Rekordszámú tétel a Nagy Tokaji Borárverésen

Minden eddiginél több tétel kerül kalapács alá április 21-én a tokaji zsinagógában a Tokaji Borlovagrend által idén hatodik alkalommal meghirdetett Nagy Tokaji Borárverésen.

Az aukción hagyományosan olyan különleges tokaji tételekre lehet licitálni, amelyekhez a piacon más módon nem lehet hozzájutni - mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján Laurent Comas, a Tokaji Borlovagrend tanács tagja. Mint hozzátette, az árverési listán rekordszámú tétel: 24 termelőtől 31 bor szerepel, 70 millió forint összesített becsértékkel. Egy tétel a száraz boroknál egy gönci hordó, az édes tételeknél fél vagy egy gönci hordó, míg az esszenciáknál 10 liter.

Az aukcióra szánt borok válogatását Mészáros Gabriella nemzetközi borszakértő végezte a Master of Wine és Master Sommelier címekkel is rendelkező Ronn Wieganddal. Mészáros Gabriella beszámolója szerint idén a korábbinál lényegesen több borból tudtak válogatni. Minden tételt többször is visszakóstoltak, hogy az árverésen licitálók biztosak lehessenek a megszerzett tétel minőségében. Nem csupán friss hordómintákra lehet azonban licitálni, hanem már lepalackozott tételekre is, noha ebben az évben is ezek lesznek kisebbségben - hívta fel a figyelmet Mészáros Gabriella, hozzátéve: a licitálók mind a száraz, mind az édes kategóriában nagyon izgalmas tételekre számíthatnak, köztük több, a borárverésen most debütáló pincészet boraira.

Laurent Comas elmondása szerint a borárverésen magyar és külföldi gyűjtők, kereskedők, étteremtulajdonosok egyaránt licitálni szoktak. Samuel Tinon, a Tokaji Borlovagrend alelnöke hozzáfűzte: a borlovagrend nemzetközi hálózatának és az elmúlt fél év reprezentációs aktivitásának köszönhetően (Varsóban, Londonban, New-Yorkban és Washingtonban jártak), idén először egyszerre lehet licitálni élőben Tokajban és ugyanabban az időpontban a világhírű Londoni Pall Mall 67 klubban. Jövőre tervezik az Egyesült Államokkal való élő árverési kapcsolatot is.

Laurent Comas kiemelte, hogy az árverés mindenekelőtt a tokaji borok nemzetközi hírnevének fenntartását és márkaépítését segíti, és mára a borvidék megkerülhetetlen eseményévé vált. Az aukció célja, hogy bevételével segítse a Tokaji borvidék fejlődését, és így a borlovagrend képes legyen akár önállóan olyan projekteket megvalósítani, amelyek más forrásból nem vagy nehezebben jöhetnének létre: borászati tanulmányi ösztöndíjakat, fejlesztéseket és a borturizmust elősegítő eszközöket, megoldásokat.

A Nagy Tokaji Borárverés programjai már április 20-án megkezdődnek, és április 22-ig tartanak. A kísérő rendezvényekről és az aukción szereplő borokról az érdeklődők a www.tokajiborlovagrend.hu honlapon tájékozódhatnak részletesen.

Forrás: Vendég & Hotel/MTI


Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban

Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban 

Hagyományos érlelésű pezsgőkből és tokaji aszúkból rendez kóstolót a Winelovers december 27-én, a budapesti Hotel Intercontinentalban.
Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja

Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja 

Az egyik szakmai portál közönségdíját vehették át.
Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós

Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós 

Mindez az Europion reprezentatív felméréséből derül ki, amelynek során a magyar lakosság karácsonyi és újévi szokásait, valamint a magyarok kedvenc ételeit, filmjeit, zenéit vizsgálták.
Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market

Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market 

2025-ben megnyílhat az első olyan gasztronómiai és kultúrális központ, amely már a világ több nagyvárosában létezik.
Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember

Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember 

A baden-württembergi élelmiszer-ellenőrző hatóságok Dubai csokikat vizsgált meg, és arra jutottak, hogy azok nemkívánatos anyagokat tartalmaztak.
Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés

Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés  

A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) mintegy 70 projektet valósított meg 9 országban a most búcsúzó esztendőben.
A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei

A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei 

A magyar tulajdonú cégcsoport éves gazdasági összefoglalója.
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése

Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.
Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet

Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet 

Egy kisebb jéghegyet és 3 és fél tonnányi macskaalmot szállítottak ki az idén a futárok.
Kihirdették az idei év legjobb mézét

Kihirdették az idei év legjobb mézét 

Egy szolnoki akácméz lett idén a győztes befutó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.