Ha fesztivál, akkor Irsai fröccs a sláger

A magyarok imádják a fesztiválokat, és a Hilltop online felmérése szerint a fröccs bizonyos esetekben már népszerűbb a sörnél is. De a boros koktélokra is vevők lennének a fesztiválozók.

Az időpont vagy a jegyár alig befolyásolja a választást, viszont a fellépők listája mindent visz - legalábbis a megkérdezettek 70 százalékát az előadók vonzzák be - derült ki a Hilltop borászat június eleji, nem reprezentatív online felméréséből. A felmérésben résztvevő 717 válaszadó háromnegyede nő, egynegyede férfi, legtöbben a 25-34, majd azt követően a 35-44, valamint 19-24 év között korcsoportba (35,9%, 23,4%, 21,3%) tartoztak.

A válaszolók majdnem fele inkább néhány kiemelt napon látogat el a rendezvényekre, míg 30 százalékuk egy napra, és csupán 11,9 százalékuk vesz részt a fesztivál minden napján. A megkérdezettek inkább 1-2 jó baráttal osztják meg az élményeket (84,2 százalék), mintsem nagyobb társasággal mozognának.

Akármekkora is a csapat, a fesztiválhangulatot illik megalapozni: a „bemelegítés” hagyományából túlnyomórészt (68,3 százalék) még ma sem engednek a szórakozni vágyók. Van, aki ragaszkodik a kedvenc fesztiválitalához (31,7 százalék), akadnak olyanok is, akik a többiek ízlésére hagyatkoznak (6,9 százalék), ám a legtöbben a szabad választás hívei, és szívesen próbálnak ki új italokat (61,4 százalék) a helyszínen.

A válaszadók szerint a változatosság belefér, de a mértéktelenség nem. Fele-fele arányban vannak azok, akik csak egy, és azok, akik maximum két-háromféle alkoholt fogyasztanak egy nap (45,5 százalék - 45,3százalék), az ennél merészebbek aránya, akik ennél többféle italt kombinálnak azonban még a 10 százalékot sem éri el.

Slágerital lett a fröccs

A nyári fesztiválok legkedveltebb italai egyértelműen a fröccsök (25,3 százalék), maguk mögé utasítva a söröket (21 százalék). A bárpultoknál továbbá majdnem ugyanannyian koktéloznak (14 százalék), mint üdítőznek és vizeznek (12,7 százalék), viszont jóval többen boroznak (19,3 százalék).

A különböző fröccsökön belül verhetetlen a nagyfröccs (38,3 százalék), nagy rajongótábornak örvend a pontosan fordított bor-szóda arányú hosszúlépés (27,1 százalék) is, a maradék szavazatokon pedig nagyjából egyenlő arányban osztozik a házmester és a kisfröccs. A legkedveltebb fröccsalap a fesztiválközönség szerint a rendkívül aromás Irsai Olivér (41,4 százalék), majd ezt követi a könnyed merlot rosé (29,5 százalék), az olaszrizling (17,2 százalék) és végül az egzotikus cserszegi fűszeres (11,9 százalék).

A fesztiválra készülők azonban nem állnak meg a tradicionális ízeknél: ínyükre volna egy boralapú koktél (91,7 százalék), de egy rendhagyó fröccs is sokaknál szóba jöhet. A legtöbben (55,5 százalék) a bodzaszörppel megbolondított Sex on the HILL-re (Hilltop sauvignon blanc-ból) kíváncsiak, de a málnaszörpös Maci on the TOP (Hilltop merlot roséból) is sokak (41,4 )százalék számára vonzó.


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.