műemlékek, szobrok, épületek stb.). Díjazzuk a kiemelt szakmai partnereinkből álló zsűri által legkreatívabbnak tartott képeket, valamint a legnépszerűbb képet is. A fődíjat, egy kutyás pihenést az Őrségben a 2014-es „Év Kutyabarát Szállodája” díj győztese, az Abbázia Country Club ajánlotta fel. További nyereményeinket a Hotel Villa Natura Zalakaros***, a Babi Vendégház, a Szent Orbán Panzió és az Óbudai Múzeum biztosítja.

A képfeltöltés augusztus 16-án, a hontalan állatok világnapján veszi kezdetét. A nyereményjátékban való részvételre szeptember 27-ig, a turizmus világnapjáig van lehetőség. A játék október elején az állatok világnapja alkalmából a Rex Kutyaotthon Alapítvány Állatszigetén ünnepélyes díjkiosztóval zárul. Az állatjólléti szabályoknak való megfelelést szakmai partnerünk, a Magyar Állatvédelmi és Állatjólléti Társaság biztosítja. A kampány részletei az Mt. Zrt. weboldalán érhető el. 

Társadalmi felelősségvállalás

A Magyar Turizmus Zrt. támogatja a felelős állattartást és az örökbefogadást Az Utazz kutyával! kampány arcai, valamint a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, turisztikai és agrármarketing vezérigazgató-helyettesei, valamint valamennyi vezetője ugyancsak hitet tesz a felelős állattartás és a gazdátlan állatok örökbefogadása mellett, mindezt pedig képgalériák tanúsítják.

Az itthon.hu portálon elérhetőek azok a képes riportok, amelyekben a kampányban részt vevő közéleti személyiségek és a Magyar Turizmus Zrt. vezetői örökbefogadható kutyákkal együtt szerepelnek. Rúzsa Magdi a Budaörsi Állatmenhely, Pindroch Csaba, Czigány Ildikó és a Magyar Turizmus Zrt. vezetői a Rex Kutyaotthon Alapítvány lakóival készített közös fényképeket olyan turisztikai szempontból kiemelt helyszíneken, mint a Bazilika előtti tér, a Margit-sziget, a kutyabarát Szentendrei Skanzen, és a MAHART Magyar Hajózási Zrt. jóvoltából a Rákóczi kirándulóhajó a Dunán.

Forrás: Vendég&Hotel Online

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?